Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

shutterstock_104514026

Wyjęcie karty z tachografu. Kiedy kierowca może zrobić to bez obaw?

Tachograf, mimo że cyfrowy, nie obejdzie się bez wpisów manualnych. Jest szereg sytuacji, które wymagają wprowadzenia danych ręcznie. Po co? Na przykład, by podczas kontroli nie było tak zwanych pustych okresów. Dlaczego? Bo według prawa każda czynność kierowcy zawodowego powinna by odnotowana. Kiedy jeszcze możliwe jest wyjęcie karty z tachografu? Rafał Frejtag, ekspert Inelo, podaje praktyczne wskazówki, jak uniknąć błędów w pracy z inteligentnym tacho.

       2019-07-02
czy-w-polsce-brakuje-kierowcow

Reputacja przedsiębiorcy zależy od tacho

Uwaga, brak inteligentnego tachografu w fabrycznie nowych pojazdach ciężarowych to najpoważniejsze z naruszeń i wiąże się ze wszczęciem postępowania przeciw dobrej reputacji przewoźnika drogowego. Na terenie Unii Europejskiej tacho drugiej generacji obowiązuje od 15 czerwca. W państwach członkowskich dokumentacja i warsztaty są przystosowane do nowych wymogów. Poza Wspólnotą – nie. Warto o tym pamiętać, bo w przypadku awarii urządzenia w krajach trzecich kierowca ma tylko siedem dni na naprawę. O inteligentnych tachografach opowiada Mateusz Włoch z Inelo.

       2019-06-11
kontrole-w-firmie-transport

Europa nie poradzi sobie bez polskich przewoźników

Terminowi, solidni, pracowici – tacy są polscy przewoźnicy i kierowcy, potentaci międzynarodowego transportu drogowego i kabotaży na terenie Unii Europejskiej. Nauczeni sprawnie dostosowywać się do nowości legislacyjnych i pokonywania barier związanych z prowadzeniem działalności przewozowej, tym razem mogą sobie nie poradzić.

       2019-06-06
podatek-na-benzyne-w-unii

Oto prawdziwy powód powstania pakietu mobilności: KABOTAŻ

 W 2017 roku kierowcy polskich przedsiębiorstw transportowych przejechali ponad 335 milionów tonokilometrów (tkm)– najwięcej w Unii Europejskiej, z czego blisko 18 milionów tkm to wynik działalności kabotażowej. Przejazdy w ramach innego państwa niż siedziba firmy wzrosły o 38 proc. w odniesieniu do roku poprzedniego. Ponadto Polska, jako jedyna z krajów członkowskich, które prężnie działają w sektorze transportu drogowego, w latach 2010-2016 zdołała zwiększyć swój udział na rynkach europejskich.

       2019-06-04
rosyjskie_embargo

Auta stoją, kierowców nie ma. Problem Polski, problem Europy

Według Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) deficyt kierowców może sięgnąć nawet 40 proc., a 21 proc. stanowisk pracy w Europie jest nieobsadzonych.[1] Problem ten potwierdzają także wyniki najnowszego badania Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców. Ponad połowa respondentów ma problem ze znalezieniem rąk do pracy. Okazuje się, że dla rodzimych przewoźników stanowi to obecnie największe wyzwanie.

       2019-05-30
kierowcy-ciezarowki

Kierowca rozprawia się z mitami na temat ciężarówek i odpiera ataki hejterów [FELIETON]

Negatywne nastawienie do kierowców ciężarówek to norma. Jednak ostatnio obserwujemy jakby nasilenie tego zjawiska. Przodują w tym francuskie media: kierowcy przedstawiani są tu w czarnych barwach, a nagłówki artykułów na stronach internetowych to chyba jakieś żarty! Postanowiłem więc rozprawić się w niektórymi argumentami na „nie” i mitami powielanymi przez hejeterów branży transportowej.

       2019-05-29
mapy-nowe-funkcje-cargo

Planuj trasy i obliczaj koszty transportu bezpośrednio na giełdzie. Nowość od Cargo.PL!

Zdobywanie zleceń na przewozy ładunków z możliwością zaplanowania trasy od A do Z? Do tego uwzględnienie zakazów, ograniczeń, utrudnień na drogach, a nawet czasu pracy kierowcy? I „przy okazji” obliczanie kosztów przejazdów? Giełda ładunków i transportu Cargo.PL udoskonaliła zakładkę Mapy i rozbudowała ją o funkcjonalność planowania i kalkulacji tras. Jest przejrzyście, intuicyjnie, szybko i dokładnie.

       2019-05-20
19 / 84«...10...1718192021...304050...»