Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

koszt-kilometra

Rekordowe długi polskiego transportu!

Przyszłość polskiego transportu stoi pod znakiem zapytania. W ciągu roku suma zadłużenia branży wzrosła z 664 na 925 mln zł! Rosyjskie embargo oraz wciąż zmieniające się unijne regulacje, a do tego ogromne braki kadrowe sprawiają, że polscy przewoźnicy są w coraz gorszej sytuacji. 

       2018-07-23
Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG

Najlepszy przewoźnik dla branży FMCG – jak go wybrać?

Raporty Unii Europejskiej dotyczące strat żywności wskazują, że wynoszą one ponad 173 kg rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Za część z nich odpowiedzialna jest branża transportowa, m.in. za straty związane z uszkodzeniem towarów oraz wynikające z braku utrzymania odpowiednich warunków klimatycznych. Z roku na rok rośnie liczba przepisów mająca poprawić unijne statystyki. Dlatego tak istotny jest świadomy wybór przewoźnika. Dobry przewoźnik dla branży FMCG – jak do wybrać?

       2018-07-18
firma-transportowa-upadlosc

Upadłość i restrukturyzacja firm transportowych – co należy wiedzieć?

Przedsiębiorstwa transportowe, które znalazły się w trudnej sytuacji i utraciły płynność finansową, powinny rozważyć przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego. Restrukturyzacja firm transportowych pozwala na przywrócenie normalnego funkcjonowania przy jednoczesnej możliwości spłacania zobowiązań. Więcej na ten temat – radca prawny z Kancelarii Transportowej Legaltrans. 

       2018-07-17
bus-ustawa-o-delegowaniu

Transport poniżej 3,5 tony i cięższy – czyli podobieństwa i różnice

Ustawy i rozporządzenia dotyczące transportu lekkiego i ciężkiego to zupełnie dwa inne światy. Jakie są różnice pomiędzy nimi? Czy są tak duże jak może się nam wydawać? O czym powinien wiedzieć i na co być przygotowany przedsiębiorca? O tym, co różni transport poniżej 3,5 tony i ten znacznie cięższy opowiadają eksperci Tachobus.

       2018-07-16
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zupełnie nie znamy przepisów dotyczących jazdy po alkoholu

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie AlcoSense Laboratories, blisko połowa kierowców nie wie, jaka jest granica stężenia alkoholu w organizmie, powyżej której prowadzenie pojazdów na polskich drogach jest zabronione.

       2018-06-22
Press_Przepis na zrozumienie aktow prawnych dla przewoznikow i kierowcow

Jak prawidłowo interpretować rozporządzenie 561/2006 dot. czasu pracy kierowców? [PORADNIK]

Jednym z najważniejszych aktów prawnych obowiązujących w branży transportowej na terenie całej UE jest rozporządzenie 561/2006. Przewoźnikom oraz kierowcom niektóre z europejskich zapisów sprawiają jednak problemy interpretacyjne. Rozporządzenie budzi również wątpliwości inspektorów z poszczególnych państw członkowskich, którzy w wielu kwestiach mają odmienne zdanie. Z jakich dokumentów korzystać, by prawidłowo zrozumieć treść rozporządzenia?

       2018-06-20
zaswiadczenia-a1

Najnowsze zmiany w prawie – poznaj konkretne rozwiązania! Cz. 1.

Zapowiadane zmiany w Ustawie o transporcie drogowym zostały uchwalone. Wraz z nowymi zapisami, transport musi przygotować się również na wejście w życie nowej Ustawy o tachografach. Jakie to są modyfikacje? I najważniejsze – jak dokładnie się do nich przygotować? Dziś prezentujemy pierwszą część.

       2018-06-20
kierowcy-ciezarowek

Kierowcy ciężarówek (i nie tylko!). Życie z pasją [Facebookowy przegląd, cz. 20]

Życie w trasie – jeśli odpowiednio ją zaplanujemy – to życie w niekończącej się podróży. Wykorzystajmy dłuższe pauzy na zwiedzanie okolicy, rozruszajmy kości i nie rozstawajmy się z aparatem! To motto jednego z opisywanych fanpage’ów. Inny między wersami zdaje się przekonywać: wszystkiego można się nauczyć, a praca jako kierowca ciężarówki nie jest taka straszna, jak ją malują. Przedstawiamy kolejną, już 20., odsłonę cyklu o kierowcach.

       2018-06-19
opony-cargo-3

Jak wydłużyć przebieg opon w ciężarówce? [PORADNIK]

Według analiz ekspertów Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego na pokonanie oporu toczenia opon samochód ciężarowy zużywa prawie 30 proc. paliwa. Tymczasem zamienienie tanich i słabych jakościowo opon na markowe i o obniżonych oporach toczenia pozwala na oszczędność ponad 2 litrów paliwa na 100 km. Inwestycja w opony może stać się jeszcze bardziej opłacalna dla przewoźnika, jeśli zamiast skracać okres ich eksploatacji, będzie starał się maksymalnie go wydłużyć. Podpowiadamy, jak wydłużyć przebieg opon w ciężarówce. 

       2018-06-18
1 / 5212345...102030...»