Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

pakiet-mobilnosci

Brexit już 31 października. Oto podsumowanie informacji

Podczas spotkania 15 października w sprawie Brexitu, zorganizowanego w ambasadzie Zjednoczonego Królestwa w Warszawie, potwierdzone zostały dotychczasowe informacje. Oto podsumowanie najważniejszy dla branży transportu drogowego kwestii:

       2019-10-16
niemieckie_drogi_cargonews

Polska chętnie wybierana przez inwestorów. To dobra wiadomość dla polskich przewoźników

Polski sektor TSL, bez względu na spadek koniunktury w Europie, czeka najprawdopodobniej dalszy intensywny rozwój. Pod warunkiem jednak, że poradzi sobie między innymi z niedoborem pracowników i nie cofnie się przed digitalizacją i automatyzacją procesów. Europa pozostaje dla zagranicznych firm wciąż atrakcyjnym miejscem do inwestowania, pomimo widma Brexitu, niestabilnej sytuacji politycznej i generalnego spowolnienia gospodarczego – wynika z najnowszego raportu Europe Attractivenes Survey 2019 przygotowanego przez Ernst & Young.

       2019-10-16
akcja-smog

“Busy powyżej 2,4 t zaczną spełniać wszystkie wymogi, które do tej pory dotyczyły tylko ciężarówek”

111 tysięcy 611 sztuk ciężarówek i samochodów dostawczych zostało zarejestrowanych w 2018 roku, z czego 82 tysiące 104 pojazdy to sektor transportu lekkiego. Zatem według Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców więcej niż 73 proc. wpisanych do rejestru samochodów służących do przewożenia towarów to busy[1]. Co więcej, jest to o 12,82 proc. więcej niż rok wcześniej.

       2019-10-04
ue-cele-klimat

Przemysł i transport nas trują. Ale czy cele klimatyczne UE są do spełnienia?

Zmiany klimatu to jedne z największych zagrożeń środowiskowych, społecznych, a także ekonomicznych. Europejska Agencja Środowiskowa wskazała, że jedną z przyczyn tego stanu rzeczy mogą być emisje gazów cieplarnianych. Winne są przede wszystkim paliwa spalane w elektrowniach, przemysł, gospodarstwa domowe, a także transport.[1]

       2019-10-01
157-volvo-modlin-foto

Kupno aut spalinowych będzie nieopłacalne. Producenci aut przechodzą na hybrydy i elektryki

Od 2020 roku w Unii Europejskiej zaczną obowiązywać nowe restrykcje dla samochodów dotyczące emisji dwutlenku węgla. Większość producentów już się do nich przygotowuje i modyfikuje ofertę modelową, dołączając do niej samochody hybrydowe i elektryczne. Te mają pomóc im zmieścić się w limitach narzuconych przez Unię Europejską.

       2019-09-30
Man holding a fuel nozzle

Jak zmniejszyć koszty firmowego paliwa? Proste zasady

Paliwo to istotny element wpływający na firmowy budżet. Rosnące ceny na stacjach benzynowych nie muszą jednak oznaczać wyższych kosztów używania samochodów. Można je znacznie zredukować korzystając z nowoczesnych systemów monitorowania i zarządzania pojazdami.

       2019-09-27
warter-fuels-ekologia-foto

Ceny paliw alternatywnych wkrótce zaczną spadać

Spaliny samochodowe są dużo bardziej szkodliwe dla ludzi niż zanieczyszczenia pochodzące z przemysłu, a pojazdy samochodowe są największym źródłem skażenia środowiska. Rynek opracowuje więc ekologiczne alternatywy dla tradycyjnych paliw.

       2019-09-27
tacho-1

Przechowywanie danych z tachografu – dlaczego należy to robić?

Pół tysiąca złotych za dzień w przeliczeniu na jeden pojazd. Tyle może zapłacić przedsiębiorca za brak danych z tachografu. Odczyty czasu pracy kierowców zawodowych są podstawowymi informacjami, które przewoźnik powinien przechowywać. Inspekcja Transportu Drogowego może je sprawdzić nawet rok wstecz. Michał Senger, ekspert Inelo, tłumaczy, dlaczego przechowywanie danych z tachografu jest tak ważne oraz radzi, jak bezpiecznie gromadzić dane w firmie transportowej.

       2019-09-26
1 / 7112345...102030...»