Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

ciezarowka-wypadek

Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?

W pierwszym kwartale 2019 roku w wyników wypadków przy pracy poszkodowanych zostało łącznie 15 800 osób. Niestety dużą część stanowią kierowcy ciężarówek. Jakie sytuacje mogą się wydarzyć w codziennej pracy truckera oraz jakie obowiązki z nimi związane spoczywają na przewoźniku? Niełatwy temat wyjaśnia Mariusz Skurzyński, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców w zakresie PIP.

       2019-07-19
astra

“Chińczycy wolą płacić gotówką i na miejscu”. Transport drogowy z Chin to kolejny etap rozwoju Jedwabnego Szlaku

Jedwabny Szlak stał się jednym z najszerzej komentowanych tematów w globalnej logistyce. Kwestia rozwoju nowej „handlowej tętnicy świata” wybrzmiewa podczas każdego ważnego wydarzenia logistycznego. Istotną rolę w dostawach z Państwa Środka odgrywa tradycyjnie transport kolejowy, lotniczy i morski. Jak wygląda zatem sytuacja z przewozami drogowymi?

       2019-07-18
nieuzupelniony-cmr

Czy ustawa o dokumentach publicznych sprawia, że kopiowanie karty pojazdu czy karty z tachografu cyfrowego jest nielegalne?

12 lipca weszła w życie głośna ustawa o dokumentach publicznych. Wprowadza ona odpowiedzialność karną do 2 lat pozbawienia wolności dla osoby, która wytwarza, oferuje, zbywa lub przechowuje w celu zbycia replikę dokumentu publicznego. Przy czym, według ustawy, dokumentem publicznym jest nie tylko dowód osobisty, ale też m. in. paszport, prawo jazdy, karta pojazdu, zaświadczenie ADR czy karta z tachografu cyfrowego.

       2019-07-17
mandat-za-wycieraczka

W okresie wakacyjnym opóźnienia w przewozach wynoszą 2-3 godziny

W wakacje polskie drogi są przeładowane do granic możlliwości. Nie ma mowy o płynności ruchu, wpływa to tym samym na bezpieczeństwo. Kto na tym może stracić? Zawodowi kierowcy, którzy na co dzień pokonują setki kilometrów, by dostarczyć towar na czas. Z jakimi utrudnieniami mierzą się trakerzy w wakacje?

       2019-07-17
polski-transport-w-ue

Jak wyglądało ostatnich 15 lat w polskim transporcie?

Blisko 20 proc. – o tyle wzrosło PKB od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Tak podaje NIK. Dodajmy, że jednym z trzech największych sektorów odpowiedzialnych za ten wynik jest transport. GUS natomiast wskazuje, że wartość rodzimego eksportu wynosiła prawie czterokrotnie więcej w 2018 niż na rok przed integracją.

       2019-07-09
firma-transportowa-we-francji

Firma transportowa we Francji. Jak ją zarejestrować? Kompleksowy poradnik (cz. I)

Coraz więcej polskich firm transportowych zastanawia się nad przeniesieniem działalności za granicę, głównie do państw Europy Zachodniej. Powody są proste: mniej restrykcji i kontroli, większa swoboda kabotażowa, wyższe stawki za transport. W czołówce najbardziej atrakcyjnych dla polskich przewoźników państw – obok Niemiec – jest Francja. Dlaczego? Firma transportowa we Francji – jak ją zarejestrować i o czym pamiętać? Tłumaczy Joanna Pasterzak-Jarosz, współwłaściciel kancelarii Groupe Espro.

       2019-07-09
placa-min-we-francji

Telematyka – od tych rozwiązań nie ma odwrotu. Dlaczego?

Jak wynika z raportu Globalnego Rynku Telematyki, skumulowany roczny wskaźnik wzrostu tego sektora do 2022 roku wyniesie 28%, a jego wartość osiągnie wtedy 233 miliardy dolarów. To jednak przyszłość, a jak jest teraz w międzynarodowym transporcie drogowym?

       2019-07-04
62381086_357174231663551_75782193971986432_n

Chcesz zostać kierowcą ciężarówki w Kanadzie? Pospiesz się, bo niedługo zaostrzą się przepisy [FELIETON]

Nie potrafi usiedzieć w miejscu, ciągle szuka nowych wyzwań i – jak sama przyznaje – szybko się nudzi. Kiedy ostatnio rozmawialiśmy z Karoliną, zawodowym kierowcą ciężarówki, właśnie przygotowywała się do swojego wyjazdu do Stanów Zjednoczonych i pracy za kierownicą kanadyjskiego trucka! Po pierwszych miesiącach w Kanadzie szczerze stwierdza: to łatwiejsze niż się wydaje.

       2019-07-04
shutterstock_104514026

Wyjęcie karty z tachografu. Kiedy kierowca może zrobić to bez obaw?

Tachograf, mimo że cyfrowy, nie obejdzie się bez wpisów manualnych. Jest szereg sytuacji, które wymagają wprowadzenia danych ręcznie. Po co? Na przykład, by podczas kontroli nie było tak zwanych pustych okresów. Dlaczego? Bo według prawa każda czynność kierowcy zawodowego powinna by odnotowana. Kiedy jeszcze możliwe jest wyjęcie karty z tachografu? Rafał Frejtag, ekspert Inelo, podaje praktyczne wskazówki, jak uniknąć błędów w pracy z inteligentnym tacho.

       2019-07-02
1 / 6712345...102030...»