Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

171032707_2805873306291108_84577504454727023_n
5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

Po odwołaniu się do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości przez rządy siedmiu krajów pięć stowarzyszeń transportu drogowego wystosowało pismo do komisarz ds. Transportu Adiny Ioann Velean z prośbą o usunięcie przepisu nakazującego powrót ciężarówki do kraju co 8 tygodni, zgodnie z trzecim akapitem pierwszego artykułu rozporządzenia UE 2020/1055.

List został podpisany przez rumuńskie UNTRR, bułgarskie AEBTRI, węgierskie MKFE, litewską LINAVA i polskie ZMPD.

Wniosek pojawił się po opublikowaniu raportu Komisji Europejskiej o oddziaływaniu tego wymagania na środowisko, zgodnie z którym zwiększy on emisję zanieczyszczeń z pojazdów przemysłowych.

Stowarzyszenia uważają, że obowiązek powrotu jest „nieuzasadniony i dyskryminujący”, ponieważ „nie ma nic wspólnego z celami społecznymi, a jest jedynie krokiem w kierunku ograniczenia rynku”.

Stowarzyszenia dodają, że środek ten dotknie głównie firmy z Europy Wschodniej i może doprowadzić do wzrostu kosztów dla przewoźników zarejestrowanych w Europie Wschodniej i działających głównie w Europie Zachodniej o 11 tys. euro rocznie na ciężarówkę.

Także pięć stowarzyszeń transportu drogowego przypomina komisarz Valéan, że zobowiązanie do powrotu nie było częścią tekstu pierwszego pakietu mobilności przedstawionego przez Komisję Europejską w 2017 r. i że nie podlegało ocenie oddziaływania na środowisko przed jego przyjęciem przez Komisję Europejską.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0