Jak optymalnie wykorzystać flotę pojazdów?
Ponad połowa załadowanych ciężarówek w UE nie jest wykorzystana optymalnie. Jak poprawić zarządzanie transportem w przedsiębiorstwie?
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Ponad połowa załadowanych ciężarówek w UE nie jest wykorzystana optymalnie. Jak poprawić zarządzanie transportem w przedsiębiorstwie?
Mimo pandemii koronawirusa inwestycje infrastrukturalne nie zwalniają tempa. W trakcie realizacji jest blisko setka o wartości ok. 46 mld zł i łącznej długości nowo budowanych dróg przekraczającej 1,2 tys. km. Tylko w lipcu przetargi GDDKiA zasiliły branżę budowlaną kwotą 1,6 mld zł.
System SENT to skrót od System Elektronicznego Nadzoru Transportu. Został on stworzony, by rejestrować tzw. towary wrażliwe, czyli, na przykład, paliwo, alkohol, czy tytoń. Za jego pomocą monitorowane są wszystkie podmioty związane z obrotem wspomnianych dóbr, czyli dostawca, nabywca oraz przewoźnik. Jak wyglądają przepisy związane z SENT? Z jakimi karami możemy się spotkać przy niepoprawnym nadaniu towaru? Jak wygląda monitorowanie pojazdu przez system i co grozi w wypadku przerwania połącznia? Na wszystkie pytania odpowie Tomasz Czyż, ekspert GBOX z Grupy INELO.
Panele fotowoltaiczne pierwszej generacji nie nadążają za dynamicznym rozwojem sektora zielonej energii. Konieczne będzie wdrożenie nowych metod produkcyjnych, które pozwolą efektywniej wykorzystać energię słoneczną. Dzięki lżejszej konstrukcji, elastycznej strukturze i częściowej przezroczystości można stosować je m.in. w sektorze budowlanym czy transportowym. Dodatkowo można je drukować w 3D.
Według lipcowej prognozy Komisji Europejskiej i założeń rządu w tym roku polskie PKB skurczy się o 4,6 proc. Poradzenie sobie ze spowolnieniem wywołanym pandemią SARS-CoV-2 nie jest jednak jedynym wyzwaniem dla polskiej gospodarki. Jest nim też konieczność odchodzenia od węgla i coraz ostrzejsza polityka klimatyczna UE.
Faktura wysłana klientowi nadal nie została opłacona? Pamiętaj, że na drogę sądową możesz wejść dopiero, kiedy zawiodą inne metody egzekwowania płatności. Przeczytaj, jak egzekwować należności w transporcie – w 4 prostych krokach.
Jak podaje UNCAD[1], globalne potrzeby inwestycyjne w zakresie infrastruktury transportowej do 2040 roku mogą kosztować nawet 94 biliony dolarów.[2] Chodzi m.in. o poprawę przepustowości tej infrastruktury, która wykorzystywana jest przez branżę logistyczną. Bank Światowy alarmuje, że indeks wydajności logistyki wymaga poprawy, a rosnące zapotrzebowanie na dostawy towarów, obecnie podbijane przez e-commerce oraz last mile delivery, to szansa na rozwój centrów logistycznych, magazynów miejskich czy transportu intermodalnego.
Blisko 250 tys. naruszeń zarejestrowanych w systemie CANARD, niemal 29,5 tys. kontroli pojazdów ciężkich, w tym ponad 1 tys. autokarów – to tylko wybrane dane podsumowujące wakacyjne działania Inspekcji Transportu Drogowego.
Po polskich drogach jeździ już ponad 13 tys. samochodów osobowych z napędem elektrycznym (w pełni elektrycznych oraz hybryd plug-in) – wskazuje Licznik Elektromobilności PSPA. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku ich liczba wzrosła o 78 proc. względem sytuacji sprzed roku i to pomimo spowolnienia wywołanego pandemią. Barierą są jednak relatywnie wysokie ceny aut elektrycznych oraz obawy przed ich częstym ładowaniem. To się jednak stopniowo zmienia.
Kierowcy mogą zyskać na połączeniu dwóch paliwowych koncernów. – Wzmożenie siły nabywczej Orlenu na rynkach międzynarodowych to większa możliwość pozyskiwania taniej ropy i niższego kosztu tankowania – ocenia dr Jakub Bogucki z e-Petrol.pl.