Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

22-listopada-umowy-o-prace

Czasami tachograf odmawia posłuszeństwa. Co robić?

Bez tachografu ani rusz – wie to każdy, kto ma doświadczenia z ciężkim transportem. Jednak jak poradzić sobie z jego awarią? Co zrobić, kiedy takowy incydent spotka nas w drodze, a co kiedy problem pojawi się będąc jeszcze w siedzibie firmy? Kto i jakie kroki powinien podjąć?

       2019-03-11
transport-unia

Przepisy, przy których delegowanie blednie! Polscy kierowcy z umową o pracę z tego państwa, na terenie którego wykonują przewozy?

Przewoźnicy zatęsknią za delegowaniem – takie słowa padły z ust jednego z ekspertów podczas dyskusji o Pakiecie Mobilności i o innych unijnych inicjatywach. I wszystko wskazuje na to, że słowa te mogą się spełnić. W szczególności ze względu na przyjęte przez Komisję Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego 10 stycznia br. sprawozdanie niemieckiego posła do Ismail’a Ertuga w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego rozporządzenie WE nr 1071/2009/WE oraz rozporządzenia WE nr 1072/2009 w celu dostosowania ich do zmian w sektorze.

       2019-03-07
itd-bledy

Poszkodowani przewoźnicy. Eksperci wyliczają błędy ITD

W ostatnich paru miesiącach dużo słyszymy o Inspekcji Transportu Drogowego zwłaszcza w aspekcie protestu inspektorów. Z medialnego przekazu wynika, że inspektorzy transportu drogowego są pomijani przy podwyżkach, pomijani przy zmianie statutu ich pracy na służbę, taką jak policja. Z drugiej strony Główny Inspektorat Transportu Drogowego kreuje ITD jako profesjonalną służbę dbającą o bezpieczny transport, zwłaszcza w okresie ferii czy wakacji. Zdaniem ekspertów Tacholab żaden z tych obrazów nie do końca odpowiada rzeczywistości… Poniżej szczegółowa analiza pewnej kontroli. 

       2019-03-01
kierowca-polski-w-trasie

Kondycja polskiego transportu drogowego – wygrywamy w Europie, ale w kraju napotykamy problemy

W 2018 r. ponad 30 tysięcy firm transportowych w Polsce przewiozło o 18% więcej towarów niż w roku poprzednim, a sprzedaż ich usług wzrosła o blisko 13%. Dane prezentują się imponująco. Jednak branża transportu ciężkiego będzie mieć teraz bardziej pod górkę niż w ubiegłych latach. Dlaczego? O ile pozycja lidera w zakresie międzynarodowych przewozów drogowych w najbliższym czasie nie jest zagrożona, to rodzimi przewoźnicy muszą się przygotować na wyzwania – te już znane i zupełnie nowe, generujące niepewność i niepokój. Sprawdzamy, jaka jest kondycja polskich przedsiębiorstw, świadczących usługi transportu towarów do i z krajów Unii Europejskiej.

       2019-02-28
autotalks-komunikacja-foto2

Dzięki samochodom podłączonym do sieci 5G będzie bezpieczniej. Pierwsze auta seryjne jeszcze w tym roku

Dzięki technologii umożliwiającej komunikację samochodów z infrastrukturą i innymi uczestnikami ruchu zmniejszy się liczba wypadków. Na ulicach Hiszpanii rozpoczynają się testy technologii, a produkcja seryjnych modeli wyposażonych w łączność 5G rozpocznie się jeszcze w tym roku. Opracowano już specjalny protokół komunikacyjny, pozwalający samochodom komunikować się między sobą, nawet gdy nie są w polu widzenia.

       2019-02-28
1481290460_wronski_brexit

Miesiąc do Brexitu. Polscy przewoźnicy boją się utraty zleceń

Do Wielkiej Brytanii wykonujemy w tej chwili połowę z około 400 tys. przewozów rocznie – mówi Maciej Wroński, prezes Związku „Transport i Logistyka Polska”. Jak podkreśla, twardy Brexit i przywrócenie kontroli celnych na granicy oznacza przestoje, zwiększoną papierologię i wydłużone czasy dostaw. Dla części eksporterów wymiana towarowa z Wielką Brytanią okaże się nieopłacalna, przez co przewoźnicy stracą podstawowe źródło zarobków. Problemy będą mieć producenci żywności, którzy eksportują na Wyspy.

       2019-02-28
bus-ponizej-3-5-zmiany-ue

UE chce zmian w transporcie do 3,5 tony. W planach tachografy i wymóg posiadania stałej siedziby

Duże zmiany czekają w najbliższym czasie tak zwanych busiarzy. Komisja Europejska proponuje bowiem serię poprawek w rozporządzeniu 1072/2009 w zakresie wykonywania zawodu przewoźnika. Bardzo możliwe, że już niebawem firmy, operujące flotą lekką pojazdów przewożących towary na terytoria krajów Wspólnoty, będą miały obowiązek posiadania licencji jak przedsiębiorstwa transportu ciężkiego.

       2019-02-26
Zdjęcie z Marathon de Sables 3

Biegł w ultramaratonach po Saharze, zamarzniętym jeziorze, wysoko w górach. Na co dzień prowadzi firmę transportową [WYWIAD]

Przebiegł 230 km przez piaski Sahary w za dużych o trzy numery butach. Potem uświadomił sobie, że jego nietypowe zainteresowania mogą pomóc w osiągnięciu większego, szczytnego celu. Bieg po zamarzniętym Bajkale oraz udział w maratonie w górach Everestu połączył więc już z akcjami charytatywnymi. Niedawno odbył z kolei niesamowitą podróż do Afryki i zaangażował się w działania fundacji pomagającej bezdomnym dzieciom. Na co dzień odnosi zaś sukcesy w branży TSL! O swoich niezwykłych doświadczeniach opowiada nam Robert Sadowski, współwłaściciel i prezes firmy Sawa Logistic.

       2019-02-25
20 / 82«...10...1819202122...304050...»