Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

kontorle-kierowcow-ciezarowek-we-francji

Kontrola kierowców ciężarówek we Francji – jak wygląda i co należy wiedzieć, aby nie dostać wysokiego mandatu?

Niejeden przewoźnik i jego kierowca po kontroli we Francji znalazł się w patowej sytuacji – pojazd zostaje odstawiony na parking, kierowca jechać nie może, zapłacić horrendalnego mandatu nie ma możliwości. A przecież ładunek nie może się spóźnić na rozładunek, grożą za to dodatkowe kary finansowe. Niezależnie od tego, kto jest winny, problem trzeba rozwiązać i zadbać o to, żeby taka sytuacja już się nie powtórzyła. 

       2019-05-09
dri

Inteligentny tachograf – ile zapłacisz za kalibrację? O czym musisz pamiętać po 15 czerwca?

Ile kosztuje inteligentny tachograf? Około 4 tys. zł. Kupując fabrycznie nowy pojazd, przewoźnik nie odczuje dodatkowego kosztu, gdyż tak jak do tej pory będzie on wliczony w całość transakcji. Natomiast zauważalny będzie wzrost płatności za kalibrację rejestratora. Ten może zwiększyć się nawet dwukrotnie i po 15 czerwca wynosić około 500-600 PLN.

       2019-05-07
shutterstock_217513408

Polacy masowo donoszą na innych kierowców. Zgłaszamy brak OC oraz niebezpieczne zachowanie na drodze

Rośnie liczba sygnalistów informujących o sytuacjach wpływających na bezpieczeństwo na polskich drogach. W 2018 roku do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego trafiło ponad 4500, o jedną piątą więcej niż rok wcześniej, zgłoszeń od osób prywatnych o podejrzeniu braku ubezpieczenia OC u innego właściciela pojazdu. Policja z kolei notuje rekordową popularność akcji „Stop agresji drogowej”, w ramach której kierowcy wysyłają filmy o niebezpiecznych sytuacjach na drogach. W 2018 roku przesłali ich ponad 16 tysięcy, czyli o połowę więcej niż rok wcześniej.

       2019-05-07
karta-tachograf

Inteligentny tachograf, tachograf smart – każdy o nim słyszał, nikt go nie widział, wszyscy się go boją

Wygląda tak samo jak cyfrowy. Działa podobnie. Ma kilka nowości, ale nie rewolucyjnych. Dlaczego nazywamy go smart i budzi takie emocje wśród kierowców i przewoźników? Mowa o tak zwanym inteligentnym tachografie, który już niebawem będzie jedynym urządzeniem rejestrującym czas pracy w nowych pojazdach. To kolejna, trzecia już modyfikacja tacho cyfrowego w ostatnich latach. Po co te zmiany i czy wszyscy są na nie gotowi?

       2019-04-24
czy-w-polsce-brakuje-kierowcow

Kierowcy z Ukrainy i problem podrobionych świadectw kwalifikacji. Jak sprawdzić, czy dokumenty są oryginalne? [WYWIAD]

Ogromny deficyt na rynku kierowców sprawia, że „ratujemy się” pracownikami spoza kraju. Pracownicy ze Wschodu, głównie z Ukrainy, stanowią niejednokrotnie 40, 50, a nawet 60 proc. kierowców w polskich przedsiębiorstwach transportowych. To oczywiste i konieczne, rodzi jednak pewne problemy. Niepozytywnym zjawiskiem towarzyszącym zatrudnianiu kierowców spoza Unii Europejskiej są podrabiane świadectwa kwalifikacji. Lekceważąc konieczność dokładnej weryfikacji dokumentów, przewoźnik ryzykuje naprawdę sporo – w skrajnych przypadkach nawet utratę dobrej reputacji. O to, jakie dokumenty powinni dostarczyć kierowcy z Ukrainy czy Białorusi oraz jak wyłapać wśród nich „podróbkę”, wypytaliśmy Arkadiusza Boguckiego, trenera i wykładowcę Akademii Transportu.

       2019-04-16
milog_w_austrii

O tym pewnie nie słyszeliście! Europosłowie przegłosowali tachografy w busach

Podczas gdy wciąż trwa dyskusja wokół regulacji nazwanych Pakietem Mobilności, medialnie pominięty został fakt, że oprócz transportu ciężkiego europosłowie zajęli się także pojazdami poniżej 3,5 tony. Parlament przyjął bowiem zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Co to oznacza? Regulacje dotyczące czasu prowadzenia busów, odbierania odpoczynków i przerw, wcześniej wymagane jedynie dla ciężarówek, będą miały zastosowanie do wszystkich samochodów o DMC powyżej 2,4 tony wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym.

       2019-04-09
db-schenker-rynek-foto

Branża logistyczna rozwija się w zatrważającym tempie, ale brakuje jej pracowników

Szybki rozwój e-commerce napędza branżę logistyczną. Z drugiej strony zmusza operatorów do inwestycji i ciągłego doskonalenia swoich usług. – To nie jest już tylko transport z punktu A do punktu B, ale cały szereg usług dodatkowych, takich jak punkty dostaw w różnych oknach czasowych – mówi Tomasz Pyka, dyrektor sprzedaży klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

       2019-04-08
auta-wyposazenie-obowiazkowe-ue

Pakiet Mobilności: czyli co dokładnie przegłosowano?

Parlament Europejski przyjął tzw. Pakiet Mobilności. Jest to kolejny, przedostatni już krok w drodze do ostatecznego przyjęcia kluczowych zmian w trzech bardzo istotnych obszarach sektora transportu, czyli zasad delegowania kierowców, czasu jazdy, przerw i odpoczynków, oraz dostępu do rynku przewozów (kabotaż).

       2019-04-05
podatek-od-srodkow-transportu

Płacić czy ryzykować? Dezorientacja przewoźników w związku z delegowaniem kierowców do Niemiec i Austrii

Obowiązki związane z procedurami zgłaszania oddelegowania kierowców do Austrii czy Niemiec w dalszym ciągu sprawiają przewoźnikom wiele trudności, a przypadki błędnych zgłoszeń nieustannie rosną. Ma to pośredni związek z coraz liczniejszymi doniesieniami o wyrokach sądowych, zapadających na korzyść zagranicznych przewoźników. Część postępowań w niemieckich sądach rzeczywiście była uznana na rzecz polskich przedsiębiorców, jednak to nie znaczy, że przewoźnicy mogą już zapomnieć o płacach minimalnych i obowiązkach związanych z delegowaniem kierowców. Wręcz przeciwnie.

       2019-04-05
20 / 84«...10...1819202122...304050...»