Raporty i artykuły
![kierowcy-ciezarowki](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/05/kierowcy-ciezarowki-186x112.jpg)
Negatywne nastawienie do kierowców ciężarówek to norma. Jednak ostatnio obserwujemy jakby nasilenie tego zjawiska. Przodują w tym francuskie media: kierowcy przedstawiani są tu w czarnych barwach, a nagłówki artykułów na stronach internetowych to chyba jakieś żarty! Postanowiłem więc rozprawić się w niektórymi argumentami na „nie” i mitami powielanymi przez hejeterów branży transportowej.
2019-05-29
![mapy-nowe-funkcje-cargo](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/05/mapy-nowe-funkcje-cargo-186x112.png)
Zdobywanie zleceń na przewozy ładunków z możliwością zaplanowania trasy od A do Z? Do tego uwzględnienie zakazów, ograniczeń, utrudnień na drogach, a nawet czasu pracy kierowcy? I „przy okazji” obliczanie kosztów przejazdów? Giełda ładunków i transportu Cargo.PL udoskonaliła zakładkę Mapy i rozbudowała ją o funkcjonalność planowania i kalkulacji tras. Jest przejrzyście, intuicyjnie, szybko i dokładnie.
2019-05-20
![kierowca-ciezarowki](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/05/kierowca-ciezarowki-186x112.png)
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kierowcy Zawodowego Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców odkrywa karty branży transportowej. Sprawdzamy, kto prowadzi polskie ciężarówki, jakie napotyka trudności i jakie nastroje panują w tej grupie zawodowej. Kim jest polski kierowca ciężarówki?
2019-05-10
![kontorle-kierowcow-ciezarowek-we-francji](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/05/kontorle-kierowcow-ciezarowek-we-francji-186x112.jpg)
Niejeden przewoźnik i jego kierowca po kontroli we Francji znalazł się w patowej sytuacji – pojazd zostaje odstawiony na parking, kierowca jechać nie może, zapłacić horrendalnego mandatu nie ma możliwości. A przecież ładunek nie może się spóźnić na rozładunek, grożą za to dodatkowe kary finansowe. Niezależnie od tego, kto jest winny, problem trzeba rozwiązać i zadbać o to, żeby taka sytuacja już się nie powtórzyła.
2019-05-09
![dri](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/05/dri-186x112.png)
Ile kosztuje inteligentny tachograf? Około 4 tys. zł. Kupując fabrycznie nowy pojazd, przewoźnik nie odczuje dodatkowego kosztu, gdyż tak jak do tej pory będzie on wliczony w całość transakcji. Natomiast zauważalny będzie wzrost płatności za kalibrację rejestratora. Ten może zwiększyć się nawet dwukrotnie i po 15 czerwca wynosić około 500-600 PLN.
2019-05-07
![shutterstock_217513408](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/05/shutterstock_217513408-186x112.jpg)
Rośnie liczba sygnalistów informujących o sytuacjach wpływających na bezpieczeństwo na polskich drogach. W 2018 roku do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego trafiło ponad 4500, o jedną piątą więcej niż rok wcześniej, zgłoszeń od osób prywatnych o podejrzeniu braku ubezpieczenia OC u innego właściciela pojazdu. Policja z kolei notuje rekordową popularność akcji „Stop agresji drogowej”, w ramach której kierowcy wysyłają filmy o niebezpiecznych sytuacjach na drogach. W 2018 roku przesłali ich ponad 16 tysięcy, czyli o połowę więcej niż rok wcześniej.
2019-05-07
![karta-tachograf](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/04/karta-tachograf-186x112.png)
Wygląda tak samo jak cyfrowy. Działa podobnie. Ma kilka nowości, ale nie rewolucyjnych. Dlaczego nazywamy go smart i budzi takie emocje wśród kierowców i przewoźników? Mowa o tak zwanym inteligentnym tachografie, który już niebawem będzie jedynym urządzeniem rejestrującym czas pracy w nowych pojazdach. To kolejna, trzecia już modyfikacja tacho cyfrowego w ostatnich latach. Po co te zmiany i czy wszyscy są na nie gotowi?
2019-04-24
![kary-za-spanie-kabinie](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/04/kary-za-spanie-kabinie-186x112.jpg)
W transporcie opóźnienia się zdarzają z przeróżnych przyczyn. Prawo w tym przypadku chroni na szczęście również przewoźnika! Przepisy ograniczają jego odpowiedzialność finansową. Co należy wiedzieć w temacie opóźnień w transporcie? Tłumaczy ekspert Kancelarii Transportowej Legaltrans.
2019-04-20
![czy-w-polsce-brakuje-kierowcow](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/04/czy-w-polsce-brakuje-kierowcow-186x112.jpg)
Ogromny deficyt na rynku kierowców sprawia, że „ratujemy się” pracownikami spoza kraju. Pracownicy ze Wschodu, głównie z Ukrainy, stanowią niejednokrotnie 40, 50, a nawet 60 proc. kierowców w polskich przedsiębiorstwach transportowych. To oczywiste i konieczne, rodzi jednak pewne problemy. Niepozytywnym zjawiskiem towarzyszącym zatrudnianiu kierowców spoza Unii Europejskiej są podrabiane świadectwa kwalifikacji. Lekceważąc konieczność dokładnej weryfikacji dokumentów, przewoźnik ryzykuje naprawdę sporo – w skrajnych przypadkach nawet utratę dobrej reputacji. O to, jakie dokumenty powinni dostarczyć kierowcy z Ukrainy czy Białorusi oraz jak wyłapać wśród nich „podróbkę”, wypytaliśmy Arkadiusza Boguckiego, trenera i wykładowcę Akademii Transportu.
2019-04-16
![milog_w_austrii](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2019/04/milog_w_austrii-186x112.jpg)
Podczas gdy wciąż trwa dyskusja wokół regulacji nazwanych Pakietem Mobilności, medialnie pominięty został fakt, że oprócz transportu ciężkiego europosłowie zajęli się także pojazdami poniżej 3,5 tony. Parlament przyjął bowiem zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Co to oznacza? Regulacje dotyczące czasu prowadzenia busów, odbierania odpoczynków i przerw, wcześniej wymagane jedynie dla ciężarówek, będą miały zastosowanie do wszystkich samochodów o DMC powyżej 2,4 tony wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym.
2019-04-09