Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

kierowca-polski-w-trasie

Kondycja polskiego transportu drogowego – wygrywamy w Europie, ale w kraju napotykamy problemy

W 2018 r. ponad 30 tysięcy firm transportowych w Polsce przewiozło o 18% więcej towarów niż w roku poprzednim, a sprzedaż ich usług wzrosła o blisko 13%. Dane prezentują się imponująco. Jednak branża transportu ciężkiego będzie mieć teraz bardziej pod górkę niż w ubiegłych latach. Dlaczego? O ile pozycja lidera w zakresie międzynarodowych przewozów drogowych w najbliższym czasie nie jest zagrożona, to rodzimi przewoźnicy muszą się przygotować na wyzwania – te już znane i zupełnie nowe, generujące niepewność i niepokój. Sprawdzamy, jaka jest kondycja polskich przedsiębiorstw, świadczących usługi transportu towarów do i z krajów Unii Europejskiej.

       2019-02-28
autotalks-komunikacja-foto2

Dzięki samochodom podłączonym do sieci 5G będzie bezpieczniej. Pierwsze auta seryjne jeszcze w tym roku

Dzięki technologii umożliwiającej komunikację samochodów z infrastrukturą i innymi uczestnikami ruchu zmniejszy się liczba wypadków. Na ulicach Hiszpanii rozpoczynają się testy technologii, a produkcja seryjnych modeli wyposażonych w łączność 5G rozpocznie się jeszcze w tym roku. Opracowano już specjalny protokół komunikacyjny, pozwalający samochodom komunikować się między sobą, nawet gdy nie są w polu widzenia.

       2019-02-28
1481290460_wronski_brexit

Miesiąc do Brexitu. Polscy przewoźnicy boją się utraty zleceń

Do Wielkiej Brytanii wykonujemy w tej chwili połowę z około 400 tys. przewozów rocznie – mówi Maciej Wroński, prezes Związku „Transport i Logistyka Polska”. Jak podkreśla, twardy Brexit i przywrócenie kontroli celnych na granicy oznacza przestoje, zwiększoną papierologię i wydłużone czasy dostaw. Dla części eksporterów wymiana towarowa z Wielką Brytanią okaże się nieopłacalna, przez co przewoźnicy stracą podstawowe źródło zarobków. Problemy będą mieć producenci żywności, którzy eksportują na Wyspy.

       2019-02-28
bus-ponizej-3-5-zmiany-ue

UE chce zmian w transporcie do 3,5 tony. W planach tachografy i wymóg posiadania stałej siedziby

Duże zmiany czekają w najbliższym czasie tak zwanych busiarzy. Komisja Europejska proponuje bowiem serię poprawek w rozporządzeniu 1072/2009 w zakresie wykonywania zawodu przewoźnika. Bardzo możliwe, że już niebawem firmy, operujące flotą lekką pojazdów przewożących towary na terytoria krajów Wspólnoty, będą miały obowiązek posiadania licencji jak przedsiębiorstwa transportu ciężkiego.

       2019-02-26
Zdjęcie z Marathon de Sables 3

Biegł w ultramaratonach po Saharze, zamarzniętym jeziorze, wysoko w górach. Na co dzień prowadzi firmę transportową [WYWIAD]

Przebiegł 230 km przez piaski Sahary w za dużych o trzy numery butach. Potem uświadomił sobie, że jego nietypowe zainteresowania mogą pomóc w osiągnięciu większego, szczytnego celu. Bieg po zamarzniętym Bajkale oraz udział w maratonie w górach Everestu połączył więc już z akcjami charytatywnymi. Niedawno odbył z kolei niesamowitą podróż do Afryki i zaangażował się w działania fundacji pomagającej bezdomnym dzieciom. Na co dzień odnosi zaś sukcesy w branży TSL! O swoich niezwykłych doświadczeniach opowiada nam Robert Sadowski, współwłaściciel i prezes firmy Sawa Logistic.

       2019-02-25
bezdech

Jak zatrudnić kierowcę z Ukrainy? [PORADNIK]

Firmy transportowe od wielu lat borykają się z problemami kadrowymi. Szacuje się, iż na Polskim rynku brakuje od 60 do 100 tys. kierowców. Przewoźnicy coraz chętniej wypełniają więc wakaty kierowcami zza wschodniej granicy. O czym należy pamiętać, zatrudniając pracownika z Ukrainy – podpowiada ekspert. 

       2019-02-19
wronski-zmiany-foto

Prezes TLP ostrzega przed przepisami Pakietu Mobilności. Zagrożonych kilkadziesiąt tys. firm transportowych

Proponowane przez Unię Europejską nowe przepisy o zabezpieczeniu społecznym, w połączeniu z Pakietem mobilności czy zmianami w zakresie dostępu do zawodu i rynku mogą oznaczać katastrofę dla polskich firm przewozowych. Ich sytuację może pogorszyć także twardy Brexit. W konsekwencji kilkadziesiąt tysięcy firm ograniczy swoją działalność lub upadnie, a to oznacza likwidację wielu miejsc pracy – ostrzega Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.

       2019-02-18
flaga-francji

Reprezentant przewoźnika we Francji w świetle ustawy Loi Macron – jakie ma obowiązki, prawa, ale i możliwości? [WYWIAD]

Ustawa Loi Macron weszła w życie już prawie trzy lata temu, tymczasem obowiązki z tym związane w dalszym ciągu przysparzają przewoźnikom wielu kłopotów. Służyć pomocną dłonią może w tym przypadku reprezentant przewoźnika we Francji. Niestety nie każdy zdaje sobie sprawę, jak bardzo tacy przedstawiciele mogą się okazać przydatni. Zwłaszcza teraz! Przypomnijmy, że od marca br. we Francji rozpoczną się wzmożone kontrole polskich przewoźników, w związku z czym ich funkcja zmieni się diametralnie.

       2019-02-18
22 / 84«...10...2021222324...304050...»