
Firmy transportowe mają problemy z płynnością finansową dwa razy częściej niż wskazuje średnia
Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Uruchomienie rządowych dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych będzie istotnym wsparciem dla wzrostu sprzedaży. Mimo to rząd zapowiedział, że będą one niższe, niż pierwotnie zakładano.
Co znajduje się na celowniku służb podczas kontroli w Polsce oraz krajach Unii Europejskiej? Jakie dokumenty powinien mieć ze sobą zawodowy kierowca? Podpowiadamy, jak uniknąć przykrych konsekwencji! kontrola drogowa
– Ponad 78 proc. przewoźników dostrzega mniejsze zużycie paliwa sięgające nawet 20 proc. w skali roku po wprowadzeniu rozwiązań telematycznych w przedsiębiorstwie. 1 na 5 właścicieli firm przewozowych zauważa większe wykorzystanie floty o ponad 20 proc.[1] Ponadto połowa przewoźników dostrzega zwiększenie poczucia bezpieczeństwa kierowców. Mimo dostrzegalnych korzyści wciąż wielu przewoźników ma obiekcje przed wprowadzeniem nowoczesnych rozwiązań. O mitach krążących na temat telematyki w transporcie – mówi Tomasz Czyż, ekspert marki GBOX.
Branżę transportową w nadchodzącym czasie czekają liczne ostre zakręty. Pierwszy mocno niebezpieczny to unijny pakiet mobilności, który negatywnie wpłynie na konkurencyjność polskich firm za granicą. Kolejne to osłabienie gospodarcze w kraju i niedobory pracowników.
W nocy z 31 stycznia na 1 lutego Wielka Brytania formalnie przestanie być członkiem Unii Europejskiej i rozpocznie się 11-miesięczny okres przejściowy, w trakcie którego de facto nic się nie zmieni. Wciąż będzie można do niej swobodnie podróżować, problemów nie muszą też obawiać się przedsiębiorcy.
Do zatwierdzenia pakietu mobilności, czyli nowych zmian w prawie transportowym niekorzystnych dla polskich przedsiębiorców, pozostały dwa główne kroki. Czekamy jeszcze na pierwsze czytanie w Radzie UE i drugie czytanie w Parlamencie Europejskim. Eksperci OCRK i Inelo twierdzą jednak, że, jeśli nic niespodziewanego nie wydarzy się w Brukseli, to w pierwszej połowie 2020 roku prace nad unijnymi przepisami dla przewoźników będą zakończone. Pakiet Mobilności – jak przygotować się na wejście w życie kłopotliwej dyrektywy?
Wszystkie auta z napędem alternatywnym, mimo dynamicznych wzrostów sprzedaży, wciąż stanowią raptem kilka procent zarówno polskiego, jak i europejskiego rynku. Klienci nie mają wystarczającej wiedzy na ich temat, więc boją się je kupować. Zwłaszcza że zakup elektryka wiąże się też z większym wydatkiem i problemami z jego ładowaniem.
Wnioski ze spotkania związku Transport i Logistyka Polska z przedstawicielami związku przemysłu niemieckiego są jasne: Pakiet Mobilności w proponowanej formie mogą mieć negatywny skutek dla całej europejskiej gospodarki. Przewoźnicy z Europy Wschodniej stanowią podporę m.in. rynku niemieckiego, a doniesienia o złej sytuacji kierowców w regionach wschodnich można włożyć między bajki.
Nawet pięć tysięcy złotych kary może zapłacić przedsiębiorca transportujący materiały niebezpieczne, jeśli nie złoży sprawozdania rocznego ADR. Bilanse przewozów towarów uznanych jako niebezpieczne m.in. paliwa, gazy czy nawozy powinny określać ilość towaru, zakres oraz rodzaj wykonywanej operacji. Takie zestawienie za 2019 rok należy przekazać Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego do 28 lutego.