Nowości na rynku

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
2021-10-12

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH
Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.
2021-04-29

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.
2021-04-10

2021-04-02

PRZEWODNIK PO KARACH. GDZIE I ILE PŁACI KIEROWCA W EUROPIE ZA NARUSZENIE WARUNKÓW PRACY I ODPOCZYNKUArt. 19 ust. 1. Rozporządzenie UE 561/2006 zobowiązuje państwa członkowskie do informowania Komisji o sankcjach mających zastosowanie w przypadku naruszenia tego rozporządzenia UE 165/2014.W związku z tym postanowiliśmy sporządzić linki dla każdego kraju do dokumentów zamieszczonych na oficjalnej stronie Komisji Europejskiej do wglądu. Informacje podane w języku angielskimNależy zwrócić uwagę, że: Belgia, Irlandia, Włochy, Malta i Rumunia nie przekazały dotychczas Komisji informacji.Możesz zapoznać się z dokumentami, klikając poniższe linki :
2021-03-30

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA dotyczące podróży do Niemiec:
1️⃣ Podróżuję do Niemiec kilka razy w tygodniu – jak długo mój test Covid jest ważny?Wjeżdżając do Niemiec należy przedstawić zaświadczenie o wynikach badań (w języku angielskim lub niemieckim) nie starsze niż 48 godzin (od momentu pobrania próbki, bez wydawania zaświadczenia).
2️⃣ Wjeżdżam do Holandii przez Niemcy, a w drodze powrotnej odbieram ładunek w Niemczech – czy muszę zdawać test?
Nie, przy wjeździe z Holandii, która nie należy do grupy wysokiego ryzyka, test nie jest wymagany, ale kierowca musi mieć dowód rejestracji.
3️⃣ Wczoraj zdałem test przed wjazdem do Niemiec, a dziś jestem w Austrii. Wieczorem wracam do Niemiec od strony Tyrolu; czy muszę ponownie przystąpić do testu? Ponowne przystąpienie do testu Covid nie jest konieczne, jeżeli poprzedni negatywny test został przeprowadzony nie wcześniej niż 48 godzin przed wjazdem do Niemiec.
4️⃣Czy jestem zwolniony z testu przy wjeździe do Niemiec poza Mecklemburg-Vorpommern (Słubice, Krajnik Dolny, Kostrzyń nad Odrą), jeśli przebywam w Niemczech do 72 godzin?
Tak, w przypadku wjazdu do Niemiec poza wyznaczonym krajem, test dla pobytu w Niemczech do 72 godzin nie jest obowiązkowy. ALE jeśli wjechać do tego kraju „naokoło”, nadal będzie wymagany test.
5️⃣ Czy przy wjeździe do Niemiec z innych krajów muszę zdawać test?
2021-03-25

Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białorusi dekretem z 1 marca 2021 r. Nr 4 wprowadza tymczasowe ograniczenia obciążeń osi pojazdów na republikańskich drogach publicznych.Dokument określa listę republikańskich autostrad, dla których obciążenia na osiach pojazdów są ograniczone od 25 marca do 20 kwietnia. W dokumencie znajduje się również lista autostrad, na których nie są wprowadzane ograniczenia. Na innych autostradach w tym okresie dopuszczalny jest maksymalny nacisk na jedną oś wynoszący 9 ton.
2021-03-25

O CZYM MUSZĄ WIEDZIEĆ KIEROWCY CIĘŻARÓWEK.
2021-03-22

☝
Międzynarodowy Związek Transportu Drogowego IRU wraz ze stowarzyszeniami z krajów UE zwrócił się do Przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen o zniesienie zakazów ruchu ciężkich pojazdów w austriackim kraju związkowym Tyrol.
☝
IRU poinformował o dziwnym paradoksie: ograniczenia w ruchu ciężarówek dostawczych wprowadzono pod pretekstem złej jakości powietrza, ale jednocześnie zwiększono maksymalną prędkość samochodów – teraz pod pretekstem poprawy jakości powietrza. Zwracając uwagę na sprzeczność, IRU przypomniało: zakazy ruchu ciężkich pojazdów są nieracjonalne i utrudniają swobodny przepływ towarów w całej UE, co stanowi naruszenie podstawowych praw wspólnotowych.
2021-03-15

TAPA: straty spowodowane kradzieżą towarów osiągnęły w styczniu 4,1 mln euro
Największa kradzież gotówki miała miejsce 7 stycznia w Zimbabwe. Z samochodu kolekcjonerskiego ukradli 2,1 mln euro .
⠀
2021-03-12