Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

NIEMCY: POLSKA, BUŁGARIA I CYPR SĄ STREFAMI NAJWIĘKSZYCH ZACHOROWAŃ NA COVID-19

164167365_2793571050854667_697119763391601552_n

O CZYM MUSZĄ WIEDZIEĆ KIEROWCY CIĘŻARÓWEK.

Od niedzieli 21 marca 2021 r. od godziny 00:00 Polska, Bułgaria i Cypr będą uznawane za „obszary o wysokiej zachorowalności” według niemieckiego CoronaEinreiseVO. Odpowiednia decyzja została opublikowana przez RKI 19 marca 2021 r. O godzinie 20:45.

WIĘCEJ O ZOBOWIĄZANIACH

Obowiązek rejestracji na stronie:

W przypadku osób, które przebywały na obszarach o wysokiej zachorowalności poza granicami Niemiec w ciągu ostatnich 10 dni przed wjazdem, konieczna jest rejestracja za pośrednictwem strony internetowej (https://www.einreiseanmeldung.de). Należy pamiętać, że rejestracja dotyczy też kierowców ciężarówek. Rejestracja nie jest potrzebna w przypadku przejazdu tranzytowego bez zatrzymywania się.

Jeśli rejestracja jest obowiązkowa, ale rejestracja zapisu cyfrowego nie jest możliwa z powodu braku wyposażenia technicznego lub usterek technicznych, należy wypełnić zawiadomienie zgodnie z przykładowym formularzem . Wypełniony formularz musi być pokazany przy wjeździe.

Obowiązek testowania na COVID-19:

Osoby, które przebywały na obszarze o wysokiej zachorowalności w ciągu ostatnich 10 dni, muszą zrobić test na COVID-19 (test PCR lub szybki test zgodnie z kryteriami WHO) przed wjazdem do Niemiec i pokazać go właściwym organom na żądanie. Kierowcy ciężarówek są zwolnieni z tego wymogu w przypadku pobytów krótszych niż 72 godziny.

W przypadku pobytów dłuższych niż 72 godziny kierowcy muszą przejść test na COVID-19 przed wjazdem do Niemiec. (W odpowiedzi na często zadawane pytanie, co robić, jeśli 72-godzinny okres zostanie przekroczony, RKI radzi: ze względów bezpieczeństwa lepiej zrobić test, jeśli istnieje ryzyko przekroczenia okresu 72 godzin).

WIADOMO RÓWNIEŻ, ŻE NIEMCY USUWAJĄ WIELKĄ BRYTANIĘ I IRLANDIĘ Z LISTY OBSZARÓW ZAGROŻENIA

Od godziny 00:00 w dniu 21 marca 2021 r. Wielka Brytania i Irlandia nie będą już uznawane za „obszary wzbudzające szczególne obawy”. Oba kraje ponownie powrócą do statusu „normalnych” obszarów ryzyka. W rezultacie pobyt tam nie pociąga już za sobą żadnych obowiązków związanych z rejestracją wstępną i testami dla kierowców ciężarówek przy wjeździe do Niemiec.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km.
Po zatrzymaniu się na parkingu przy autostradzie A22 Nogaredo West, na północ od Rovereto, mężczyzna przypadkowo wjechał na przeciwległy pas autostrady Brenner. Cudem uniknął wypadku.
Dojechał aż do zjazdu z autostrady Trient Süd. Tam ciężarówka została zatrzymana przez policję na parkingu awaryjnym.  http:///www.youtube.com/watch?v=5vG1vpdofnw

2021-04-12
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0
170022647_2803909569820815_3503557148017869621_n

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta

Niemiecka policja szukała kierowcy ciężarówki, a on napił się i zasnął w przyczepie auta.Historia na weekend, ale o trudnej codzienności. W poniedziałek 29 marca firma transportowa straciła kierowcę. Mężczyzna nie skontaktował się, samochodu nie udało się znaleźć – czas zgłosić się na policję. Wypadek?..
❓❓
Jak poinformował Logist.today w odniesieniu do portalu nordbayern.de, policja drogowa gminy Ansbach (kraj związkowy Bawaria) otrzymała powiadomienie o zniknięciu 35-letniego kierowcy ciężarówki. Według obliczeń zarządcy ciężarówka miała jechać do miasta Heilbronn (kraj związkowy Badenia-Wirtembergia), ale zniknęła. Kierowca nie skontaktował się. Wszystko mówiło o sytuacji awaryjnej.
❓ ❓
Policja zareagowała szybko i wysłała dwóch oficerów motocyklowych na poszukiwania. Patrolowcy poradzili sobie z zadaniem, znaleźli ciężarówkę w strefie rekreacyjnej Frankenhöhe-Nord, wzdłuż drogi A6.
Z kierowcą wszystko było w porządku – spał spokojnie, jak później lekarze pisali, „w stanie odurzenia alkoholowego”.Mężczyzna został obudzony i poproszony o wyjaśnienie, ale nie doszło do skutku. Kierowca nie mógł jasno wyjaśnić, co się z nim stało, ledwo trzymał się na nogach. Zamiast tego alkomat „odezwał się” – ponad 2 ppm alkoholu w wydychanym powietrzu. Policja postąpiła zgodnie z instrukcjami – zabrali klucze od auta i odjechali.

Kilka godzin później policja w Ansbach otrzymała wiadomość: na parkingu Frankenhöhe-Nord znajduje się pijany kierowca ciężarówki. Dzień dopiero się zaczął, a co jeśli usiądzie za kierownicą? Policja znowu wyjechała.To był ten sam kierowca, ale w nowym stadium odurzenia alkoholowego – alkomat pokazał ponad 3 ppm w wydychanym powietrzu.

2021-04-07
0