Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

pakiet-mobilnosci

Koszty przewozów będą rosły. Polscy przewoźnicy mają do stracenia najwięcej

Przewoźnicy operujący na terenie Europy muszą się w najbliższych latach liczyć z wieloma barierami w rozwoju. Wiadomo, że koszty ich działalności będą rosły m.in. z powodu zmian prawnych związanych z wyczekiwanym z niepokojem Pakietem mobilności, podwyżek myta w wielu krajach czy też nasilających się obostrzeń w ruchu w Austrii. Polska, dotychczasowy absolutny lider w transporcie drogowym w Europie, ma w tej sytuacji najwięcej do stracenia.

       2019-08-22
brexit-ocrk

W wyniku Brexitu “transport towarów między UE a UK całkowicie upadnie”!

138 milionów funtów będzie kosztować kampania informacyjna, która ma pomóc m.in. przedsiębiorcom przygotować się na utrudnienia związane z tak zwanym twardym Brexitem[1]. Daily Telegraph określił tę akcję jako największe tego typu działanie od czasów II wojny światowej.

       2019-08-20
autostrady-Ralf-Lotys-(Sicherlich)-CC-BY-3-z

Polskie autostrady są za drogie, a kierowcy nie wiedzą, za co płacą. Raport NIK

Wszystkie umowy koncesyjne zawierają szereg postanowień niekorzystnych dla strony publicznej lub użytkowników autostrad – wynika z analizy Najwyższej Izby Kontroli. Ustalane przez koncesjonariuszy stawki opłat za przejechanie 1 km autostrady są znacznie wyższe, niż te ustalone przez stronę publiczną.

       2019-08-19
przewoznicy-polscy

Przewozy w Europie rosną w siłę. Warunki dyktują jednak nie przewoźnicy, a klient

Średnia ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa wystawiona przez przedstawicieli branży transportowej to 3,3[1]. W pięciostopniowej skali ta trójka z plusem wypada dość słabo. Skoro Eurostat pokazuje, że w 2018 roku eksport w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 4,7 proc., a import o 5,4 proc., popyt na międzynarodowy transport drogowy jest duży.

       2019-08-13
kabotaz-unia

Oto nowe stanowisko KE w sprawie Pakietu Mobilności

Odpowiedź Komisji Europejskiej na ostatnie głosowanie Parlamentu Europejskiego w sprawie pakietu mobilności to światełko w tunelu dla polskich przewoźników. Dlaczego? Daje nadzieję, że przynajmniej część przegłosowanych poprawek do obecnego kształtu nowych zasad, wedle których miałby funkcjonować transport drogowy w krajach Wspólnoty, będzie zmienione. KE wskazuje bowiem, że konieczna jest korekta dokumentu, który w Brukseli czeka na przegłosowanie przez członków Rady UE. Co dalej?

       2019-08-08
jak_rozliczac_prace_kierowcow_w_niemczech

Polski transport jest oparty o współpracę z Niemcami

Ponad 530 mld euro rocznie przeznacza się w krajach Unii Europejskiej na zlecanie przewozu towarów do firm logistycznych.[1] Nie dziwi więc fakt, że branża TSL w wielu krajach, w tym Polsce, jest jednym z największych sektorów gospodarki. Blisko 80 proc. z produktów eksportowych na świecie jest przewożonych transportem drogowym.

       2019-08-06
bus-ustawa-o-delegowaniu

Firmy transportowe w najgorszej sytuacji od 5 lat

Firmy transportowe hamują, są w najgorszej sytuacji od prawie 5 lat. Transportowcy nie przewidują poprawy, nie myślą też o nowych inwestycjach.  W lepszych nastrojach jest budownictwo i produkcja. To wnioski z “Barometru EFL”.

       2019-08-06
wirtualny-alkomat

Wirtualny alkomat: tak czy nie?

Korzystanie z wirtualnych kalkulatorów spożytego alkoholu zastępuje niektórym kierowcom badanie wykonane np. na posterunku policji. Czy słusznie? Czy wirtualny alkomat to system, któremu możemy wierzyć w 100 proc.?

       2019-08-06
oplata-za-fracht-brak

Brak zapłaty za fracht – jakie są kary dla nierzetelnych zleceniodawców?

Problem z brakiem płatności jest problemem powszechnym. Jednak wydaje się, że w transporcie kłopot ten jest podwójnie skomplikowany ze względu na specyfikę, jaką charakteryzuje się owa branża. Jednak ustawodawcy wyposażają firmy w pewien oręż, który może pomóc w walce z nieuczciwymi kontrahentami.

       2019-08-05
17 / 84«...10...1516171819...304050...»