Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

menadzer-transportu

Służby kontrolne UE będą sprawdzać menedżerów transportu

Zarządzający transportem jako figurant z certyfikatem kompetencji zawodowych? To już nie jest takie proste. Dużo łatwiej o utratę dobrej reputacji, a nowelizacja przepisów pozwala nakładać na zarządzającego karę nawet do 3 tys. zł w trybie administracyjnym na przykład za nieprawidłową organizację pracy kierowcy.

       2019-09-11
dlugi-w-transporcie

Niewypłacalność w transporcie to nadal spory problem

Połowa przedsiębiorstw informuje, że w ostatnich 6 miesiącach czekało na spływ płatności od kontrahentów ponad 60 dni po terminie – wynika z badania wśród mikro, małych i średnich firm przeprowadzonego w trzecim kwartale. Sytuacja jest nieznacznie lepsza niż wiosną, ale nie dla wszystkich. Z każdym kwartałem więcej problemów z kontrahentami mają handel i przemysł, mimo poprawy wciąż kiepsko jest w transporcie.

       2019-09-09
placa-minimalna-we-francji

Jak obliczyć płacę minimalną w Niemczech i we Francji?

Delegowany czy nie? W Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, we Włoszech i Francji, a także w Norwegii i Finlandii nie ma to znaczenia. Tamtejsi urzędnicy za nic mają mobilny charakter pracy. Jeśli kierowca realizuje międzynarodowe przewozy drogowe, to ma zarabiać minimalne wynagrodzenie obowiązujące w danym kraju. Nawet jeśli spędza w innym państwie EU niż rodzime zaledwie kilka godzin.

       2019-09-04
transport-drogowy

Co przyniósł nam 2019 rok w transporcie i na jakie zmiany musimy się nastawić?

Połowa roku za nami. Czy możemy już wyciągnąć pierwsze wnioski? Co pierwsze sześć miesięcy 2019 roku przyniosło dla przewoźników drogowych? Kierownik oddziału AsstrA w Niemczech, Aleksander Monsch, opowiada o tym, co zmieniło się na rynku transportu drogowego w 2019 roku i czego możemy się spodziewać w 2020 roku.

       2019-09-03
drogi-wyrok-tsue

Jak założyć firmę transportową we Francji? Kompleksowy poradnik (cz. II)

Proces zakładania firmy transportowej we Francji nie jest skomplikowany. Gorzej jest w przypadku poszczególnych formalności. W poprzedniej części omówiliśmy kwestie ogólne – wybór odpowiedniej formy prawnej działalności, kapitał zakładowy oraz kwestie podatków. W drugiej poruszymy wszystkie niezbędne formalności potrzebne do prowadzenia działalności przewozowej we Francji. Przeczytaj, Jak założyć firmę transportową we Francji. 

       2019-09-02
ukraina-flaga

Polska przestała być krajem przyjaznym dla pracowników ze Wschodu?

Od kilku lat lawinowo rośnie liczba cudzoziemców, głównie zza wschodniej granicy, którzy rozpoczynają pracę w Polsce. Dla branży TSL zmagającej się z poważnym deficytem kadrowym to szansa na obsadzenie wakatów, których liczba w najbliższym czasie może wzrosnąć nawet do 200 tys. Niestety i ten scenariusz okaże się niewystarczający, a to za sprawą zachodniego rynku pracy, który otworzył się na obcokrajowców ze Wschodu.

       2019-08-29
highway-3392100_1280

Plan restrukturyzacyjny w firmie transportowej – jak dobrze go zrobić?

Wzrost liczby upadłości firm transportowych jest zauważalny w statystykach. Mimo ogólnego spadku niewypłacalności polskich przedsiębiorstw branża transportowa ma się coraz gorzej. W pierwszym półroczu 2019 roku odnotowano 29 przypadków niewypłacalności. W pierwszym półroczu 2018 roku 19. A więc wzrost aż o 53 procent. Jednak nagromadzenie różnych problemów w przedsiębiorstwie nie musi oznaczać upadłości. Rozwiązaniem jest postępowanie restrukturyzacyjne.

       2019-08-28
16 / 84«...10...1415161718...304050...»