Bardzo interesujące kompendium wiedzy dot. Dyrektywy o delegowaniu – przeczytaj materiał TLP
Dyrektywa o delegowaniu pracowników oznacza koniec jednolitego, europejskiego rynku? Takiego zdania jest Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Dyrektywa o delegowaniu pracowników oznacza koniec jednolitego, europejskiego rynku? Takiego zdania jest Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”.
Ministerstwo Spraw Socjalnych Austrii opublikowało dokładne opracowanie najważniejszych zagadnień związanych z płacą minimalną dotyczącą m.in. kierowców ciężarówek. W tekście znajdziemy wyjaśnienie, kogo i kiedy dotyczą nowe przepisy. Austriacka płaca minimalna
Już tylko do jutra (15 lutego) mamy czas na złożenie deklaracji na podatek od środków transportu. Formularz DT-1 muszą przekazać wszyscy właściciele pojazdów od 3,5 tony.
Rejestr przewoźników powstaje, choć z wielkim opóźnieniem. Sprawdźcie, jakie informacje będzie zawierać oraz czego można się spodziewać po wprowadzeniu zmian.
Sojusz Drogowy zawarty przez przedstawicieli 9 europejskich państw budzi coraz więcej kontrowersji. Absolutnie przeciwne tego typu działaniom jest Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
Do co najmniej kilkunastu wypadków drogowych tylko od początku zimy doszło w naszym kraju z powodu spadającego z naczep pojazdów ciężarowych śniegu i lodu. Problem pojawia się niemal w każdym sezonie zimowym, a serwisy społecznościowe są pełne nagrań video obrazujących skalę zjawiska. Właśnie dlatego fundacja dla kierowców zawodowych Truckers Life wraz z Polską Unią Transportu oraz Związkiem Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” zainicjowała kampanię społeczną odsnieztrucka.pl.
Celem akcji odsnieztrucka.pl jest uświadomienie kierowcom pojazdów ciężarowych zagrożeń wynikających ze zlekceważenia konieczności oczyszczenia pojazdu z zalegającego na nim śniegu oraz lodu, a także promocja budowy specjalnej infrastruktury służącej do odśnieżania pojazdów. Istniejące na rynku konstrukcje są bowiem wciąż niedostępne dla kierowców w naszym kraju.
O ile kontrole Inspekcji Transportu Drogowego przeprowadzane na drodze nikogo już nie dziwią, o tyle wizyta inspektorów w siedzibie firmy może wywołać pewne konsternacje. Nie należą one jednak wcale do rzadkości. O czym powinniśmy pamiętać, jeśli czeka nas kontrola ITD w firmie? Na co zwrócić uwagę podczas kontroli?
Od poniedziałku 6 lutego na terenie Legnicy obowiązuje całkowity zakaz tranzytowego wjazdu samochodów ciężarowych o masie powyżej 12 ton – poinformował portal.legnica.eu. Obostrzenia nie dotyczą pojazdów dowożących towary oraz należących do firm mających siedzibę w mieście lub do straży miejskiej.
31 stycznia 2017 r. w Paryżu, odbyła się narada dziewięciu europejskich ministrów transportu tj. Austrii, Belgii, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Luksemburga, Norwegii i Szwecji. Podpisali oni deklarację nazwaną „Sojuszem Drogowym”, która zawiera propozycje nowych regulacji w międzynarodowym transporcie drogowym, mających na celu ograniczenie działalności w krajach zachodnioeuropejskich i skandynawskich m.in. polskich kierowców ciężarówek. Podkreślić należy, iż inicjatorem tej wysoce niekorzystnej dla polskich firm transportowych narady był francuski resort transportowy.
Sojusz 9 państw europejskich nie powinien pozostawiać złudzeń: bogate kraje rozpoczynają walkę z firmami z Europy Środkowo-Wschodniej. Okazuje się, że stanowimy dla nich zbyt wielką konkurencję, którą można ukrócić jedynie podejmując określone kroki formalne.