Transport drogowy

Wyłączenie transportu międzynarodowego i tranzytu z przepisów dotyczących wynagrodzeń dla pracowników delegowanych to nie jedyne postanowienie Komisji Transportu Parlamentu Europejskiego. Komisja zaproponowała również szereg rozwiązań, które mają wpłynąć na sytuację branży transportowej w Unii Europejskiej. Przede wszystkim dotyczą one określenia zasad przewozu kabotażowego oraz ograniczenia niepożądanych praktyk firm przewozowych.
2018-06-07

1 czerwca br. na Węgrzech uruchomiono funkcję automatycznego nakładania kar (opłaty dodatkowej) za przekroczenie nacisku osi pojazdu lub jego masy, bez zatrzymania pojazdu. Jest to element działającego od 2017 r. krajowego systemu pomiaru nacisku na oś (TSM). Przypomnijmy, że w okresie od 19 września 2017 r. do 31 maja br. system wysyłał obsługującym pojazdy jedynie ostrzeżenia, a nie decyzje o nałożeniu opłaty dodatkowej.
2018-06-05

14 czerwca wchodzą w życie zmiany w przepisach o systemie monitorowania przewozów drogowych (SENT). Wśród pozytywnych zmian należy wymienić m.in. obniżenie niektórych kar, w przypadku, gdy nie doszło do uszczupleń podatków, lub odstąpienie od ich nakładania.
2018-06-05
![delegowanie-kierowcy]](https://www.cargonews.pl/wp-content/uploads/2018/05/delegowanie-kierowcy-186x112.jpeg)
Parlament Europejski przegłosował zmiany w dyrektywie o delegowaniu. Aby stwierdzić, jak wpłyną one na branżę transportu, musimy poczekać na wprowadzenie Pakietu Mobilności, jednak już teraz można stwierdzić, że czeka nas niemała rewolucja.
2018-05-30

Paliwa alternatywne? Jak najbardziej! Wolny od paliw kopalnych system transportowy jest możliwy do osiągnięcia i opłacalny. Należy zainwestować w inteligentne rozwiązania w logistyce oraz pojazdy elektryczne. To kluczowe wnioski z badania zainicjowanego przez ekspertów Scania.
2018-05-29

Republiki Federalnej Niemiec ogłosił, że od 1 stycznia 2019 r. stawki opłat za korzystanie z dróg płatnych zostaną zmienione. Nie są znane jeszcze wysokości nowych opłat. Wiadomo jednak, że składać się będą z trzech elementów: opłaty za infrastrukturę, opłaty za zanieczyszczenie powietrza i opłaty za hałas. Można z wielkim prawdopodobieństwem założyć, że zapłacimy więcej niż obecnie.
2018-05-25

Niemieckie służby kontrolne stosują nowe podejście do kontroli prawidłowej masy i zabezpieczenia ładunków, również o odniesieniu do pojazdów do 3,5 tony. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przewoźnicy powinni się przygotować na uiszczenie kary, tzw. kwoty przepadku w wysokości nawet kilku tysięcy euro.
2018-05-25

Mimo iż Portugalia dołączyła do grona krajów, które wprowadziły płacę minimalną w transporcie dla kierowców zza granicy już pod koniec 2017 r., dopiero niedawno oficjalnie potwierdzono wymogi wynikające z ustawy. Płaca minimalna w Portugalii – przedstawiamy szczegóły.
2018-05-14

W ubiegłym roku zarejestrowano ok 98 tys. kierowców nieposiadających polisy komunikacyjnej. Według danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego w zeszłym roku większość z nich dostała wezwanie do zapłaty kary na łączną kwotę 158 mln PLN. Jednak odszkodowania i świadczenia wypłacane poszkodowanym w wyniku wypadków drogowych, popełnionych przez nieubezpieczonych i niezidentyfikowanych sprawców, kosztowały UFG 170 mln. PLN. Czy sytuacja na drogach może stać się bezpieczniejsza?
2018-05-05

– Twórzmy infrastrukturę drogową dla zawodowych kierowców, to pomoc w ich codziennej pracy, a nie kara za wykonywanie najbardziej europejskiego, mobilnego zawodu – mówi Maciej Wroński, Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska. TLP zwróciło się z oficjalnym pismem do europosłów pracujących nad Pakietem Mobilności o wspieranie zmian legislacyjnych, które sprzyjają rozbudowie infrastruktury drogowej, a nie tworzeniu reguł utrudniających pracę przewozową i życie kierowcy.
2018-04-12