Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Michelin przedstawia innowacyjne opony dla naczep

38555225MI20130129-200x200

Michelin poszerzył swą ofertę opon o nowy produkt Michelin X® Multi™ T, przeznaczony specjalnie dla naczep. Dzięki nowym oponom firmy przewozowe specjalizujące się w transporcie krajowym i regionalnym będą mogły wyposażyć całe pojazdy w opony z jednej rodziny X Multi.

Seria nowych opon zastępuje opony MICHELIN XTE3. Od 2007 roku XTE3 sprzedano w Europie ponad 4 mln sztuk, co stało się punktem odniesienia dla opon w tej klasie.

Niższe koszty, większe bezpieczeństwo

Na pokonywanie oporów toczenia opon ciągnik z naczepą zużywa jedną trzecią paliwa, z czego połowa przypada na opony w naczepie. Za sprawą obniżenia zużycia paliwa o 0,7 litra na 100 km (przynoszącego roczne oszczędności rzędu 1000 euro dla każdego ciągnika z naczepą pokonującego rocznie 110 000 km) i większej o 10 proc. trwałości bieżnika korzyści i zysk firm, wybierających nową oponę MICHELIN X Multi T, mogą być znaczne.

Poza tym nowe opony posiadają oznaczenie M+S (błoto i śnieg), które potwierdza, że spełniają one wymogi prawne regulujące transport w warunkach zimowych w niektórych państwach (np. w Norwegii, Turcji i Rosji).

Pod kątem klas z europejskich etykiet nowe opony MICHELIN X Multi T plasują się wśród najlepszych produktów na rynku wg wszystkich trzech kryteriów ocen. Opony mogą się poszczycić przyznaną klasą B oporów toczenia i hamowania na mokrej nawierzchni (klasa wyżej od opon poprzedniej generacji).  Emisja hałasu – 69 dB.

Najważniejsze innowacje w oponach Michelin X® Multi™ T:

• Dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika nowe opony zapewniają wzdłużną i poprzeczną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, co umożliwia bardzo skuteczne odprowadzanie wody i regularne zużycie bieżnika. Wpływ udziału opon zamontowanych w naczepie w hamowaniu załadowanego zestawu (ciągnik + naczepa) wynosi 45%: dzięki czterem rowkom wzdłużnym nowe opony efektywnie odprowadzają wodę spod opon przez cały czas jej eksploatacji, natomiast konstrukcja rowków i ich dłuższe krawędzie zapewniają znakomite panowanie nad pojazdem na mokrych nawierzchniach.

• Dzięki zastosowaniu nowych materiałów udało się zwiększyć trwałość ogumienia i zmniejszyć zużycie paliwa: innowacyjna mieszanka gumy jest zintegrowana z bieżnikiem. Rozwiązanie to, zwane Carbion, powstało nie tylko w oparciu o nowe komponenty, ale również o nowe procesy produkcyjne. Przy tym samym obciążeniu (4500 kg), ciśnieniu (9 bar) i prędkości (100 km/h) nowa mieszanka opony ma o ok. 6°C niższą temperaturę roboczą od temperatury gumy poprzedniczki nowej opony. Idzie za tym obniżenie oporów toczenia, większa oszczędność paliwa, a w konsekwencji obniżenie emisji CO2. Nowa mieszanka gumy charakteryzuje się także lepszą odpornością na otarcia podczas przemieszczania się ładunku (co jest szczególnie ważne dla opon na osiach wleczonych). Pomaga to zwiększyć trwałość opon i ich potencjał pogłębiania i bieżnikowania.

• Oferując większą oszczędność paliwa oraz możliwość pogłębiania i bieżnikowania, nowe opony przynoszą rzeczywiste korzyści firmom transportowym. Dzięki technologii Michelin Remix odsetek opon gamy MICHELIN X Multi przyjmowanych do bieżnikowania sięga 88%. Bieżnikowanie jednej tylko opony pozwala zaoszczędzić 55 kg surowców.

W asortymencie – mocniejsze opony i nowe funkcje

Mając na uwadze potrzeby potrzeby przewoźników krajowych i regionalnych, Michelin oferuje dwie dodatkowe wersje opon: model o większej wytrzymałości i nośności 10 ton na oś Michelin X® MultiWayTM HD XZE i Michelin X® MultiTM Winter T, który został zaprojektowany w celu zaspokojenia potrzeb przewoźników pracujących w trudnych warunkach zimowych.

Opona Michelin X® Multi T™ i jej bardziej wytrzymała wersja będą dostępne w sprzedaży od lipca 2014 roku, natomiast model zimowy 385/65 R 22.5 Winter trafi do dystrybutorów w październiku tego roku.

Poza tym do opon Michelin X® Multi T™ stopniowo są wprowadzane chipy, które pozwolą zidentyfikowac oponę za pośrednictwem fal radiowych (RFID). Jest to elektroniczny bezprzewodowy czytnik, na którym są zapisane dane o oponie. Dane do systemu są wprowadzane automatycznie i tam przechowywane. Klienci mogą na własną rękę zaopatrzyć się w dostępne na rynku czytniki i oprogramowanie do obsługi RFID, by samodzielnie monitorować i zarządzać oponami.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0