Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Drogi przyszłości będą budowane z plastiku

plastiko-kelias1-1024x614

Prawdopodobnie naukowcom w końcu udało się znaleźć zastosowanie dla miliardów ton odpadów plastikowych, które zanieczyszczają naszą planetę. Holenderska firma VolkerWessels pracuje nad projektem nawierzchni dróg z przetworzonego plastiku, który zrewolucjonizuje nie tylko budownictwo drogowe, ale również dziedzinę ekologii.

Jak donosi The Guardian, do realizacji innowacyjnego projektu firma otworzyła filię KWS Infra. Zajmuje się ona koncepcją dróg z odpadów plastiku. Największa ilość surowców będzie wydobywana z oceanów, w których odpady zdążyły już utworzyć gigantyczne wyspy.

Tradycyjnie drogi przypominają wielowarstwowe „ciasto” z nasypywanych lub walcowanych pokryć. Z kolei drogi plastikowe będą raczej odpowiednikiem dróg betonowych: montowane z paneli wyprodukowanych w ściśle kontrolowanych warunkach zakładu. Panele nie będą miały litej konstrukcji – wolne przestrzenie pomiędzy elementami pozwolą na tanie i szybkie rozmieszczenie kabli, czujników, światłowodów, instalacji elektrycznej, a nawet grzewczej i innych elementów infrastruktury.

Taka konstrukcja ma wiele zalet: praktycznie wyeliminowany zostanie czynnik plastiko-kelias2niskiej jakości pokrycia drogowego, całkowicie likwiduje się konieczność prac ziemnych przy remoncie rur, a zniszczony panel może być usunięty i wymieniony na nowy, jak klocki Lego. Według wstępnych obliczeń inżynierów i chemików, plastikowe drogi bez problemu zniosą temperatury od -40 do 80 stopni C. Odporność na korozję i niekorzystne warunki pogodowe sprawia, że są niemal bezobsługowe i aż trzykrotnie bardziej trwałe od tradycyjnych dróg asfaltowych. Panele nadają się do montażu na wszelkiego rodzaju glebach, w tym piasku, a poza tym praktycznie nie emitują do atmosfery dwutlenek węgla (w odróżnieniu od asfaltu).

Pierwszym miejscem, w którym zostaną przeprowadzone testy, będzie holenderskie miasto Rotterdam, znane z ekologicznych inicjatyw. Naukowcy muszą odpowiedzieć na wiele skomplikowanych pytań, między innymi dotyczących wytrzymałości materiału, odporności na chemikalia i promieniowanie UV, bezpieczeństwa w czasie deszczu, śniegu i gołoledzi itd.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Nowości na rynku

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0
171032707_2805873306291108_84577504454727023_n

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI

5 KRAJÓW EUROPY WSCHODNIEJ ZWRÓCIŁY SIĘ DO ORGANÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z PROŚBĄ O ODWOŁANIE WYMOGÓW DOTYCZĄCYCH POWROTU CIĘŻARÓWEK DO KRAJU REZYDENTA CO 8 TYGODNI.Trwa walka niektórych krajów Europy Wschodniej z reformą międzynarodowego transportu drogowego, wprowadzoną przez Unię Europejską w ramach Pierwszego Pakietu Mobilności.

2021-04-10
0