
MiLoG – przepisy zawieszone jedynie w zakresie tranzytu
Niemiecka ustawa została zawieszona? Owszem, ale dotyczy to tylko tranzytu. O MiLoG opowiadają prawnicy Kancelarii Transportowej Legaltrans.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Niemiecka ustawa została zawieszona? Owszem, ale dotyczy to tylko tranzytu. O MiLoG opowiadają prawnicy Kancelarii Transportowej Legaltrans.
Choć rząd żywo zainteresował się tematem płacy minimalnej w Niemczech, przewoźnicy nadal nie wiedzą, co robić w obliczu nowej ustawy. Jak postępować, radzi Karolina Wierzchowska, prawnik z Kancelarii Transportowej Legaltrans.
Dane statystyczne pokazują, że każda firma transportowa w ciągu roku traci przeciętnie ok. 5 proc. zysku z powodu działalności nieuczciwych kontrahentów. Nie zawsze jednak możliwe jest znalezienie winnych i ich ukaranie. Redakcja CargoNEWS przeanalizowała, jakie metody są stosowane przez oszustów, by wprowadzić ludzi w błąd i jak nie wpaść w ich sieci.
Nie zważając na to, że Dakar jest stolicą Senegalu i największym miastem tego państwa, znajdującego się na zachodzie Afryki, w ostatnich latach słowo „Dakar” kojarzy się przede wszystkim z wielce skomplikowanym rajdem na pustyni.
Według niemieckiej ustawy o płacy minimalnej, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2015 r., każda firma transportowa, która na terenie Niemiec realizuje przewozy kabotażowe lub dokonuje tu rozładunku czy załadunku, musi płacić swoim kierowcom ustalone stawki. Obowiązuje to również w przypadku przewozów kabotażowych, załadunku i rozładunku towaru. Dotyczy zarówno przedsiębiorców niemieckich, jak i zagranicznych.
Wyższe opłaty za przejazdy, wprowadzenie winiet ekologicznych, nowe wymagania dotyczące opon zimowych i zniesienie obowiązku stosowania tachografów. Sprawdźmy, co czeka nas na drogach w 2015 r.
Choć początkowo wydawało się, że do niemieckiej ustawy o płacy minimalnej kierowcy muszą stosować się tylko w ściśle określonych przypadkach, okazało się, że dotyczy ona niemal wszystkich przewoźników działających nawet w ograniczonym stopniu na terenie Niemiec. Na pytanie, czy przepisy są zgodne z prawem unijnym, odpowiada prawnik JZP Kancelarii Adwokackiej, Joanna Jarosz – Zugaj.
W 2015 r. zaostrzeniu mają ulec kary wobec pijanych kierowców, prawo będzie też bezlitosne dla piratów drogowych. Więcej zapłacimy za brak polisy OC, za nami już jednak – często absurdalnie wysokie – grzywny za nieopłacenie przejazdu w systemie viaTOLL. Na jakie jeszcze zmiany musimy się przygotować w ciągu najbliższych miesięcy?
Co jeszcze zmieni się 2 marca 2015 r.? Szczegóły art. 34 rozporządzenia (UE) 65/2014 wyjaśnia prawnik specjalizujący się w prawie transportowym:
Choć wciąż narzekamy na ogromną liczbę wypadków popełnianych przez kierujących pod wpływem alkoholu, okazuje się, że statystyki są bardzo optymistyczne. Tych, którzy wsiadają za kółko po „paru głębszych”, czekają częste kontrole policji – w 2014 r. przeprowadzono ich kilkanaście milionów.