Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nieuczciwi kontrahenci – w sieci oszustwa SCS Trans

0-vagis-su-kompiuteriu1

Nieuczciwi kontrahenci? Dane statystyczne pokazują, że każda firma transportowa w ciągu roku traci przeciętnie ok. 5 proc. zysku z ich powodu. Znalezienie winnych oraz ich ukaranie nie zawsze jednak jest możliwe. Redakcja CargoNEWS przeanalizowała, jakie metody są stosowane przez oszustów, by wprowadzić ludzi w błąd oraz jak nie wpaść w ich sieci.  

Giełda ładunków i transportu Cargo.LT zaczęła ostatnio otrzymywać wiele wiadomości od swoich użytkowników o gwałtownym wzroście ilości spamu od firmy SCS Trans SIA. W listach elektronicznych pisze się o obiecujących ofertach ładunków i transportu, najczęściej z zaniżonymi stawkami za przewóz. Istnieją jednak obawy, że wszystkie te wiadomości są tylko przynętą dla naiwnych i niczego nie podejrzewających przewoźników. Jednak o wszystkim po kolei.

Witam,

Pełny załadunek z:

1) Francja 33451 – Ryga (terminal) – Moskwa, chłodnia +5, wino, 28 palet, 12-13,01,2015, zapłata po otrzymaniu kopii

2) Mersin Turcja – Połock Białoruś, plandeka, 22 t, owoce cytrusowe, 12-13.01

3) Grójec Polska – Astana Kazachstan, chłodnia, 21500 kg, +5, 13-14.01.2015

4) Włochy 41 – Taszkent, chłodnia +5, artykuły chemii gospodarczej nie ADR, 20 t, 15.01.2015

Jakie są Państwa możliwości i stawki?

Z wyrazami szacunku,

Menedżer transportu

m. Ryga, Łotwa

Siergiej Abramow

ICQ: 680528880

Tel.: 0037125765728

Fragment listu od firmy SCS Trans SIA (Redakcja)

Podejrzana firma 

Jak już wspomnieliśmy, po otrzymaniu skarg zostały podjęte wszelkie środki niezbędne do szczegółowej analizy działalności firmy SCS Trans SIA. Wieloletnie doświadczenie giełdy transportowej Cargo.LT przyniosły rezultaty – wyszły na jaw interesujące i niezwykle podejrzane fakty dotyczące firmy. Ponadto podejrzenia wzbudził fakt, że informacja o ofertach ładunków i transportu była codziennie rozsyłana z jednorazowych adresów e-mail, losowo generowanych za pomocą anonimowych serwerów Proxy. W taki sposób nadawca stara się ukryć swój prawdziwy adres IP, dlatego więc wyjaśnić, kto tak naprawdę wysyła listy jest niezwykle trudne.

Strona internetowa

11SCS Trans prezentuje siebie jako najlepszego przedstawiciela branży logistycznej w krajach bałtyckich. Na ich stronie internetowej podany jest bardzo szeroki zakres świadczonych usług – od spedycji, przewozu ładunków, przewozów kontenerowych po konsultacje w sprawach biznesu i ubezpieczenia.

Strona internetowa firmy (Redakcja)

Przeglądając ich stronę internetową, redakcję przede wszystkim zainteresowała informacja podana u dołu strony głównej o wspaniałym, dobranym zespole firmy. Zamieszczone są zdjęcia członków zespołu, a pod zdjęciami imiona i nazwiska oraz informacja o tym, za co odpowiada każdy pracownik.

Tak wygląda informacja zamieszczona na stronie internetowej firmy (Redakcja) 12

Po dokładnym zbadaniu okazało się, że są to zdjęcia zupełnie innych ludzi ze zmienionymi imionami i nazwiskami. Te same zdjęcia, tylko z informacją o zupełnie innych pracownikach, można łatwo znaleźć  w sieci:

http://www.testhr.pl/en/our-team,37,show,article.html  (Krzysztof Bujak);

http://www.spielzeuginternational.de/2010/09/bandai-neuer-junior-key-account-manager/(Adrian Gilitzer);

https://www.linkedin.com/pub/robert-shenton/b/711/712 (Robert Shenton);

http://uk.linkedin.com/pub/john-bourne/2a/62a/a63  (John Bourne).

http://www.genteemercado.com.br/cresce-o-numero-de-idosos-no-mercado-de-trabalho/(Melina Bastos)

http://www.treasury-management.com/article/1/291/2468/challenges-with-emir-reporting-solutions.html (Michiel Wijn)

http://www.stylemepretty.com/2014/07/04/a-kitchen-table-wedding/ (Siergiej Abramow)

Nie każdy może się skontaktować

 13Po otrzymaniu dużej ilości spamu z ofertami, chciałoby się więcej dowiedzieć o firmie, a po skontaktowaniu się z nią omówić oferty bardziej szczegółowo. Próbowaliśmy skontaktować się wielokrotnie, ale szczęście uśmiechnęło się do nas tylko dwa razy.

Dane kontaktowe firmy zamieszczone na stronie internetowej (Redakcja)

Były też próby skontaktowania się pod wskazanym na stronie numerem, pisaliśmy również zapytania i listy elektroniczne. Ale dodzwonić się udało tylko pod jeden numer podany w jednym z listów. Rozmowa była szybka i nie wynieśliśmy z niej zbyt wielu informacji. O wiele więcej wysiłku kosztowało dodzwonienie się do przedstawicieli firmy. Na prośbę skomentowania sytuacji z fałszywymi zdjęciami w miejscu zdjęć członków ich zespołu, otrzymaliśmy odpowiedź, że „to jest niemożliwe”. Poproszono nas również o napisanie do nich na kolejne dwa adresy poczty elektronicznej. Niestety jednak, maile wróciły i do adresata nie dotarły. Przedstawiciel firmy potwierdził ponadto, że ich spółka nie jest zarejestrowana na żadnej giełdzie transportowej. Z kolei kiedy zapytaliśmy go o partnerów, odpowiedział, że z tymi partnerami, którzy są podani na ich stronie, oni współpracowali wcześniej i na tym szybko zakończył rozmowę… Jeszcze jeden ważny moment – podane na stronie numery to nic innego jak tylko karty SIM prepaid. Czyżby taka poważna firma będzie używała karty SIM do telefonu kontaktowego? Co najmniej dziwne…

Partnerzy 

Firma SCS Trans SIA ogłosiła siebie partnerem wielu dużych firm logistycznych. 14Pracownicy Cargo.LT nie polenili się i zadzwonili do absolutnie wszystkich firm, które są podane na ich stronie jako ich partnerzy – DFDS Logistics, DHL Latvia, DSV Transport, Itella Logistics, Kuehne+Nagel. Jak się okazało, te firmy pojęcia nie mają o istnieniu SCS Trans SIA i nigdy z nimi nie współpracowały! Ponadto, firma ta, jak już wyżej wspominaliśmy, nie jest zarejestrowana na żadnej giełdzie transportowej.

Partnerzy firmy podani na stronie internetowej firmy (Redakcja)

Wnioski

Na podstawie dostępnych informacji – jeśli ktoś złapał się na pięknie zaprojektowany portal firmy SCS Trans SIA, hojne oferty i wziął od nich ładunki – apelujemy o podjęcie natychmiastowych działań. Zbytnie zaufanie w sieci może bowiem dorpowadzić do strat.

W poniedziałek, 12 stycznia, zaczęły przychodzić maile już z ofertami transportu od SCS Trans SIA …

Podejrzewamy, że specjalizacja „najlepszego przedstawiciela rynku logistycznego w krajach bałtyckich” może się poszerzyć również o kradzież ładunków.

Bądźcie czujni!

Komentarze

Lena 2015-01-24 17:17

Пожалуйста, отзовитесь кто пострадал от этих мошенников!!!


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Raporty i artykuły

niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0

W jakim kraju kierowca tira zarabia najwięcej?

W jakim kraju kierowca tira zarabia najwięcej?
Zwykle informacje o możliwości zarobienia pieniędzy przekazywane są z pierwszych ust przez kierowców, ale są też próby analizy sytuacji w materiałach analitycznych. Freight Waves zbadał problem, oceniając pensję kierowcy ciężarówki. Oto 10 krajów, w których możesz dobrze zarobić na międzynarodowym transporcie ładunków rocznie:

Szwajcaria: 70 452 USD
Australia: 53 951 USD
Belgia: 50 462 USD
Norwegia: 47 572 USD
USA: 47 130 USD
Niemcy: 46 871 USD
Holandia: 46 865 USD
Austria: 46 217 USD
Kanada: 43 445 USD
Szwecja: 42 751 USD

Liczby są średnie – wszędzie są wyjątki. Kierowca, który zna języki obce i potrafi samodzielnie rozwiązać problemy z kontrolingiem krajów, w których pracuje, może posiadać wyższą pensję.

2021-04-22
0
173161620_2808720396006399_8633036104631496503_n

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę

Na polskiej A4 patrol kontroli transportu z Wrocławia zatrzymał ciężarówkę litewskiego przewoźnika w celu kontroli. Po rozładunku w Polsce kierowca – obywatel Białorusi – wyjechał w kierunku Niemiec. Mężczyzna pachniał wyraźnie alkoholem. Test wykazał około 0,52 ppm alkoholu w oddechu kierowcy.Pijany kierowca został zatrzymany.Przypominamy, że od 0,5 ppm w Polsce grozi odpowiedzialność karna.

2021-04-13
0

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km

W sobotnie popołudnie kierowca ciężarówki przejechał pod prąd około 13 km.
Po zatrzymaniu się na parkingu przy autostradzie A22 Nogaredo West, na północ od Rovereto, mężczyzna przypadkowo wjechał na przeciwległy pas autostrady Brenner. Cudem uniknął wypadku.
Dojechał aż do zjazdu z autostrady Trient Süd. Tam ciężarówka została zatrzymana przez policję na parkingu awaryjnym.  http:///www.youtube.com/watch?v=5vG1vpdofnw

2021-04-12
0