Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Zużycie paliwa mniejsze o nawet 8,2%. Nowa generacja ciężarówek MAN

MAN_New_Truck_Generation

Dzięki nowemu układowi napędowemu, rozwiązaniom aerodynamicznym i tempomatowi nowa generacja ciężarówek MAN wyróżnia się mniejszym nawet o 8,2% zużyciem paliwa w porównaniu z pojazdami wcześniejszej generacji. TÜV Süd potwierdził to na podstawie przeprowadzonych testów.

Po przejechaniu łącznie 684 kilometrów wszystko było jasne: nowy pojazd MAN TGX 18.470 Euro 6d, pokonując dwukrotnie liczącą 342 kilometrów trasę testową, która obejmowała autostrady i drogi krajowe, zużył średnio o 8,2% mniej paliwa niż pojazd porównawczy MAN TGX 18.460 poprzedniej wersji z silnikiem Euro 6c. W celu zapewnienia możliwość obiektywnego porównania potencjału obu pojazdów, po przejechaniu pierwszego odcinka trasy zamieniono naczepę i kierowców. Profil normalnej autostrady odpowiadał w 90% europejskim trasom dalekobieżnym. Stwierdzone w ramach testu TÜV konkretne zużycie paliwa potwierdza zatem przewidywany przez MAN potencjał oszczędności nowej generacji. „Niskie całkowite koszty eksploatacji decydują o sukcesie naszych klientów. Nowa generacja pojazdów MAN była konsekwentnie projektowana pod kątem zapewnienia najwyższej efektywności i ekonomicznej eksploatacji – i cel ten został osiągnięty! Jesteśmy bardzo zadowoleni, że test przeprowadzony przez niezależną jednostkę badawczą potwierdził nasze przewidywania. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować całemu zespołowi za ten wspaniały wynik!” – tak dr Frederik Zohm, członek zarządu odpowiedzialny za prace projektowo-badawcze w firmie MAN Truck & Bus, komentuje wynik testu TÜV.

Göran Nyberg, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu, dodaje: „Wprowadzając nową generację pojazdów MAN, w najlepszy sposób spełniamy obietnicę naszej marki – „Simplifying Business”. Kierowca jest dla nas tak samo ważny, jak operator parku pojazdów. Obie strony korzystają z zastosowanych przez nas licznych innowacyjnych rozwiązań.”

Układ napędowy wyposażony w nową przekładnię główną o optymalnej sprawności

Podstawę dalszej poprawy efektywności w odniesieniu do poprzedniej wersji stanowią liczne nowe rozwiązania techniczne i udoskonalone koncepcje wykorzystane w ciężarówkach nowej generacji MAN. W układzie napędowym należy wymienić silnik nowej generacji Euro 6D o szczególnie oszczędnym zużyciu paliwa oraz nową hipoidalną przekładnię główną o wyjątkowo długim przełożeniu 2,31. W połączeniu ze skrzynią biegów MAN TipMatic stanowi ona, zwłaszcza w przypadku przewozów dalekobieżnych, w których istotną rolę odgrywa zużycie paliwa, idealne uzupełnienie silnika D26 Euro 6d charakteryzującego się pojedynczą turbosprężarką, zmniejszonym poziomem recyrkulacji spalin i zwiększoną sprawnością termodynamiczną, zapewniającą jeszcze większą efektywność nawet przy wyższych obrotach, tworząc razem układ napędowy optymalny pod względem zużycia paliwa.

„Dynamiczne żeglowanie” z nowym tempomatem MAN EfficientCruise

Dzięki optymalnej konfiguracji układu napędowego można też w pełni wykorzystać potencjał opartego na GPS tempomatu MAN EfficientCruise, który w ciężarówkach nowej generacji MAN oferuje jeszcze więcej funkcji. Wśród nich należy wymienić funkcję „dynamiczne żeglowanie”, która podczas jazdy po płaskim terenie zapewnia optymalne pod względem zużycia paliwa obciążenie silnika, dzięki stałemu naprzemiennemu przyspieszaniu i rolowaniu. MAN zoptymalizował także układ ACC regulujący odstęp od poprzedzającego pojazdu, w celu maksymalnego wykorzystania etapów jazdy na biegu neutralnym. Dlatego, na przykład, przed wzniesieniami system utrzymuje większą odległość od poprzedzającego pojazdu, aby później podczas jazdy w dół pojazd bez przeszkód mógł się toczyć. Nowy tempomat MAN EfficientCruise w większym niż dotychczas stopniu uwzględnia także infrastrukturę drogową na trasie, na przykład ronda i obowiązujące ograniczenia prędkości, dzięki czemu odpowiednio wcześnie redukuje moc, zwiększając w ten sposób efektywność jazdy.

Aerodynamika – nowa stylizacja poprawiająca efektywność jazdy

Oprócz układu napędowego i tempomatu MAN EfficientCruise, ważną rolę przy zmniejszaniu zużycia paliwa w ciężarówkach MAN nowej generacji odgrywa aerodynamika. Zwężenie obudowy lusterek zewnętrznych ogranicza powierzchnię czołową pojazdu, a elementy opływowe na masce usprawniają przepływ powietrza do chłodnicy i komory silnika. Poprowadzenie elementów opływowych aż za drzwi uspokaja boczny strumień powietrza, przyczyniając się równocześnie do zmniejszenia skali zabrudzenia tych miejsc. Tak zwana kurtyna powietrzna w narożnikach zderzaków optymalizuje opływ i przepływ powietrza w strefie wejścia do kabiny. Nowy spoiler na dachu i boczne klapy stanowią idealne zakończenie kanału przepływu powietrza od ciągnika do naczepy.

MAN_New_Truck_Generation_2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0