Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Z prawem jazdy kat. B i prowadzenie przez 33 godziny. A zapłaci tylko 2 tys. zł!

dav

Czytając takie “perełki” z komunikatów GITD, załamujemy ręce…  Kierowca za nic miał przepisy i realizował przewozy zupełnie po partyzancku. Prowadził zestaw, mimo iż miał jedynie prawo jazdy kategorii B! Poza tym wydłużył czas pracy do 33 godzin… Gdyby zsumować wszystkie naruszenia, przewoźnik musiałby zapłacić 90 tys. złotych. Jednak w związku z tym, że polskie prawo wygląda tak, a nie inaczej, grzywna wyniosła jedynie 12 tys. Kierowca natomiast został ukarany mandatem  wysokości 2 tys. zł…

Więcej w komunikacie GITD:

Prowadził pojazd bez wymaganego odpoczynku przez ponad 33 godziny, nie miał właściwego prawa jazdy, „zapomniał” także o karcie kierowcy. Lista przewinień kierowcy skontrolowanego przez małopolską ITD jest bardzo długa.

Małopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego sprawdzili ciężarówkę polskiego przewoźnika 9 maja w Wilkowisku. Kierowca pojazdu nie miał wymaganych dokumentów. Mężczyzna okazał inspektorom prawo jazdy kategorii B uprawniające do kierowania autami osobowymi. W tachografie cyfrowym brakowało również karty kierowcy. Prowadzący ciężarówkę parokrotnie, rażąco naruszył normy czasu pracy – wynikało z analizy rejestratora. Jechał bez wymaganego odpoczynku przez 33 godziny, „zapomniał” też o przepisowej przerwie. Z kolei tachograf nie miał legalizacji, a naczepa badań technicznych.

Suma kar dla przewoźnika po tej kontroli przekroczyła 90 tysięcy złotych. Ustawa o transporcie drogowym ogranicza jednak wysokość tej kwoty – przedsiębiorca może maksymalnie otrzymać jednorazową karę w wysokości 12 tysięcy złotych. Inspekcja Transportu Drogowego wszczęła już postępowanie administracyjne. Postępowanie administracyjne wszczęto także wobec zarządzającego transportem. Natomiast kierowca został ukarany mandatem w wysokości 2000 złotych.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Wazanie_Malopolska_01.06.2020_Nr1

20 z 45 dostawczaków przewoziło za dużo

45 samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zatrzymali i skierowali na wagi inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. 20 z 45 skontrolowanych busów przewoziło więcej ładunku niż zezwalają przepisy. Wzmożone kontrole mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i ochronę rynku transportowego przed przejawami nieuczciwej konkurencji.

2020-06-03
0
elektryki-ladowanie-1

Po pandemii rynek pojazdów elektrycznych dynamicznie ruszy

Pandemia koronawirusa spowodowała krótkotrwałe problemy zarówno w produkcji, jak i sprzedaży samochodów elektrycznych. Po chwilowym załamaniu rynek czeka jednak dynamiczny wzrost. Zahamowane zostały natomiast inwestycje w infrastrukturę ładowania.

2020-06-03
0
kierowca-czas-pracy

Polski kierowca zmarł ugodzony 28 cm nożem. Co się wydarzyło na parkingu pod włoską Savoną?

Incydent miał miejsce wieczorem 30 maja na jednym z parkingów w pobliżu włoskiego miasta Savona. Według włoskiej agencji informacyjnej Ansa 45-letni Polak spożywał posiłek wraz z trzema innymi kierowcami ciężarówek. Nagle, w wyniku ostrej kłótni, został ugodzony w nogę 28-centymetrowym kuchennym nożem. Jak podaje policja na podstawie zeznań, mężczyzna zamknął się w kabinie pojazdu i… zabezpieczył ranę taśmą izolacyjną.

2020-06-02
0
drogi-wyrok-tsue

Dlaczego zawsze należy trzymać się swojego pasa jazdy?

Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się własnego pasa nawet w sytuacji, gdy na jezdni nie namalowano wyznaczających go linii.

2020-06-02
0
koronawirus-ograniczenia-ciezarowki

Kierowcy a koronawirus. Czy sytuacja kierowców zmieniła się po 10 tygodniach pandemii? [FELIETON]

Czy sytuacja kierowców ustabilizowała się po 10 tygodniach od ogłoszenia stanu epidemii w Polsce? Jak na kierowców wpływa znoszenie obostrzeń? Co zmieniło się w ich codziennej pracy? Czy podejście społeczeństwa do osób realizujących międzynarodowe przewozy nadal jest, delikatnie mówiąc, negatywne? Na tych kilka pytań odpowiada Damian Pruchnicki, współtwórca facebookowego bloga Brothers Kamil & Damian. Historie z tras.

2020-06-02
0