Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Waga superciężka. A zaczęło się od braku opłaty za przejazd

1a

Zaczęło się dość niewinnie od braku opłaty za przejazd po drogach płatnych. Skończy natomiast na wysokiej karze pieniężnej, a w konsekwencji nawet na utracie uprawnień transportowych dla przewoźnika.

W piątek 3 stycznia br. podczas kontroli na drodze krajowej nr 12 w okolicach Piask inspektorzy Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami zatrzymali do kontroli pojazd członowy składający się z 3-osiowego ciągnika i 6-osiowej naczepy przewożący przeciwwagi do dźwigu oraz liny stalowe i zawiesia łańcuchowe. Po wstępnej kontroli i stwierdzeniu nieprawidłowości w zakresie stanu technicznego pojazdów dalszą kontrolę prowadzili już inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.

W wyniku kontroli stanu technicznego zatrzymano 2 dowody rejestracyjne pojazdów zakazując dalszej jazdy. Stwierdzono m.in. pęknięcie szyby czołowej, nadmiernie skorodowane poprzeczki na łączeniu z ramą główną, uszkodzenia wielu opon – widoczny i uszkodzony kord, opony o różnej rzeźbie bieżnika na jednej osi, wycieki z siłowników hydraulicznych zawieszenia, uszkodzone elementy oświetlenia zewnętrznego pojazdu. Stwierdzono także, że ładunek, będący kilkutonowymi płytami, częściowo nie był zabezpieczony.

Pojazd także zważono. Zamiast ustawowych 40 ton, masa rzeczywista pojazdu członowego z ładunkiem wyniosła 93,9 ton, zatem przekroczyła wartość dopuszczalną o 135%. Stwierdzono również przekroczenia nacisków osi oraz nadmierną długość zestawu. Nakazano rozładunek towaru i doprowadzenie do normatywności oraz naprawę uszkodzeń. Na uwagę zasługuje także odpowiedź kierowcy na pytanie, dlaczego zakleił pękniętą szybę taśmą klejącą. Stwierdził, że gdy nie było taśmy to deszczówka wlewała się do kabiny. Pozostawmy to bez komentarza, choć bezbłędnie oddaje to podejście firmy do stanu technicznego pojazdu.

Kierowca otrzymał 2 mandaty karne na łączną kwotę 300 zł m.in. za nieprawidłowe zabezpieczenie ładunku. Wobec przedsiębiorcy zostaną wszczęte dwa postępowania administracyjne za stan techniczny pojazdów oraz przeciążenie pojazdu na łączną kwotę 19.000 zł.

Aby doprowadzić pojazd do normatywności na miejsce kontroli przewoźnik podstawił dźwig i kolejne pojazdy, na które przeładowano ponadnormatywny ładunek.

1b

Źródło: WITD Lublin

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0