Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

W fabryce Porsche pojawią się e-ciężarówki MAN

etgm-1

Nieemitujący spalin i niemal całkowicie cichy pojazd MAN o DMC 32 ton uzupełni wkrótce flotę pojazdów dostawczych obsługujących logistykę procesów produkcji w głównej siedzibie Porsche w Stuttgarcie.

Nowa e-ciężarówka wykorzystywana do realizacji dostaw między partnerem logistycznym LGI Logistics Group International GmbH a zakładem Porsche pozwoli uniknąć emisji ponad 30.000 kilogramów CO2 w ciągu roku.

Realizację dostaw do zakładu produkcyjnego Porsche w Stuttgarcie przejmuje pojazd MAN eTGM z napędem elektrycznym. Jest to pierwszy w Niemczech tego typu pojazd, który będzie obsługiwał produkcję seryjną. Ten wolny od emisji spalin i niemal całkowicie cichy pojazd o DMC 32 ton uzupełni wkrótce flotę pojazdów stosowanych w logistyce procesów produkcji w Stuttgarcie. W głównej siedzibie Porsche trwają aktualnie przygotowania do produkcji pierwszego pojazdu marki Porsche napędzanego wyłącznie energią elektryczną. Przekazując e-ciężarówkę firmie Porsche, MAN robi kolejny duży krok w kierunku realizacji swojej strategii elektromobilności, zgodnie z którą od 2019 przewidziana jest produkcja krótkiej serii MAN eTGM.

„Integrując e-ciężarówkę do systemu logistyki produkcji, marka Porsche robi kolejny krok w kierunku realizacji programu „Zero Impact Factory“, wyjaśnia Albrecht Reimold. Rozbudowana ekologiczna świadomość firmy zakłada, że w ramach całego łańcucha tworzenia wartości dodanej przedsiębiorstwo nie powinno pozostawiać w środowisku naturalnym żadnych skutków ubocznych. Droga prowadząca do osiągnięcia celu „Zero Impact Factory“ obejmuje liczne etapy i działania. W ramach tych działań Porsche już od dwóch lat we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych wykorzystuje wyłącznie energię ze źródeł odnawialnych. Również obsługujący te zakłady system logistyki kolejowej korzysta bez wyjątku z odnawialnych źródeł energii elektrycznej. Ponadto Porsche w coraz większym stopniu zastępuje swoje pojazdy logistyczne – samochody dostawcze, pojazdy cię-żarowe i podnośniki widłowe – pojazdami z napędem elektrycznym.

Nowy pojazd ciężarowy z baterią elektryczną to MAN TGM 18.360 E 4×2 LL. przy czym całkowita masa dopuszczalna pojazdu dostawczego w postaci ciągnika siodłowego wraz z naczepą może wynosić 32 tony. Umieszczona w nazwie liczba 360 oznacza liczbę koni mechanicznych eTrucka z silnikiem o mocy 265 kW. Do akumulowania energii zastosowano baterie litowo-jonowe o pojemności 149 kWh. Dzięki temu pojazd ma zasięg 130 km. „MAN eTGM jest ważnym krokiem prowadzącym do podjęcia seryjnej produkcji elektrycznych pojazdów użytkowych, umożliwiając niezawodne wykorzystywanie mocy takich pojazdów podczas codziennej eksploatacji. Zdobyte wspólnie z Porsche doświadczenia w zakresie regularnej obsługi logistycznej zakładu zostaną później uwzględnione przy uruchamianiu pierwszej krótkiej serii tych pojazdów, które planujemy zaoferować już wkrótce, czyli w 2019 r”, mówi Dr. Manuel Marx, kierownik działu odpowiedzialnego w MAN za projektowanie pojazdów. Wśród zalet pojazdów elektrycznych oprócz cichej pracy i braku emisji CO2 należy także wymienić mniejsze zużycie pojazdu i niższe nakłady na konserwację, gdyż dzięki od-zyskowi energii podczas hamowania pojazd z napędem elektrycznym hamuje bez wykorzystywania hamulców mechanicznych, a więc i bez napędu hamulców.

Nowy eTruck będzie obsługiwał w Porsche dostawy na liczącej niespełna 19 km trasie między zakładem partnera logistycznego LGI Logistics Group International GmbH we Freibergu a zakładami Porsche w Stuttgarcie. Za-stosowanie na tej trasie pojazdu elektrycznego pozwoli uniknąć emisji 30.000 kilogramów CO2 w ciągu roku.

We Freibergu znajduje się także stacja do ładowania baterii pojazdów elektrycznych. Jest to pierwszy model nowej infrastruktury szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych, jaka została zaprojektowana przez Porsche Engineering także dla przyszłej sieci szybkiego ładowania obsługiwanej przez wspólne przedsiębiorstwo Ionity. Dla tego zastosowania logistycznego moc ładowania jest ograniczona maksymalnie do 150 kW/h. Taka moc jest wy-starczająca do naładowania baterii w ciągu 45 minut w stopniu umożliwiają-cym przejazd kolejnego odcinka 100 km. Ładowanie, jak w przypadku wszystkich stacji ładowania Porsche, odbywa się wyłącznie prądem naturalnym, czyli uzyskiwanym ze źródeł odnawialnych.

etgm-2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

2019-03-25
0
flir-kontrola-ruchu

Bez tego nie ma mowy o poprawieniu bezpieczeństwa na drogach! Inteligentne systemy kontroli ruchu drogowego.

Branża komunikacyjna jako pierwsza w pełni wykorzysta potencjał inteligentnego miasta. Już dziś wdraża się systemy monitoringu miejskiego wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz kamery termowizyjne do zarządzania ruchem kołowym. Powstały także moduły bezprzewodowe umożliwiające podłączenie do systemów monitoringu miejskiego tych skrzyżowań, których nie podłączono do internetu. Upowszechnienie inteligentnych systemów zarządzania ruchem pozwoli zmniejszyć korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze spalin samochodowych.

2019-03-24
0