Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

UE inwestuje w LNG

rydz

Co najmniej 73 statki będą do 2020 roku napędzane LNG. Na ten cel Komisja Europejska przeznaczy 33 miliony euro – w projekcie dla portów w Genui i La Spezia.

Pod koniec ubiegłego miesiąca Komisja Europejska zatwierdzała wstępne finansowanie na projekty infrastrukturalne skroplonego gazu ziemnego (LNG) w portach włoskich, które mają zostać ukończone do 2018 roku. Dofinansowanie składa się z 20 mln euro z programu GAINN4Mos, w ramach którego zostanie zbudowanych siedem stacji bunkrowania LNG w portach: Genoa, La Spezia, Livorno, Wenecja, a także w Koper w Słowenii. Pozostałe 13 mln euro dofinansowania zostanie przyznane w ramach innego programu europejskiego GAINN4Core, którego celem będzie stworzenie sieci dla paliw alternatywnych w różnych włoskich portach: Genua, La Spezia, Livorno, Ankona, Ravenna, Wenecja, Augusta.

Program GAINN składa się z szeregu projektów pilotażowych UE. W przypadku Włoch jego celem jest stworzenie sieci stacji paliw LNG i infrastruktury do jego magazynowania w portach włoskich. Dofinansowanie ma na celu ułatwienie implementacji we Włoszech dyrektywy unijnej 94/2014, zgodnie z którą do listopada 2016 w całej UE należy sformułować tworzenie infrastruktury LNG. Projekt finansowany jest nie tylko przez UE, ale także przez banki inwestycyjne i innych inwestorów.

Diego Gavagnin, koordynator Konferencji LNG, wyjaśnia, że w rzeczywistości podczas gdy fundusze europejskie są ważne, to nie można opierać się tylko o nie, ponieważ proces byłby boleśnie powolny.

Jeżeli chodzi o sektor morski, problem tkwi również w tym, że armatorzy nie są chętni do inwestowania ze względu na brak infrastruktury, podczas gdy na lądzie nie są budowane stacje bunkrowania LNG, ponieważ na Morzu Śródziemnym nie pływają obecnie statki nim zasilane. A jest to klasyczny przykład zagadnienia, co było pierwsze: jajko czy kura.

W Hiszpanii, projekt koordynowany w ramach ENAGAS rozwija sieć bunkrowania w ośmiu portach i zakłada modernizację ośmiu statków.

To nie przypadek, że Wartsila, producent silników okrętowych zaczyna rozwiać sieć bunkrowania na lądzie. Inny armatorzy, pomimo że wspierają nową inicjatywę, uważają, że jest jeszcze zbyt wcześnie, aby rozpocząć inwestowanie w statki napędzane LNG.

Źródło: www.promy24.com

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0