Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Trzy dni – osiem wyłączników tachografów. Przewoźnicy z Bułgarii, Rosji i Macedonii stosują coraz bardziej wymyślne rozwiązania

tachograf-wylacznik-lublin-1

Kilku przewoźników z Bułgarii, dwóch z Macedonii i jeden z Rosji. Co ich łączy? Inspektorzy z Lublina wykryli w ich ciężarówkach zaskakująco zaawansowane wyłączniki tachografów. Wystarczyły trzy dni, aby uzbierać kolekcję ośmiu takich urządzeń. Co ciekawe zostały one przeoczone podczas wcześniejszych kontroli w innych krajach.

Poniżej komunikat WITD Lublin:

Pracowity weekend (2-3 czerwca br.) mieli inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie. W toku prowadzonych działań kontrolnych tylko w ciągu dwóch dni zostało ujawnionych pięć przypadków prowadzenia pojazdów wyposażonych w nielegalne wyłączniki tachografów. W czterech przypadkach dotyczyło to przewoźników bułgarskich, a w jednym przypadku przewoźnika rosyjskiego.

Szczególną uwagę zwróciło wysokie zaawansowanie technologiczne zastosowanych przeróbek, które z założenia miało uniemożliwić wykrycie niedozwolonych modyfikacji. Co więcej pojazdy były już wcześniej kontrolowane na drogach Europy jednak dotychczas służby kontrolne nie wykryły nieprawidłowości w tym zakresie.

Ale nie tylko w weekend trafiają się pojazdy z takimi naruszeniami. Już następnego dnia, w poniedziałek (4.06), podczas dokonywania kolejnych rutynowych kontroli wpadło trzech kolejnych przewoźników – tym razem dwóch z Macedonii i jeden z Bułgarii.

Skala stwierdzanych w tym zakresie nieprawidłowości musi robić wrażenie. Stosowanie tego typu urządzeń to bezpośrednie naruszenia zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ale także ewidentny przejaw naruszenia zasad konkurencyjności w transporcie.

Stwierdzenie podczas kontroli tego typu naruszeń to nie tylko grożąca przewoźnikowi i kierowcy kara pieniężna, ale także dodatkowe koszty przywrócenia instalacji tachografu do stanu zgodnego z prawem. Co więcej stwierdzenie podłączenia do tachografu niedozwolonego urządzenia to także jedno z najpoważniejszych naruszeń w transporcie drogowym skutkujące utratą przez przewoźnika tzw. dobrej reputacji, prowadzącej do cofnięcia licencji uprawniającej do wykonywania przewozów drogowych.

tachograf-wylacznik-lublin-2

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0