Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Sąd Najwyższy orzekł, że Grupa Eurotunnel nie może być operatorem promowym

2

Sąd Najwyższy wydał orzeczenie, że Grupa Eurotunnel nie może być operatorem usług promowych pomiędzy Dover i Calais. Dlatego Grupa sprzedaje swój ostatni statek typu ro-pax.

W grudniu 2014 roku Trybunał Odwoławczy ds. Konkurencji (CAT) potwierdził poprzednią decyzję wydaną przez Brytyjski Urząd Nadzoru (CMA – organ antymonopolowy w Wielkiej Brytanii), którego celem było zakazanie działalności MyFerryLink. Z tego powodu, 9 stycznia 2015 roku Grupa Eurotunnel postanowiła sprzedać firmę i związane z nią aktywa. Działalność MyFerryLink została zawieszona w dniu 29 czerwca 2015 roku.

SCOP SeaFrance, który obsługiwał statki MyFerryLink, odwołał tę decyzję i wygrał apelację przed Sądem Apelacyjnym w maju.

Następnie CMA odwołało się od tej decyzji do Sądu Najwyższego, który utrzymał w mocy decyzję CAT, co uniemożliwiło Grupie Eurotunnel dalsze oferowanie usług morskich między Dover i Calais.

Ponieważ decyzja Sądu Najwyższego nie pozwala Grupie na kolejne przeprawy, Eurotunnel sprzedaje swój ostatni statek – Nord-Pas-de-Calais.

Źródło: www.promy24.com

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0