Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Rzucanie kamieniami, kładzenie się na jezdni. Sytuacja w Calais nadal nieciekawa

kierowcy-w-calais

Sytuacja w Calais? W zasadzie bez zmian. Mimo iż Dżungla, czyli obóz migrantów i uchodźców, została zamknięta w październiku 2016 r., kierowcy nadal muszą liczyć się z atakami na swoje ciężarówki.

Szacuje się, że w Calais każdego dnia dochodzi do 5-6 prób wtargnięcia do naczep pojazdów. Prawdopodobnie są to jednak zaniżone statystki, ponieważ wielu kierowców nie zgłasza tego typu incydentów. Organizacje charytatywne podają, że w okolicach zlikwidowanej Dżungli nadal koczuje około 700 migrantów.

- Problem nie jest już podejmowany przez media, nie oznacza to wcale, że zniknął – mówił w programie Victoria Derbyshire na BBC2 szef brytyjskiej organizacji Road Laulage Association (RHA) Richard Burnett. – Kierowcy wciąż muszą mierzyć się z atakami. Przestępcy zajmujący się przemytem ludzi robią wszystko, aby zatrzymać ciężarówki. Rzucają w nie kamieniami, zostawiają głazy na jezdni, a nawet sami się na nią kładą. Kierowcy nie mają innego wyjścia, niż się zatrzymać – twierdzi Burnett.

– Ani brytyjski, ani francuski rząd nie robią wystarczająco, aby pomóc kierowcom. Brytyjski rząd powinien wpłynąć na odpowiednie jednostki we Francji. Dochodzą nas słuchy, że na francuskich granicach systemy monitorujące transport, czyli np. wykrywające ciepło ludzkiego ciała w naczepie, są wyłączane. Dzięki temu problem przestaje dotyczyć Francuzów…. – mówi szef RHA.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0