Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Próbował ominąć inspektorów, wpadł po uszy

ominiecie-krokodyli

Kierowca ciężarówki, chcąc ustrzec się przed spotkaniem z „krokodylami”, wyprzedzał inną ciężarówkę na odcinku drogi, na którym obowiązywało ograniczenie prędkości oraz zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe. Nie udało mu się więc uniknąć zatrzymania do kontroli przez lubuskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.

W czwartek 8 lutego 2018 r. na drodze ekspresowej S3 w okolicach Gorzowa Wielkopolskiego, inspektor Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego z tego miasta zauważył, że na odcinku drogi przed punktem kontroli, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h oraz zakaz wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe, lewym pasem jezdni jedzie ciągnik siodłowy z naczepą, który wyprzedza inny tego typu pojazd. Inspektor wydał kierowcy polecenie zatrzymania się do kontroli drogowej. Kierowca stanął dopiero za wyjazdem z miejsca obsługi podróżnych. W celu zapewnienia bezpiecznego miejsca do przeprowadzenia kontroli pojazd ten został skierowany na drogę gminną, którą możliwy był dojazd do MOP.

Podczas kontroli okazało się, że kierowca ciężarówki poza wyprzedzaniem w niedozwolonym miejscu przekroczył również dopuszczalną prędkość i nie posiadał dowodu rejestracyjnego naczepy. Ponadto analiza zapisów tachografu wykazała, że kontrolowany kierowca kilka dni wcześniej kilkukrotnie naruszył przepisy określające czas pracy kierowców.

Za stwierdzone nieprawidłowości kierowcę ukarano mandatami w łącznej wysokości 900 złotych i do jego konta dopisano 11 punktów karnych.

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

1200px-logo_najwyzszej_izby_kontroli.svg_

Raport NIK o przewozie towarów niebezpiecznych “przedstawia w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego”. TLP z ostrym komentarzem

Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawił suchej nitki na organizacji procesu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. NIK ujawniła szereg rażących nieprawidłowości. Zdaniem organizacji pracodawców „Transport i Logistyka Polska” analiza ta jest zbyt rygorystyczna i zbyt krytyczna. “Przedstawia on w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego, który jest oceniany jako jeden z najlepiej zorganizowanych w całej Europie” – czytamy w komentarzu do raportu. Według TLP  liczba zabitych w wypadkach z udziałem towarów niebezpiecznych jest w raporcie NIK zawyżona o 864% w stosunku do danych Komendy Głównej Policji!

2018-10-17
0