Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Premiera nowego Daily Euro 6 od IVECO

NewDailyCab_Iveco (1)

Zużycie paliwa niższe nawet o 8%, a koszty przeglądów i napraw – o 12%. Do tego wygodna i wyciszona kabina o obniżonym poziomie hałasu (o 4 dB) i nowych funkcjach telematycznych. Co jeszcze? Rozbudowana rodzina silników Daily Hi-Matic Euro 6 z 5 wariantami mocy. To nowy Daily Euro 6.

Po tym jak nowy Daily, wprowadzony do sprzedaży w roku 2014, podbił rynki i zdobył liczne nagrody na całym świecie, IVECO podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej za sprawą Nowego Daily Euro 6 oraz aplikacji DAILY BUSINESS UP. Charakteryzujący się typową dla IVECO solidnością, funkcjonalnością, wszechstronnością i trwałością Nowy Daily Euro 6 wykorzystuje nowe funkcje oparte na technologii wyznaczającej nowe granice osiągów, nowy poziom komfortu, zapewniającej dodatkowe funkcje łączności i umożliwiającej obniżenie całkowitego kosztu posiadania. Wszystko to odzwierciedla jego instynkt biznesowy i czyni z niego idealnego partnera biznesowego.

Nowy Daily Euro 6 wypadł doskonale podczas wysokogórskiej prezentacji 

IVECO postanowiło zorganizować pokaz prasowy Nowego Daily Euro 6 w niezwykłej stacji SkyWay Mont Blanc na szczycie Helbronner. Żaden inny samochód dostawczy nie debiutował nigdy w miejscu położonym tak wysoko.

Pierre Lahutte, Prezes Marki IVECO: „Wybraliśmy to niesamowite miejsce ze względu na wartości, na których w IVECO budujemy naszą przyszłość. Uważamy, że sukces biznesowy nie jest możliwy bez podjęcia wyzwania, jakim jest zrównoważony rozwój, a stacja SkyWay to dowód, że to możliwe, że można opracować rozwiązania o zerowym wpływie na środowisko w najbardziej ekstremalnych lokalizacjach. To najbardziej ekologiczna kolejka linowa na świecie; wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie i rozwiązania w celu osiągnięcia parametrów typowych dla budynku o niemal zerowym zużyciu energii. Podobnie jak Daily, stacja wykorzystuje technologię do ograniczenia zużycia paliwa i obniżenia poziomu emisji, minimalizując wpływ na środowisko. Dlatego właśnie tutaj, na dachu Europy, 3500 metrów nad poziomem morza, prezentujemy najlepszy pojazd dostawczy w historii – Nowy Daily Euro 6”.

Najlepszy Daily w historii jest teraz jeszcze doskonalszy 

Nowy Daily Euro 6 kontynuuje sukces Daily wprowadzonego na rynek w roku 2014, najlepszego Daily w historii, zdobywcy prestiżowego tytułu „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015” i laureata wielu nagród na całym świecie – od Niemiec (uznano go tam za „Najlepszy Pojazd Użytkowy o masie do 3,5 tony” oraz uhonorowano nagrodą „Best KEP Transporter 2015”, a Daily HiMatic zdobył „Nagrodę za innowacyjność”) po Chile (otrzymał tytuł „Najlepszego Pojazdu Użytkowego Roku 2016”).
Nowy Daily Euro 6 oferuje doskonałe osiągi każdego dnia dzięki nowym mocnym silnikom o pojemności 2,3 i 3,0 litra rozwijającymi moc do 210 KM i oferuje moment obrotowy 470 Nm.
Umożliwia dodatkowe obniżenie zużycia paliwa, co oznacza oszczędności na poziomie 8% w porównaniu z wcześniejszymi modelami Euro 5 dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii w zespole napędowym. Niskie koszty przeglądów i napraw dzięki dłuższym okresom między przeglądami oraz komponentom o długiej żywotności oznaczają dodatkową oszczędność rzędu 12%.
Dzięki nowej aplikacji DAILY BUSINESS UP kierowca jest zawsze połączony z siecią i może korzystać z systemu asystenta jazdy i asystenta biznesowego.

Komfort w profesjonalnym środowisku pracy

W Nowym Daily Euro 6 zastosowano nowe funkcje dodatkowo poprawiające komfort i funkcjonalność kabiny. Kabina jest jeszcze lepiej wyciszona niż we wcześniejszych modelach (poziom hałasu obniżono o 4 decybele), co poprawiło akustykę pojazdu i odczuwalność dźwięku o 8%.

Komfortowe wnętrze wzbogacono o nową skórzaną kierownicę, niebieskie obicia foteli oraz nowe piankowe zagłówki. Układ został zmodyfikowany w taki sposób, aby wszystkie schowki (jest ich maksymalnie 18) zostały umieszczone w strategicznych miejscach w kabinie i były łatwo dostępne. Funkcjonalna deska rozdzielcza wprowadza nowe elementy zaprojektowane w celu stworzenia połączonej ze światem, profesjonalnej stacji roboczej. Nowe, cyfrowe radio (DAB) zintegrowane z deską rozdzielczą zapewnia odbiór stacji cyfrowych i analogowych, a także wszelkie funkcje multimedialne i zarządzania telefonem, jakich można oczekiwać od pojazdu najwyższej klasy. Na praktycznej podstawce można umieścić urządzenia mobilne o różnej wielkości; może również pełnić funkcję podkładki na dokumenty. Dwa łatwo dostępne porty USB umożliwiają korzystanie z treści multimedialnych w nowym, cyfrowym radiu i ładowanie urządzeń mobilnych. Dostępna jest również opcjonalna ładowarka indukcyjna dla smartfonów wyposażonych w najnowsze rozwiązania technologiczne. Dzięki wszystkim tym funkcjom kabina zapewnia profesjonalne środowisko, w którym kierowca i pasażerowie mogą pracować wydajnie i w pełni bezpiecznie.

NewDaily Tablet Craddle

Doskonałe środowisko zapewniające ciągłą łączność dzięki nowym systemom telematycznym

W celu optymalnego wykorzystania czasu spędzanego w kabinie Nowy Daily Euro 6 jest pierwszym samochodem dostawczym, w którym system łączności pokładowej jest czymś więcej niż systemem multimedialnym – stanowi profesjonalne narzędzie pracy wyposażone w wyjątkową dedykowaną aplikację o nazwie DAILY BUSINESS UP.

DAILY BUSINESS UP może pełnić funkcję asystenta kierowcy dzięki systemowi oceny stylu jazdy (DSE), profesjonalnemu systemowi nawigacji firmy Sygic oraz interaktywnemu podręcznikowi użytkownika. Aplikacja może przejąć również rolę asystenta biznesowego, ułatwiając optymalizację efektywności floty dzięki systemowi Fleetwork oraz śledzenie zaplanowanych przeglądów. Aplikacja zapewnia także pomoc dla klientów, umożliwiając bezpośrednie połączenie z całodobową pomocą drogową IVECO. Wszystkie te funkcje nowego Daily Euro 6 umożliwiają obniżenie całkowitego kosztu posiadania i użytkowania.

W nowym Daily Euro 6 wprowadzono nowy sposób zapewniania łączności, który nie wymaga instalacji żadnych dodatkowych urządzeń; dzięki aplikacji DAILY BUSINESS UP kierowcy mogą komunikować się z pojazdem i silnikiem za pomocą smartfona lub tabletu. Nowe, cyfrowe radio automatycznie nawiązuje połączenie Bluetooth z pojazdem i po kilku sekundach Nowy Daily Euro 6 może pełnić rolę profesjonalnej stacji roboczej.

Czysta przyjemność jazdy dzięki rodzinie pojazdów Daily Hi-Matic Euro 6 nowej generacji

Nowa oferta pojazdów Daily Euro 6 jest wyposażona w wyjątkowe silniki z przekładnią Hi-Matic, zapewniającą najwyższy komfort oraz wszystkie korzyści związane z bezpieczeństwem, wydajnością i produktywnością dzięki zastosowaniu takich rozwiązań, jak wielofunkcyjna ergonomiczna dźwignia oraz mechanizm automatycznej adaptacji strategii zmiany przełożeń. W nowych pojazdach zastosowano również inteligentny system EcoSwitch Pro, który uruchamia się we właściwym momencie bez potrzeby interwencji ze strony kierowcy, rozpoznając, czy pojazd jest załadowany czy też nie, i obniżając zużycie paliwa oraz poziom emisji bez uszczerbku dla wydajności klienta. Ten pojazd stanowi dowód, że IVECO podporządkowuje proces projektowania swoich pojazdów potrzebom kierowcy, poprawiając wydajność i zapewniając wyjątkową przyjemność jazdy. Rodzina produktów Daily Hi-Matic nowej generacji została powiększona i obejmuje obecnie szerszą gamę modeli umożliwiających spełnienie wszystkich potrzeb biznesowych.

New Daily Euro 6_SkyWay (8)

Zrównoważona technologia w służbie kierowcy

Pojazdy z nowej oferty Daily Euro 6 są dostępne z dwoma czterocylindrowymi silnikami o pojemności 2,3 oraz 3,0 litrów, rozwijających moc od 120 do 210 KM i oferujących moment obrotowy od 320 do 470 Nm, umożliwiając zarazem obniżenie zużycia paliwa nawet o 8% (w cyklu NEDC*) w porównaniu z wcześniejszymi modelami Euro 5.

Przyjęta strategia projektowania silników opiera się na wieloletnim doświadczeniu IVECO – lidera w budowie silników i wykorzystania technologii SCR. W dążeniu do doskonałości firma wprowadzi urządzenia umożliwiające spełnienie wymogów RDE (Real Driving Emissions) na długo przed ich wprowadzeniem (zaczną obowiązywać w roku 2020). 

Daily jest dostępny z dwoma 4-cylindrowymi silnikami o pojemności 2,3 oraz 3,0 litrów, gwarantującymi wysoką wydajność podczas realizacji wielu różnych misji w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,3 do 7,2 tony. Silniki wyposażono w wyjątkowy, opatentowany system MULTIJET II, który optymalizuje proces spalania.

Udoskonalony trzylitrowy silnik F1C, testowany przez ponad 20 000 godzin na stanowisku pomiarowym i 1,5 miliona kilometrów na drodze, wykorzystuje technologię selektywnej redukcji katalitycznej ograniczającą emisję NOx oraz nowe wtryskiwacze ułatwiające optymalizację procesu spalania i obniżenie emisji cząstek stałych. Dzięki temu może rozwinąć całą moc konieczną do realizacji najbardziej wymagających zadań (wiążących się z pokonaniem wielokilometrowych tras lub jazdą w szczególnie trudnych warunkach), umożliwiając zarazem ograniczenie zużycia paliwa, wydłużenie okresów między przeglądami, a co za tym idzie – obniżenie kosztów eksploatacji. Całkowicie nowy silnik F1A o pojemności 2,3 litra został zaprojektowany od podstaw. Wykorzystanie nowoczesnych materiałów oraz wirtualna optymalizacja pozwoliły na zmniejszenie wagi silnika o 6%. Dzięki ograniczeniu tarcia, dodatkowemu zoptymalizowaniu układu chłodzenia oraz systemu wtrysku paliwa MULTIJET II, zainstalowaniu pompy oleju o zmiennej wydajności oraz wprowadzeniu innych udoskonaleń ograniczono zużycie paliwa o 8% w cyklu NEDC.

Testowany przez ponad 35 000 godzin na stanowisku pomiarowym i przeszło 1,3 miliona kilometrów na drodze, silnik FIA, wykorzystujący połączenie tych rozwiązań technicznych wraz z nieco większą pojemnością w porównaniu z konkurentami IVECO oraz systemem niskociśnieniowej recyrkulacji spalin, zapewnia ograniczenie poziomu emisji spalin, dzięki czemu ich oczyszczanie jest uproszczone.

Kolejnym krokiem w procesie rozwoju nowego Daily Euro 6 (na początku 2017 r.) będzie wyposażenie silnika F1A w technologię SCR. Dzięki temu rozwiązaniu Iveco, pionier o ponad 25-letnim doświadczeniu w stosowaniu technologii SCR, zyska pozycję lidera i spełni wymagania RDE (obowiązujące od roku 2020) już trzy lata przed ich wejściem w życie.

Potwierdzając swój instynkt biznesowy, nowy Daily Euro 6 jest na tyle elastyczny, by korzystać z niskociśnieniowego systemu EGR w modelach z silnikiem F1A dla klientów realizujących zadania na krótkich trasach, którzy preferują to rozwiązanie.

Z myślą o poprawieniu osiągów silnik F1A wyposażono w pompę oleju o zmiennej wydajności, turbinę o zmiennej geometrii łopatek oraz system EcoSwitch PRO. W połączeniu ze zmniejszeniem wagi i ograniczeniem sił tarcia we wnętrzu silnika oraz na osiach zapewnia to wyjątkową oszczędność paliwa, niskie koszty eksploatacji, a także wyższą moc i większy moment obrotowy. Szeroka oferta silników obejmuje również wersje przyjazne dla środowiska: Daily Natural Power, cichą i ekologiczna jednostka przystosowana do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG), co stanowi zaletę w obszarach miejskich z ograniczeniami ruchu pojazdów, oraz Daily Electric, cichy silnik o zerowej emisji.

Najlepszy partner dla branży transportowej oferujący niski całkowity koszt posiadania i użytkowania 

Wszystkie nowe cechy umożliwiają obniżenie całkowitego kosztu posiadania i użytkowania Nowego Daily Euro 6. W pojeździe zastosowano rozwiązania zwiększające oszczędność paliwa, takie jak turbina o zmiennej geometrii łopatek (w modelach o mocy od 140 do 180 KM), zapewniająca lepsze wykorzystanie mocy silnika, lub nowy inteligentny system EcoSwitch PRO, który automatycznie zmniejsza moment obrotowy bez udziału kierowcy, obniżając w ten sposób zużycie paliwa bez uszczerbku dla wydajności.

Te innowacyjne rozwiązania wraz z efektywnymi technologiami zastosowanymi w silniku i zespole napędowym umożliwiają znaczne ograniczenie zużycia paliwa: nawet 8% w porównaniu z modelami Euro 5. Ponadto kierowca może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 15% dzięki przestrzeganiu wskazówek przekazywanych w czasie rzeczywistym przez system oceny stylu jazdy (DSE).

Okresy między przeglądowe wydłużono do 50 000 km dzięki zastosowaniu trwalszych podzespołów i materiałów, co oznacza zwiększenie czasu pomiędzy wizytami w serwisie o 20%. Zoptymalizowany układ hamulcowy, wykorzystujący nowe, bardziej wytrzymałe klocki hamulcowe, jest trwalszy i bardziej efektywny. Wszystko to, wraz z harmonizacją działań serwisowych w celu zwiększenia dostępności pojazdu, umożliwia istotne obniżenie kosztów przeglądów i napraw (nawet o 12%) – w zależności od zadań, jakie wykonuje kierowca pojazdu.

Wszechstronny pojazd i doskonały partner dla firm montujących zabudowy 

Daily jest najwszechstronniejszym pojazdem w swojej klasie, oferowanym w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,3 do 7,2 tony i przestrzeni ładunkowej od 7,3 m3 do 19.6 m3 (najbogatsza oferta w branży). Wyjątkowa wszechstronność i różnorodność dostępnych wersji – furgon z nadwoziem pełnym i częściowo przeszklonym, a także podwozia z kabiną zwykłą lub przedłużaną (tzw. załogową), odsłoniętym podwoziem – otwiera ogromne możliwości zastosowania do realizacji wielu różnych zadań.

Ponadto, konstrukcja nośna ze specjalnymi stalowymi poprzecznymi wzmocnieniami w kształcie litery C to najlepsza platforma dla firm montujących zabudowy pojazdów – można ją dostosować do realizacji różnych zadań (samochód kempingowy, karetka, laweta, przewóz śmieci). Niezwykłą wszechstronność zwiększono jeszcze bardziej dzięki wprowadzeniu nowego rozstawu osi (5100 mm) modelu 7-tonowego, co umożliwia maksymalne wydłużenie nadwozia (w przypadku wersji z podwoziem z kabiną) i zapewnia dodatkowe możliwości zabudowy.

Daily Minibus Euro 6: przewóz osób w luksusowych warunkach 

Szeroka gama modeli Daily Minibus Euro 6 umożliwia realizację wielu różnych zadań związanych z przewozem pasażerów: pozwala na przewóz turystów w komfortowych warunkach, przewozy międzymiastowe (Daily może pomieścić największą liczbę osób w tej kategorii pojazdów), może również pełnić rolę autobusów szkolnych. Najlepiej wyposażona wersja 6,5-tonowa to najlepszy standardowy pojazd tej klasy na rynku, umożliwiający przewóz 22 pasażerów i zapewniający dużą przestrzeń bagażową. Podobnie jak pozostałe modele w ofercie Daily, wersja ta jest dostępna z silnikiem wysokoprężnym, Natural Power oraz silnikiem elektrycznym. W ofercie pojazdów Daily Euro 6 Hi-Matic jest również mikrobus. Daily Minibus Euro 6 oprócz korzyści oferowanych przez wszystkie modele z tej rodziny (wysoka wydajność i niskie koszty eksploatacji) zapewnia luksusowe i stylowe wnętrze umożliwiające komfortowy przewóz osób.

Wyprodukowany w Suzzarze, mateczniku pojazdów Daily 

Nowy Daily Euro 6 jest wytwarzany w zakładzie produkcyjnym IVECO we włoskiej Suzzarze, gdzie produkowane są wyłącznie pojazdy należące do tej rodziny. Wszystkie procesy w zakładzie są zgodne ze standardem WCM (World Class Manufacturing), co pozwala na odpowiednie zarządzanie niezwykle złożoną produkcją bardzo szerokiej gamy pojazdów Daily – dostępnych w 11 000 wersji. WCM to metodyka, której celem jest opracowanie bezbłędnie działających procesów, ograniczających do zera liczbę usterek, wypadków oraz ilość odpadów. To proces oparty na ciągłym doskonaleniu, wymagający zaangażowania ze strony wszystkich osób odpowiadających za produkcję. Zakład w Suzzarze wdrożył WCM w roku 2007 i po upływie zaledwie pięciu lat został wyróżniony srebrnym medalem potwierdzającym wysoką jakość produkcji.

Przygotowując się do wprowadzenia nowego Daily Euro 6, Iveco zainwestowała znaczne środki w zakład w Suzzarze, aby jeszcze bardziej poprawić jego zdolność reagowania na zapotrzebowanie rynkowe.

Najważniejsze cechy pojazdów Daily Euro 6:
• Zużycie paliwa niższe nawet o 8%
• Koszty przeglądów i napraw niższe nawet o 12%
• Wygodna i wyciszona kabina o obniżonym poziomie hałasu (o 4 dB) i nowych funkcjach telematycznych dzięki aplikacji DAILY BUSINESS UP umożliwiającej optymalne wykorzystanie czasu spędzanego za kierownicą
• Rozbudowana rodzina silników Daily Hi-Matic Euro 6 z 5 wariantami mocy
• Szeroka oferta silników 4-cylindrowych o mocy od 120 do 210 KM
• Wybór rozwiązań technologicznych w silnikach Euro 6 odpowiednich do realizacji różnych zadań

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0