Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Polska firma przedpremierowo przetestowała nowego Stralisa XP

Golden Truck 1

11% niższe zużycie paliwa w porównaniu z poprzednim modelem – to wynik pierwszego, przeprowadzonego jeszcze przed premierą testu Nowego Stralisa XP we flocie LINK.

Projekt „Golden Truck” organizowany przez centralę IVECO miał na celu przetestowanie oraz zebranie opinii od użytkowników na temat Nowego Stralisa XP. Siedem współpracujących z IVECO firm transportowych: Meyer (Niemcy), Molinero (Hiszpania), Acotral (Hiszpania), LINK (Polska), Lannutti (Włochy), Mauffray (Francja) oraz Moss (Czechy) otrzymało po jednym ciągniku Stralis XP aby sprawdzić je w codziennej pracy.

W maju br. przedpremierowy model Nowego Stralisa AS440S46T/FP LT XP trafił do jednej z największych firm z branży TSL w Polsce – firmy LINK Sp. z o.o. z siedzibą w Wiązownie pod Warszawą. W trakcie trzymiesięcznego testu Nowy Stralis XP testowany był głównie na dwóch trasach: baza Łódź – Holandia – Łódź oraz Łódź – Wielka Brytania – Łódź. Łącznie ciągnik pokonał ok. 30 000 km ze średnim obciążeniem wynoszącym 11,69 t. Średnie zużycie paliwa wyniosło 23,52l/100km. Dla porównania 50 pojazdów IVECO Stralis MY2013 Euro 6 we flocie firmy LINK w analogicznym czasie ze zbliżonym obciążeniem osiągnęło średnie zużycie paliwa na poziomie 27,3 l/100 km. To o 11% lepszy wynik w porównaniu z poprzednim modelem.

Niższe zużycie paliwa możliwe było do osiągnięcia dzięki unikalnym rozwiązaniom technicznym wprowadzonym w Nowym Stralisie XP: m.in. inteligentnym osprzęcie silnika czy też nowym przełożeniom tylnego mostu (2,47) które miały decydujący wpływ na tak znakomity wynik.

„Ogromną wagę przykładamy do zużycia paliwa naszych ciągników oraz do ich bezawaryjności. W trakcie całego testu nie mieliśmy żadnych problemów technicznych z Nowym Stralisem, jak również odnotowaliśmy niższe zużycie paliwa w porównaniu z poprzednią wersją” powiedział Przemysław Wąsowski, Kierownik obsługi transportu w firmie LINK. „Silną stroną Nowego Stralisa XP jest również nowa skrzynia biegów. Dla kierowców testujących Nowego Stralisa dużym zaskoczeniem było także poprawienie komfortu pracy poprzez zastosowanie cichszego napędu.”

Oficjalna premiera Nowego Stralisa miała miejsce w czerwcu w Madrycie. IVECO wprowadziło nową generację pojazdu Stralis z zupełnie nowym zespołem napędowym. Pojazd ten charakteryzuje się najwyższą niezawodnością i wydajnością oraz bardzo konkurencyjnym całkowitym kosztem posiadania (TCO), jak również obniżoną emisją CO2. Trzy wersje modelu zostały opracowane z uwzględnieniem specyfiki eksploatacji oraz spełniają wszystkie wymagania sektora ciężkiego transportu drogowego.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0