Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Od 2019 r. producenci ciężarówek muszą deklarować emisję CO2 dla wszystkich nowych pojazdów. DAF Trucks robi to już teraz

DAF-XF-530-FAN-6x2-HR

Firma DAF Trucks będzie deklarować emisję CO2 w odniesieniu do wszystkich nowych pojazdów, wprowadzając w ten sposób w życie postanowienia rozporządzenia UE. W myśl przepisów będzie to obowiązkowe dla wszystkich pojazdów, które będą opuszczać linie produkcyjne od 1 stycznia 2019 roku.

 DAF rozpocznie przekazywanie danych dotyczących poświadczonych certyfikatami wartości emisji CO2 jeszcze przed wejściem w życie przepisów – za czwarty kwartał bieżącego roku.

Rozporządzenie UE ustanawia wymóg deklarowania emisji CO2, obowiązujący w odniesieniu do wszystkich nowych pojazdów ciężarowych Euro 6 segmentu ciężkiego 4×2 i 6×2 (16 ton+), opuszczających linie produkcyjne począwszy od stycznia 2019. Inne konfiguracje pojazdów ciężarowych zostaną objęte tym wymogiem w 2020 roku. Wartości zawarte w deklaracji emisji są generowane przez ujednolicone narzędzie Vecto. Jako że dotyczy to znormalizowanej i certyfikowanej procedury, nowe rozporządzenie europejskie w sprawie deklaracji wartości CO2 ułatwi firmom transportowym porównywanie wartości emisji CO2 pomiędzy różnymi modelami pojazdów ciężarowych, a nawet pojazdami oferowanymi przez różnych producentów, jeszcze przed dokonaniem zakupu.

Firma DAF rozpocznie publikowanie potwierdzonych certyfikatem danych na temat emisji CO2 w ostatnim kwartale bieżącego roku. Informacje te będą zawarte w dokumencie potwierdzającym zamówienie, jak również w ofercie zakupu pojazdu. Umożliwi to dealerowi DAF wcześniejsze poinformowanie klientów o poziomie emisji CO2 pojazdu ciężarowego, którego zakup planują. Wartości obliczane za pośrednictwem narzędzia Vecto odnoszą się do zestawów ciągnik siodłowy/naczepa oraz pojazdów użytkowych o standardowym nadwoziu skrzyniowym przy użytkowaniu na standardowych trasach dla trzech rodzajów zastosowań i po wprowadzeniu potwierdzonych certyfikatem danych wejściowych.

— Jesteśmy zaangażowani w dbanie w jak najwyższym stopniu o naszą planetę i los kolejnych pokoleń. Dlatego też nie możemy ustawać w wysiłkach na rzecz uczynienia naszych pojazdów ciężarowych jeszcze czystszymi pod względem ekologicznym — stwierdził Richard Zink, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. — Poziom emisji CO2 wiąże się bezpośrednio ze zużyciem paliwa — jednym z najistotniejszych czynników warunkujących sprzedaż pojazdów ciężarowych. Wraz z wprowadzeniem nowych serii CF i XF firma DAF osiągnęła imponujący, 7-procentowy spadek zużycia paliwa, a w związku z tym również obniżenie poziomu emisji CO2, dzięki czemu są to obecnie pojazdy oferujące najniższą emisję i zużycie paliwa w branży — powiedział.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

nieuzupelniony-cmr

Czy ustawa o dokumentach publicznych sprawia, że kopiowanie karty pojazdu czy karty z tachografu cyfrowego jest nielegalne?

12 lipca weszła w życie głośna ustawa o dokumentach publicznych. Wprowadza ona odpowiedzialność karną do 2 lat pozbawienia wolności dla osoby, która wytwarza, oferuje, zbywa lub przechowuje w celu zbycia replikę dokumentu publicznego. Przy czym, według ustawy, dokumentem publicznym jest nie tylko dowód osobisty, ale też m. in. paszport, prawo jazdy, karta pojazdu, zaświadczenie ADR czy karta z tachografu cyfrowego.

2019-07-17
0
mandat-za-wycieraczka

W okresie wakacyjnym opóźnienia w przewozach wynoszą 2-3 godziny

W wakacje polskie drogi są przeładowane do granic możlliwości. Nie ma mowy o płynności ruchu, wpływa to tym samym na bezpieczeństwo. Kto na tym może stracić? Zawodowi kierowcy, którzy na co dzień pokonują setki kilometrów, by dostarczyć towar na czas. Z jakimi utrudnieniami mierzą się trakerzy w wakacje?

2019-07-17
0
Grzegorz Ostaszewski_Nogaro_5

Idzie jak burza! Polak startujący w wyścigach ciężarówek ponownie na podium

Grzegorz “Gregory” Ostaszewski, pierwszy i jak dotąd jedyny Polak startujący w wyścigach ciężarówek, po dwóch udanych startach letnich szykuje się na jesień. Podczas pierwszej eliminacji w tym sezonie, 18 -19 maja na torze w Le Castellet, zdobył 2. miejsce w kategorii młodzików i dwa razy stanął na podium na 3. pozycji w klasyfikacji wszystkich kierowców.

2019-07-17
0