Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowy rekord odległości na jednym tankowaniu LNG należy do IVECO Stralisa NP

2932-IVECO-Stralis-NP-London-to-Madrid

Pojazd IVECO Stralis NP 460 KM, który wyjechał z Wielkiej Brytanii, pokonał najdłuższą w historii drogę na jednym tankowaniu LNG. Udowodnił tym samym przydatność pojazdów napędzanych gazem ziemnym w krajowym i europejskim transporcie drogowym.

Wyruszając z Londynu, ciągnik siodłowy Stralis NP 4×2 ciągnął trzyosiową naczepę skrzyniową z plandeką, a łączna masa zestawu wynosiła 30 ton. Po krótkiej przeprawie promem z Dover do Calais pojazd pokonał 1728-kilometrową drogę bez ponownego tankowania, przekraczając oficjalny, komunikowany zasięg pojazdu wynoszący 1600 km, i tym samym ustanowił nowy rekord przejechanej odległości. To imponująca oszczędność na kosztach paliwa. Zużyte LNG to koszt około 200 funtów za całą trasę do miejsca przeznaczenia, czyli o 40% mniej w porównaniu z kosztami oleju napędowego.

- W zeszłym roku modelem Stralis NP 400 KM przejechaliśmy trasę od John O’Groats do Land’s End na jednym tankowaniu, ale tym razem postanowiliśmy ustawić poprzeczkę jeszcze wyżej. Była to okazja nie tylko do zademonstrowania, jak oszczędny jest Stralis NP, ale i do przetestowania naszego najnowszego silnika o mocy 460 KM napędzanego gazem – mówi Martin Flach, dyrektor ds. paliw alternatywnych IVECO. – Napełniliśmy zbiornik zanim wyruszyliśmy z Londynu, a po raz pierwszy zatrzymaliśmy się na tankowanie dwa i pół dnia później w Madrycie. Jazda z użyciem tylko gazu ziemnego oznacza, że nie musisz się martwić o olej napędowy czy AdBlue. To najprostsze rozwiązanie i dla menedżera floty, i dla kierowcy – podkreśla.

Pomimo dużego natężenia ruchu po angielskiej stronie kanału La Manche, silnego wiatru we Francji oraz pagórkowatego odcinka trasy w Hiszpanii, Stralis NP odnotował imponujące średnie zużycie paliwa wynoszące 22,6 kg na 100 km.

Przed wyjazdem IVECO starannie zaplanowało trasę, korzystając z MyBestRoute, aplikacji internetowej opracowanej przez Michelin dla klientów Stralis NP. Umożliwia ona kierowcom i zarządcom flot wybranie optymalnej trasy po Europie, w tym również – zlokalizowanie stacji tankowania LNG oraz oszacowanie i porównanie całkowitego kosztu transportu samochodem ciężarowym napędzanym albo olejem napędowym albo gazem ziemnym.

IVECO wykorzystało tą trasę, aby zademonstrować, że gaz ziemny – obejmujący CNG, LNG i biometan – to sensowna, realistyczna, bezpieczna i opłacalna alternatywa dla oleju napędowego, dostępna w rosnącej sieci dostawców paliw w Wielkiej Brytanii i na całym kontynencie.

W porównaniu z olejem napędowym Euro 6 model Stralis NP napędzany LNG emituje około 60% mniej NOx, 99% mniej cząstek stałych i do 15% mniej CO2, a przy zastosowaniu biometanu emisja CO2 jest o 95% mniejsza.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

przeladowane_19.07_2

Busiki wciąż przeciążone

Na 15 skontrolowanych przez łódzką Inspekcję Transportu Drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony, aż 8 było przeciążonych.

2019-07-22
0
wazenie_Lublin_2

Zważyli i sprawdzili ponad 200 pojazdów. Wspólna akcja ITD i policji

Ważył 7900 kg, czyli o 4400 kg za dużo – to największe przekroczenie norm odnotowane podczas akcji zorganizowanej w Lublinie. Zatrzymano nie tylko przeładowane samochody dostawcze. Jeden z kierowców, prowadził zbyt ciężki pojazd pod wpływem alkoholu. Kierowca miała ponad 1,7 promila alkoholu w organizmie.

2019-07-21
0
bus-rekord-2

Rekordowy busik ważył o 5 ton za dużo!

Niemal 8,6 tony ważył samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Patrole dolnośląskiej, małopolskiej i śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymały w sumie 17 podobnych pojazdów z dużym nadmiarem ładunku.

2019-07-20
0
ciezarowka-wypadek

Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?

W pierwszym kwartale 2019 roku w wyników wypadków przy pracy poszkodowanych zostało łącznie 15 800 osób. Niestety dużą część stanowią kierowcy ciężarówek. Jakie sytuacje mogą się wydarzyć w codziennej pracy truckera oraz jakie obowiązki z nimi związane spoczywają na przewoźniku? Niełatwy temat wyjaśnia Mariusz Skurzyński, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców w zakresie PIP.

2019-07-19
0
Pijany_Bialorusin_1

Chciał napić się wódki… podczas kontroli

Pijanego kierowcę ciężarówki zatrzymali świętokrzyscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego na drodze krajowej nr 7. Obok siedzenia kierowcy leżała butelka wódki.

2019-07-18
0