Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowy rekord odległości na jednym tankowaniu LNG należy do IVECO Stralisa NP

2932-IVECO-Stralis-NP-London-to-Madrid

Pojazd IVECO Stralis NP 460 KM, który wyjechał z Wielkiej Brytanii, pokonał najdłuższą w historii drogę na jednym tankowaniu LNG. Udowodnił tym samym przydatność pojazdów napędzanych gazem ziemnym w krajowym i europejskim transporcie drogowym.

Wyruszając z Londynu, ciągnik siodłowy Stralis NP 4×2 ciągnął trzyosiową naczepę skrzyniową z plandeką, a łączna masa zestawu wynosiła 30 ton. Po krótkiej przeprawie promem z Dover do Calais pojazd pokonał 1728-kilometrową drogę bez ponownego tankowania, przekraczając oficjalny, komunikowany zasięg pojazdu wynoszący 1600 km, i tym samym ustanowił nowy rekord przejechanej odległości. To imponująca oszczędność na kosztach paliwa. Zużyte LNG to koszt około 200 funtów za całą trasę do miejsca przeznaczenia, czyli o 40% mniej w porównaniu z kosztami oleju napędowego.

- W zeszłym roku modelem Stralis NP 400 KM przejechaliśmy trasę od John O’Groats do Land’s End na jednym tankowaniu, ale tym razem postanowiliśmy ustawić poprzeczkę jeszcze wyżej. Była to okazja nie tylko do zademonstrowania, jak oszczędny jest Stralis NP, ale i do przetestowania naszego najnowszego silnika o mocy 460 KM napędzanego gazem – mówi Martin Flach, dyrektor ds. paliw alternatywnych IVECO. – Napełniliśmy zbiornik zanim wyruszyliśmy z Londynu, a po raz pierwszy zatrzymaliśmy się na tankowanie dwa i pół dnia później w Madrycie. Jazda z użyciem tylko gazu ziemnego oznacza, że nie musisz się martwić o olej napędowy czy AdBlue. To najprostsze rozwiązanie i dla menedżera floty, i dla kierowcy – podkreśla.

Pomimo dużego natężenia ruchu po angielskiej stronie kanału La Manche, silnego wiatru we Francji oraz pagórkowatego odcinka trasy w Hiszpanii, Stralis NP odnotował imponujące średnie zużycie paliwa wynoszące 22,6 kg na 100 km.

Przed wyjazdem IVECO starannie zaplanowało trasę, korzystając z MyBestRoute, aplikacji internetowej opracowanej przez Michelin dla klientów Stralis NP. Umożliwia ona kierowcom i zarządcom flot wybranie optymalnej trasy po Europie, w tym również – zlokalizowanie stacji tankowania LNG oraz oszacowanie i porównanie całkowitego kosztu transportu samochodem ciężarowym napędzanym albo olejem napędowym albo gazem ziemnym.

IVECO wykorzystało tą trasę, aby zademonstrować, że gaz ziemny – obejmujący CNG, LNG i biometan – to sensowna, realistyczna, bezpieczna i opłacalna alternatywa dla oleju napędowego, dostępna w rosnącej sieci dostawców paliw w Wielkiej Brytanii i na całym kontynencie.

W porównaniu z olejem napędowym Euro 6 model Stralis NP napędzany LNG emituje około 60% mniej NOx, 99% mniej cząstek stałych i do 15% mniej CO2, a przy zastosowaniu biometanu emisja CO2 jest o 95% mniejsza.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Chomar2DRON_034

„Wszystkiego uczyliśmy się sami, nie było wzorców”. [WYWIAD] z firmą CHOMAR

Znajdziemy ją na liście 100 największych firm transportowych w Polsce. Rocznie realizuje 80 tys. zleceń, w ramach których jej kierowcy przemierzają łącznie 25 mln kilometrów. Tworzą ją najwięksi eksperci w branży – wystarczy wymienić nazwisko Rafała Chomy, prezesa spółki, a przy tym członka Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Firma CHOMAR to przykład sukcesu, a jednocześnie inspirująca historia typu „od zera do milionera”. O to, jak wyglądało budowanie przedsiębiorstwa transportowego w latach 90. oraz jakie ograniczenia stawia przed przewoźnikami współczesny rynek, wypytaliśmy Macieja Karpińskiego, kierownika spedycji, transportu i marketingu.

2019-03-25
0
flir-kontrola-ruchu

Bez tego nie ma mowy o poprawieniu bezpieczeństwa na drogach! Inteligentne systemy kontroli ruchu drogowego.

Branża komunikacyjna jako pierwsza w pełni wykorzysta potencjał inteligentnego miasta. Już dziś wdraża się systemy monitoringu miejskiego wykorzystujące sztuczną inteligencję oraz kamery termowizyjne do zarządzania ruchem kołowym. Powstały także moduły bezprzewodowe umożliwiające podłączenie do systemów monitoringu miejskiego tych skrzyżowań, których nie podłączono do internetu. Upowszechnienie inteligentnych systemów zarządzania ruchem pozwoli zmniejszyć korki oraz zanieczyszczenie powietrza ze spalin samochodowych.

2019-03-24
0