Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowe przepisy dotyczące ochrony środowiska w 2016 r. Obowiązują przede wszystkim statki

nowe-przepisy-ochrony-srodowiska-dla-statkow

Regulacje, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku, mają uczynić nowe statki bardziej przyjaznymi dla środowiska, między innymi poprzez zmniejszenie emisji tlenków azotu (NOx).

Tier III to jedne z nowych przepisów wdrożonych na mocy międzynarodowej konwencji MARPOL, które mają na celu ograniczenie zanieczyszczenia powietrza poprzez redukcję emisji z silników statków.

W 2015 roku przewoźnicy w ramach konwencji musieli dostosować się do nowych regulacji dotyczących emisji siarki w strefach SECA na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche oraz w Ameryce Północnej. Następna w kolejce jest dyrektywa NOx, która jest równie ważnym tematem. Zdaniem Pera Winthera Christensena – dyrektora technicznego Duńskiego Stowarzyszenia Armatorów – tlenki azotu są bardziej szkodliwe dla ludzi niż siarka, która raczej przyczynia się do zakwaszania deszczu i gleby.

Do tej pory tylko USA przyjęło tzw. strefy NECA, które obejmują wybrzeża USA i Karaiby. Oznacza to, że nowe statki zbudowane po 1 stycznia 2016 r., które będą odbywały rejsy do USA, muszą być wyposażone w technologię oczyszczania NOx i zmniejszyć emisję o 80 proc.

Temat NOx jest poruszany od lat i pierwotnie według załącznika VI konwencji MARPOL wdrożenie kontroli emisji w regionie Morza Bałtyckiego i Morza Północnego miało nastąpić od 1 stycznia 2016 roku. Pojawiły się jednakże wątpliwości, czy będzie dostępna niezbędna technologia. Szczególnie mocno naciskała także Rosja, która nie chciała wprowadzenia stref NECA od wspomnianego terminu. Dyskusje dotyczyły również tego, czy nowe przepisy miałyby mieć zastosowanie z mocą wsteczną, kiedy statki pływające w przyszłych obszarach NOx, a zbudowane po 1 stycznia 2016 roku, musiałyby instalować dodatkowe systemy. Regulacje te zostały jednak zmienione. Kraje bałtyckie będą starały się o ustanowienie strefy NECA 1 stycznia 2021 roku i dopiero statki zbudowane po tej dacie będą musiały mieć zainstalowane nowe systemy, podczas gdy starsze statki nie będą musiały tego robić. Decyzja została poparta przez organizację żeglugową Bimco.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0