Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Nowe obowiązki przewoźnika i kierującego od 1 października. Towary wrażliwe z GPS-em

przepisy-o-placy-minimalnej-w-holandii

System SENT to rozwiązanie, które ma uszczelnić system podatkowy i utrudnić funkcjonowanie szarej strefy. Od 1 października firmy transportowe przewożące tzw. towary wrażliwe będą musiały liczyć się z nowymi obowiązkami wynikającymi z ustawy SENT. Jeden z wymogów to monitoring GPS przewozów.

Pierwotnie SENT zakładał rejestrowanie wszelkich przewozów tego typu. Teraz do tego dojdzie konieczność śledzenia transportu. Pomoże w tym specjalna aplikacja opracowana w resorcie finansów. Przewoźnik zobowiązany jest do wyposażenia środka transportu w lokalizator np. w tablecie lub smartfonie, z zainstalowanym oprogramowaniem KAS. Może to być również system używany przez przewoźnika gromadzący i przekazujący dane geolokalizacyjne.

Oznacza to, że system SENT będzie zbierał dane dotyczące położenia pojazdu, jego prędkości, daty i godziny pozyskania współrzędnych itd. Niedopełnienie obowiązku przekazywania tych informacji będzie sankcjonowane karą w wysokości 10000 zł (dla przewoźnika).

Kierujący z kolei ma obowiązek prawidłowego obsługiwania lokalizatora. Za jego niedopełnienie kierowcy grozi kara od 5000 do 7500 zł.

Jak zapowiedział wiceminister finansów Marian Banaś, przez pierwsze trzy miesiące przedsiębiorcy nie będą karani za nieprawidłowości.

Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska przygotowała prezentację, w której zawarł najważniejsze informacje dotyczące zmian w systemie SENT. Prezentacja jest dostępna TU.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

vlcsnap-error730

Dzięki kamerom termowizyjnym pojazd zobaczy przeszkody z odległości nawet 200 metrów

Kamery termowizyjne montowane obecnie w luksusowych samochodach pozwalają wychwycić obecność obiektu na drodze z odległości nawet 200 metrów, zapewniając kierowcy niemal trzykrotnie więcej czasu na reakcję niż zwykłe reflektory. Wkrótce kamery takie mogą się stać podstawowym wyposażeniem inteligentnych samochodów autonomicznych. Pozwolą dostrzec pieszych z dużej odległości, pozwalając maszynie szybciej zareagować na zdarzenia drogowe i zwiększyć szansę na uniknięcie wypadku. Zaprezentowano już pierwszy autonomiczny pojazd wyposażony w kamery termowizyjne.

2019-01-21
0