Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Niezależne zawieszenie przednie w połączeniu z Aktywnym Układem Kierowniczym, czyli niezłe nowinki od Volvo

volvo_aktywny

Obecnie opracowane przez Volvo Trucks niezależne zawieszenie przednie jest dostępne także w połączeniu z Aktywnym Układem Kierowniczym Volvo. – Zestaw ten stanowi zupełnie nową jakość, jeżeli chodzi o wyczucie drogi przez kierowcę i właściwości jezdne – mówi Kristin Signert, menedżer ds. segmentu transportu długodystansowego w Volvo Trucks.

Nowy element wyposażenia jest klasą samą w sobie, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, gdzie różnice pod względem stabilności pojazdu, precyzji i łatwości kierowania są szczególnie wyraźnie odczuwalne, ze względu na, typowe dla tego segmentu, długie okresy jazdy. Co więcej, wydatnie zmniejsza wysiłek kierowcy także podczas jazdy z małą prędkością.

– Niezależne zawieszenie przednie powoduje, że pojazd doskonale trzyma się drogi, podczas gdy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zwiększa komfort pracy kierowcy i, co równie ważne, zmniejsza ryzyko rozwoju schorzeń zawodowych – relacjonuje Kristin Signert.

Dzięki niezależnemu zawieszeniu przedniemu, przednie koła nie oddziałują na siebie. W rezultacie, wzrasta płynność i stabilność jazdy. Zębatkowa przekładnia kierownicza zaś, zapewnia bardziej bezpośrednie i precyzyjne kierowanie pojazdem.

02

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo skutecznie tłumi wstrząsy pochodzące od nierówności w nawierzchni drogi, dzięki czemu stają się one mniej odczuwalne na kole kierownicy. W ten sposób nie tylko ułatwia i uprzyjemnia pracę kierowcy, ale także zmniejsza ekspozycję jego mięśni i stawów na drgania.

Fakt, że kierowca może czuć się bardziej zrelaksowany i pracować w warunkach sprzyjających zdrowiu, przekłada się w dłuższej perspektywie na wyższą wydajność – podkreśla Kristin Signert.

Zestaw obydwu tych systemów można zamawiać w Volvo FH i Volvo FH16.

Fakty – Niezależne zawieszenie przednie

– Podwójne wahacze trójkątne zapewniają pionowe, niezależne ruchy każdego koła.

– Dzięki zębatkowej przekładni kierowniczej pojazd natychmiast reaguje na ruch kołem kierownicy.

– Belki poprzeczne stabilizują cały zespól zawieszenia, miechy pneumatyczne amortyzują i kontrolują pionowe skoki zawieszenia, zapewniając komfort jazdy.

Fakty – Aktywny Układ Kierowniczy Volvo

– Aktywny Układ Kierowniczy Volvo bazuje na konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołem kierownicy.

– Siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydrauliczny układ wspomagania. W rozwiązaniu Volvo układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny, sprzężony z wałem kierownicy.

– Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę.

– Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zwiększa siłę wspomagania, podczas gdy przy szybszej jeździe automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru, czy nierówności w nawierzchni drogi.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

termin_zgłoszenia_liczby_zatrudnionych_kierowców

Upływa termin zgłoszenia liczby zatrudnionych kierowców

Biuro ds. Transportu Miedzynarodowego informuje, ze zgodnie z trescia art. 7a ust. 8 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz 2201) po uzyskaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu prewożnika drogowego przedsiębiorca przedkłada corocznie organowi, o którym

2024-03-04
0
cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0