Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Na zakazie tonażowym, a jednak w trasie

Tonaz_Nr1

Niedostosowanie się do zakazu tonażowego i przekraczanie dozwolonej prędkości – to naruszenia ujawnione przez funkcjonariuszy dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego podczas działań prowadzonych w trakcie akcji prowadzonej na jednej z dróg powiatowych.

W środę i czwartek (29-30 lipca) inspektorzy ITD patrolowali nieoznakowanym radiowozem drogę powiatową pomiędzy Dobrzykowicami a Kiełczówkiem. Na zakazie tonażowym zatrzymali kierowcę 40-tonowego pojazdu ciężarowego, który nie zastosował się do znaku B-20 „stop”, a następnie wjechał z nadmierną prędkością na drogę, gdzie obowiązuje zakaz tonażowy.

Na zakazie tonażowym zatrzymano również 40-tonowy pojazd należący do przewoźnika hiszpańskiego, którego kierowca postanowił skrócić drogę do punktu załadunku w Siechnicach. W wyniku podjętej interwencji inspektorzy ujawnili również szereg naruszeń dotyczących przestrzegania norm czasu pracy.

Ponadto inspektorzy zatrzymali pojazd ciężarowy poruszający się na zakazie, którego kierowca nie posiadał ważnych badań zdrowotnych i psychologicznych, potwierdzających brak przeciwwskazań do wykonywania przewozów drogowych.

Kierowców ukarano mandatami. Wobec przewoźników wszczęto postępowania w sprawie nałożenia kar pieniężnych.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

kwarantanna-a-kierowca

Czy e-commerce rozpędzi branżę transportową? Polski rynek e-commerce rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie

Według najnowszego raportu „Rynek towarowy i logistyczny w Polsce – wzrost, trendy i prognozy na lata 2020-2025” CARG dla rodzimej branży TSL wyniesie około 4 proc.[1] Wiąże się to m.in. z budową nowej powierzchni magazynowej oraz rozwojem segmentu e-commerce. Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych.

2020-09-20
0
Transport mit LKW und Schiff

Po miesiącu od Pakietu Mobilności nadal nic nie wiadomo! Wątpliwości dotyczą m.in. rozróżnienia odpoczynku tygodniowego od definicji tygodniowego okresu odpoczynku

Pakiet Mobilności, zapowiadany od przeszło 4 lat, w końcu zapisał się w historii konkretną datą – 20 sierpnia 2020. Po niespełna miesiącu nadal nie pojawiła się żadna oficjalna wersja wyjaśnień dotyczących zmian wprowadzonych 20 sierpnia 2020 do Rozporządzenia 561/2006. Czy ktoś w końcu wyjaśni branży jaki jest kierunek zmian i jak one wyglądają?

2020-09-18
0