Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowcy wjeżdżający do Włoch: z wypełnioną deklaracją, dodatkowo zarejestrowaną we włoskiej służbie zdrowia, i maks. przez 72 godziny

czy-w-polsce-brakuje-kierowcow

Kierowcy wjeżdżający do Włoch powinni posiadać wypełnioną deklarację oraz dodatkowo dokonać rejestracji deklaracji we włoskiej służbie zdrowia. Poza tym należy pamiętać, że kierowcy nie będą mogli przebywać we Włoszech dłużej niż 72 godziny. Brak zastosowania się do obostrzeń będzie skutkowało nałożeniem kary pieniężnej.

Tutaj do pobrania plik wraz z przykładowym wypełnieniem deklaracji, spisem właściwych jednostek włoskiej służby zdrowia oraz dokładne tłumaczenie z języka włoskiego:

https://www.itd-pip.pl/#!/aktualnosci/wlochy_zaswiadczenie

Za naruszenie nowych restrykcji grozi kara w wysokości 650 euro.

Taki stan prawny będzie obowiązywał do dnia 3 maja 2020 r.

I. Deklaracja

Przed wjazdem na teren Włoch kierowca zobowiązany jest wypełnić deklarację, podając następujące informacje:

- dane osobowe;
– dokument identyfikacyjny, jego numer, podmiot wydający, okres ważności;
– miejsce przekroczenia granicy oraz datę i czas przekroczenia granicy;
– cel podróży do Włoch;
– imię i nazwisko osoby wypełniającej oraz podpis.

Kierowcy wykonujący usługę transportową mogą przebywać na terenie Włoch maksymalnie 72 godziny. Tylko w szczególnych przypadkach czas pobytu może zostać przedłużony o kolejne 48 godzin. Przedłużenie pobytu o 48 godzin powinno być potwierdzone nową deklaracją. Czas liczony jest od momentu wjazdu na teren Włoch – zgodnie z podanymi w deklaracji danymi.

Link do deklaracji oraz instrukcji w języku włoskim:

https://www.camcom.bz.it/sites/default/files/uploaded_files/Coronavirus/MODELLO%20DICHIARAZIONE%20CONDUCENTI%2024%20MAR%202020.pdf?_ga=2.19437947.259930108.1587471778-520210656.1587471778

II. Zgłoszenie kierowcy do włoskiej Służby Zdrowia

Kierowcy, przed wjazdem na teren Włoch, muszą zostać zarejestrowani we właściwej służbie zdrowia. Rejestracja ta musi zostać powtórzona przy każdym wjeździe.

Przejście graniczne Służba Zdrowia Forma komunikacji Numer telefonu Informacje dotyczące zgłoszenia
BrenneroASL Alto AdigeFormularz on-line0471/909202Wypełnienie formularza on-line:

https://www.sabes.it/it/news .asp?aktuelles_action=4&a ktuelles_article_id=636993

VentimigliaASL ImperiaMailowa:

[email protected]

0184/536683Wymagane dane do zgłoszenia: imię i nazwisko kierowca pojazdu, miejsce i data urodzenia, miejsce załadunku(zgodnie z informacją udzieloną przez pracownika ASL Gorizia) kraj pochodzenia towaru, miejsce przeznaczenia, włoska gmina docelowa, data wjazdu do Włoch, numer telefonu kierowcy we Włoszech
FrejusASL Torino 3Mailowa:

[email protected]

011/9551752Wymagane dane do zgłoszenia: imię i nazwisko kierowca pojazdu, miejsce i data urodzenia, miejsce załadunku(zgodnie z informacją udzieloną przez pracownika ASL Gorizia) kraj pochodzenia towaru, miejsce przeznaczenia, włoska gmina docelowa, data wjazdu do Włoch, numer telefonu kierowcy we Włoszech
Monte BiancoASL AostaMailowa:

[email protected]

Kopia deklaracji kierowcy oraz  wymagane dane do zgłoszenia: imię i nazwisko kierowca pojazdu, miejsce i data urodzenia, miejsce załadunku(zgodnie z informacją udzieloną przez pracownika ASL Gorizia) kraj pochodzenia towaru, miejsce przeznaczenia, włoska gmina docelowa, data wjazdu do Włoch, numer telefonu kierowcy we Włoszech
TarvisioASL Medio FriuliMailowa:

sorveglianzamalattieinfettiv [email protected]

0432/553264Wymagane dane do zgłoszenia: imię i nazwisko kierowca pojazdu, miejsce i data urodzenia, miejsce załadunku(zgodnie z informacją udzieloną przez pracownika ASL Gorizia) kraj pochodzenia towaru, miejsce przeznaczenia, włoska gmina docelowa, data wjazdu do Włoch, numer telefonu kierowcy we Włoszech
TriesteASL TriesteMailowa:

[email protected]. fvg.it

0403997490Wymagane dane do zgłoszenia: imię i nazwisko kierowca pojazdu, miejsce i data urodzenia, miejsce załadunku(zgodnie z informacją udzieloną przez pracownika ASL Gorizia) kraj pochodzenia towaru, miejsce przeznaczenia, włoska gmina docelowa, data wjazdu do Włoch, numer telefonu kierowcy we Włoszech
GoriziaASL GoriziaMailowa:

[email protected] anita.fvg.it

0481592876Kopia deklaracji kierowcy oraz  wymagane dane do zgłoszenia: imię i nazwisko kierowca pojazdu, miejsce i data urodzenia, miejsce załadunku(zgodnie z informacją udzieloną przez pracownika ASL Gorizia) kraj pochodzenia towaru, miejsce przeznaczenia, włoska gmina docelowa, data wjazdu do Włoch, numer telefonu kierowcy we Włoszech

Szczegółowe informacji dot. rejestracji we włoskiej Służbie Zdrowia dostępne są tutaj:

http://www.bz.camcom.it/sites/default/files/uploaded_files/Coronavirus/ASL%20contact%20points.pdf

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0