Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kierowca „tira”, czyli wzór cnót – zaskakujący artykuł na Interii chwalący kierowców ciężarówek

ierowca-tira

Parę dni temu w serwisie motoryzacyjnym Interii pojawił się bardzo interesujący artykuł… stawiający na piedestał kierowców ciężarówek. Jego autor rozprawia się z mitem „zabójczych tirów” i „czarnej serii” wypadków powodowanych rzekomo przez „tirowców”. W rzeczywistości za większość wypadków odpowiadają kierowcy jeżdżący osobówkami!

Redaktor przytacza statystyki Głównego Urzędu Statystycznego. W Polsce zarejestrowane są aż 22 mln samochodów osobowych i jedynie 3,2 mln ciężarowych (również tych o DMC do 3,5 tony). Kierowcy osobówek w 2017 r. byli odpowiedzialni za 21 733 wypadków, w których zginęło 1506 osób. Z kolei kierujący ciężarówkami powyżej 3,5 tony spowodowali jedynie… 962 wypadki, w których śmierć poniosło 119 osób – 3,4 proc. ogółu zabitych.

Co więcej, dokładnie tyle samo ofiar śmiertelnych przyniosły nam wypadku spowodowane przez rowerzystów!

– Na 1 wypadek spowodowany przez kierowcę ciężarówki przypadają blisko 23 wypadki, których sprawca kierował autem osobowym! Śmiało można więc założyć, że przeciętny “tirowiec” jeździ ponad dwadzieścia razy bezpieczniej niż kierowca “osobówki”! – podaje autor.

Dlaczego zatem większość społeczeństwa kojarzy ciężarówki z brakiem bezpieczeństwa czy wręcz zagrożeniem na drodze? Wypadki spowodowane przez „tirowców” są z pewnością bardziej “spektakularne”, a media poświęcają im więcej uwagi niż tym, do których codziennie przyczyniają się kierujący autami osobowymi…

Artykuł można przeczytać pod TYM linkiem.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

vlcsnap-error730

Dzięki kamerom termowizyjnym pojazd zobaczy przeszkody z odległości nawet 200 metrów

Kamery termowizyjne montowane obecnie w luksusowych samochodach pozwalają wychwycić obecność obiektu na drodze z odległości nawet 200 metrów, zapewniając kierowcy niemal trzykrotnie więcej czasu na reakcję niż zwykłe reflektory. Wkrótce kamery takie mogą się stać podstawowym wyposażeniem inteligentnych samochodów autonomicznych. Pozwolą dostrzec pieszych z dużej odległości, pozwalając maszynie szybciej zareagować na zdarzenia drogowe i zwiększyć szansę na uniknięcie wypadku. Zaprezentowano już pierwszy autonomiczny pojazd wyposażony w kamery termowizyjne.

2019-01-21
0