Kiepska sytuacja przewoźników we Francji. Pandemia dała im się we znaki
2020-09-18 Redakcja

Aż 89 proc. towarów jest przewożonych we Francji transportem drogowym. Mimo to przewoźnicy drogowi nie otrzymali takiego wsparcia, jak firmy kolejowe czy lotnicze. W jakiej kondycji są francuskie firmy transportowe wskutek pandemii?
Przewoźnicy drogowi we Francji wciąż nie mogą wyjść z kryzysu, mimo iż ich sytuacja jest lepsza niż na początku pandemii. Przychody w pierwszym kwartale spadły o 27 proc., ok. 5 proc. wszystkich ciężarówek stoi nieużywana na parkingach. Najgorzej jest w sektorze motoryzacyjnym oraz w transporcie materiałów niebezpiecznych. W czerwcu aż 76 proc. ciężarówek w branży motoryzacyjnej oraz 70 proc. ciężarówek przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych nie jeździło. Działalność zawiesiła większość firm przeprowadzkowych.
Dzięki unijnej oraz rządowej pomocy i wsparciu finansowemu udzielanemu przedsiębiorstwom pracownicy sektora transportu towarów nie odczuli w bardzo poważny sposób skutków pandemii. Dopiero teraz sytuacja może się zmienić. Jedna trzecia firm rozważa zredukowanie miejsc pracy.
Niestety, zdaniem zrzeszeń i związków reprezentujących przewoźników drogowych, jak np. FNTR (Krajowa Federacja Transportu Drogowego) francuski rząd wciąż robi za mało, aby w wystarczającym stopniu wesprzeć sektor transportu. Tymczasem propozycje rozwiązań dla branży TSL mogłyby być bardzo proste. Konieczny jest przede wszystkim brak kolejnych podwyżek podatków dla sektora, inwestycje w zieloną gospodarkę oraz wsparcie szkoleniowe, które ułatwiłoby rekrutację do branży i zapewniłoby stabilność rynku pracy.
STUFF GOES HERE
STUFF GOES HERE
STUFF GOES HERE
STUFF GOES HERE
Aktualności

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.
2020-11-27

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.
2020-11-27

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.
2020-11-26

IVECO poszerza portfolio cyfrowych usług IVECO ON o pakiet Safe Driving, czyli zestaw funkcji służących poprawie bezpieczeństwa jazdy. Pokładowy system mierzy szereg kluczowych wskaźników (KPI) i generuje regularne raporty, dzięki którym kierowcy mogą doskonalić bezpieczny styl jazdy, a menedżerowie floty mogą promować wśród załogi kulturę bezpiecznej jazdy.
2020-11-26

Kierowca i zarazem przedsiębiorca rejestrował rzekomy odpoczynek podczas jazdy. Ciężarówkę z magnesem przyłożonym do impulsatora skrzyni biegów zatrzymał do rutynowej kontroli patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. O podejrzeniu popełnienia przestępstwa powiadomiona zostanie prokuratura.
2020-11-25
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.