Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Kiepska sytuacja przewoźników we Francji. Pandemia dała im się we znaki

kierowca-czas-pracy

Aż 89 proc. towarów jest przewożonych we Francji transportem drogowym. Mimo to przewoźnicy drogowi nie otrzymali takiego wsparcia, jak firmy kolejowe czy lotnicze. W jakiej kondycji są francuskie firmy transportowe wskutek pandemii?

Przewoźnicy drogowi we Francji wciąż nie mogą wyjść z kryzysu, mimo iż ich sytuacja jest lepsza niż na początku pandemii. Przychody w pierwszym kwartale spadły o 27 proc., ok. 5 proc. wszystkich ciężarówek stoi nieużywana na parkingach. Najgorzej jest w sektorze motoryzacyjnym oraz w transporcie materiałów niebezpiecznych. W czerwcu aż 76 proc. ciężarówek w branży motoryzacyjnej oraz 70 proc. ciężarówek przeznaczonych do przewozu materiałów niebezpiecznych nie jeździło. Działalność zawiesiła większość firm przeprowadzkowych.

Dzięki unijnej oraz rządowej pomocy i wsparciu finansowemu udzielanemu przedsiębiorstwom pracownicy sektora transportu towarów nie odczuli w bardzo poważny sposób skutków pandemii. Dopiero teraz sytuacja może się zmienić. Jedna trzecia firm rozważa zredukowanie miejsc pracy.

Niestety, zdaniem zrzeszeń i związków reprezentujących przewoźników drogowych, jak np. FNTR (Krajowa Federacja Transportu Drogowego) francuski rząd wciąż robi za mało, aby w wystarczającym stopniu wesprzeć sektor transportu. Tymczasem propozycje rozwiązań dla branży TSL mogłyby być bardzo proste. Konieczny jest przede wszystkim brak kolejnych podwyżek podatków dla sektora, inwestycje w zieloną gospodarkę oraz wsparcie szkoleniowe, które ułatwiłoby rekrutację do branży i zapewniłoby stabilność rynku pracy.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

prekosc-przekorczenie-utrata-prawa-jazdy

Firmy transportowe mogą żądać zwrotu opłat z Niemiec!

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu wczoraj wydał historyczne orzeczenie. Dzięki niemu firmy transportowe mogą domagać się zwrotu nieuczciwie pobranych opłat z Maut – za przejazd niemieckimi drogami.

2020-10-29
0
brexit-procedura-celna

Polscy transportowcy zaskarżają Pakiet Mobilności

Polscy transportowcy zaskarżyli pakiet drogowy – Pakiet Mobilności – do Trybunału Sprawiedliwości UE. Jeśli przepisy w tej formie będą nadal funkcjonować, polski rynek przewozów stanie pod znakiem zapytania. Więcej informacji w komunikacie TLP: 

2020-10-29
0
Wazenie_Piotrkow_26.10.2020_Nr1

Ważył o 30 ton za dużo!

Dwie przeładowane ciężarówki wycofali z ruchu inspektorzy łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Zestaw przewożący koparkę ważył blisko 70 ton zamiast dopuszczalnych 40 ton. Z kolei zespół pojazdów z drewnem był za ciężki o prawie 15 ton. Ciężarówki skierowano na parking strzeżony, a wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne.

2020-10-27
0
kierowca-polski-w-trasie

Nawet Komisja Europejska ma wątpliwości co do Pakietu Mobilności

Zmiany dotyczące czasu jazdy i odpoczynku kierowców w całej Unii Europejskiej obowiązują od 20 sierpnia. Upłynęły więc już dwa miesiące, a w dalszym ciągu nie ma jasnych informacji, jak respektować zapisy, które weszły w życie. Wśród przedstawicieli branży transportowej pojawia się coraz więcej wątpliwości związanych z interpretowaniem nowej dyrektywy. Co więcej, sama Komisja Europejska wskazała kilka zastrzeżeń w konstrukcji nowych zapisów.

2020-10-27
0
Zestaw_kontrola_21.10.2020_Nr1

I kierowca, i ciężarówka bez badań

Z poważnymi usterkami, bez ważnych badań technicznych oraz wymaganego zezwolenia lub licencji przewoził niezabezpieczone opony kierowca zestawu skontrolowanego przez funkcjonariuszy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierujący nie miał też orzeczenia lekarskiego i kwalifikacji wstępnej lub obowiązkowego szkolenia okresowego. Niesprawną ciężarówkę wycofano z ruchu. Kierowcę ukarano mandatami. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne.

2020-10-26
0