Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

„Każdy klient chce szybko – tanio – dobrze” [WYWIAD z firmą Bagat]

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Nowoczesną firmę spedycyjno-transportową powinien wyróżniać profesjonalizm – zarówno w podejściu do klientów, jak i w wyborze kontrahentów oraz przewoźników. Kluczowa jest terminowość, jakość wykonywanych usług oraz dokładna weryfikacja podwykonawców pod względem bezpieczeństwa. O tym, co ma największy wpływ na rozwój firmy, opowiada Irina Sołyszko z firmy Bagat.

Redakcja: Jaka jest historia powstania firmy Bagat? Jak to się zaczęło?

Irina Sołyszko: Mając za sobą wieloletnie doświadczenie w tej branży oraz analizując słabe i silne strony konkurencji, postanowiliśmy założyć własną firmę, która odpowiadając na potrzeby klientów jednocześnie zaoferuje doskonały poziom usług spedycyjnych. Dzięki temu udało nam się całkiem szybko zająć mocną pozycję na rynku. W 2010 liczba pracowników wynosiła ok. 12, a w 2013 już ponad 60, biuro się powiększyło z 50 do 500 mkw.

Państwa firma prowadzi aktywną działalność w branży spedycyjnej i transportowej. Czy mogłaby Pani szerzej omówić profil działalności Bagat?

Tak naprawdę jesteśmy w stanie przywieźć cokolwiek i dokądkolwiek. Organizujemy przewozy samochodowe, kolejowe, morskie, lotnicze, kombinowane. Wykonujemy dużo przewozów wewnątrz Unii Europejskiej oraz z Unii na Wschód (Rosja, Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan itd.). W ostatnich latach coraz więcej klientów jest zainteresowanych również transportem towarów z Chin. Na tej płaszczyźnie także odnosimy coraz większe sukcesy, co spowodowało utworzenie osobnego działu – dedykowanego dla tego kierunku.

Co prawda, Państwa działalność skupiona jest wokół Białorusi, Rosji, Kazachstanu, jednak widzimy, że podczas aktywnego korzystania z giełdy Cargo.PL coraz bardziej otwierają się Państwo na takie kierunki, jak Litwa i Łotwa. Czy to perspektywiczne kierunki dla polskich spedycji?

Zawsze jesteśmy otwarci na współpracę z nowymi przewoźnikami, ale na innych polskich giełdach jest ich bardzo ograniczona liczba. To dzięki Cargo.PL mamy możliwość poszerzać swoje możliwości. Trzeba również zaznaczyć, iż przewoźnicy z Litwy i Łotwy mają konkurencyjne stawki. Często organizujemy przeładunki w tych państwach, bo tak jest taniej i korzystniej pod względem liczby kilometrów.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Państwa firma bardzo prężnie się rozwija. Jak w te plany rozwoju wpisana jest współpraca z giełdą ładunków i transportu Cargo.PL?

Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie dalej tak owocna, jak była do tej pory. Dzięki Cargo.PL mamy możliwość poszerzania swojej bazy przewoźników. Niektórzy z nich są teraz naszymi stałymi partnerami. Praca z Cargo.PL jest bardzo prosta i nie zabiera dużo czasu, co umożliwia szybki przepływ danych, jak i szybką reakcję na kolejne zgłaszane ładunki od naszych klientów. Cargo.PL umożliwia pozyskiwanie nowych partnerów, a co za tym idzie kolejnych nowych klientów, dlatego uważam, iż warto posiadać takie narzędzie pracy.

Na Państwa stronie internetowej widnieje hasło „Niezawodna i szybka dostawa Waszych ładunków”. Czego jeszcze wymagają klienci od nowoczesnej firmy działającej w branży TSL?

Oczywiście każdy klient chce „szybko – tanio – dobrze”. Klienci oczekują również indywidualnego podejścia do swoich zapytań, chcą, abyśmy podstawiali im auta stałych i zaufanych przewoźników, często proszą o pomoc z wypełnianiem dokumentów, rozwiązywaniem problemów na załadunku, odprawie celnej oraz rozładunku. Pomagamy naszym klientom organizować przeładunki i magazynowanie towarów. Staramy się udzielać informacji odnośnie nowych przepisów, zakazów ruchu w dni świąteczne i wolne itd.

W Polsce otwiera się naprawdę sporo niewielkich firm spedycyjnych. Niektórzy twierdzą, że to psuje rynek. Jak Pani to ocenia?

Rynek psują „pseudo-spedycje”, które zajmują się tylko przerzucaniem ładunków pomiędzy różnymi giełdami. Co do małych firm – w większości przypadków małe firmy, nie posiadając odpowiedniego zaplecza i doświadczenia, nie są w stanie zapewnić wykonania usługi na wysokim poziomie. Paradoksalnie to dzięki takim działaniom zrażeni klienci wracają do tych firm, które zapewnią wymaganą przez nich jakość transportu. Klient poza ceną chce mieć gwarancję bezpiecznej dostawy przeprowadzonej przez sprawdzonego przewoźnika i w umówionym terminie.

Dziękujemy za rozmowę!

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

Classic (66)

Kierowca ze Wschodu szuka pracy. Od czego zacząć i jaki ośrodek szkolenia kierowców wybrać?

Wymaganych przez przepisy szkoleń i badań nie należy bagatelizować, a już szczególnie – nie w dobie pandemii koronawirusa, kiedy rynek pracy kierowców staje się coraz ciaśniejszy. Mariusz Kaczmarski z Ośrodka Szkolenia Kierowców i Operatorów Maszyn CLASSIC podpowiada, czego potrzebuje kierowca ze Wschodu, aby rozpocząć pracę w Polsce oraz na co zwrócić uwagę podczas wyboru ośrodka szkoleniowego.

2021-03-01
0
ograniczenia-ruchu

Kiedy mandat za brak opon zimowych w ciężarówce?

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.

2020-11-27
0
kontrole-drogowe-francja

Użyczenie licencji transportowej – czy to się opłaca?

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.

2020-11-27
0
IMG_20201124_102853

Wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2020-11-26
0