ITD kontrolowała busy…
2020-04-25 Redakcja

8,3 tony zamiast dopuszczalnych 3,5 ton ważył pojazd przewożący betonowe krawężniki. Niewłaściwy tonaż miał też bus z ładunkiem blachy. Oprócz tego inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego ujawnili, że samochód ten ma zatrzymany dowód rejestracyjny i jest niesprawny technicznie.
W czwartkowy poranek (23 kwietnia) inspektorzy ITD patrolując ulice Radomia zwracali szczególną uwagę na tonaż ciężarówek i busów oraz zabezpieczenie przewożonych ładunków. Większość ze skontrolowanych pojazdów nie było przeciążonych. Niechlubnym rekordzistą tego dnia był kierowca busa, którym przewoził betonowe krawężniki. Samochód zamiast dopuszczalnych 3,5 ton ważył z ładunkiem aż 8,3 tony. Za stwierdzone wykroczenie został ukarany mandatem. Mógł odjechać z miejsca kontroli po przeładowaniu nadmiaru towaru na inne auto.
Niewłaściwy tonaż miała również trzyosiowa wywrotka z podsypką. Samochód o DMC do 26 ton ważył z ładunkiem 27,1 tony. Spowodowało to przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej pojazdu o prawie tonę. W tym przypadku wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. Grozi mu 500 złotych kary. 4,3 tony zamiast dopuszczalnych 3,5 ton ważył także bus przewożący blachę. W trakcie kontroli dokumentów inspektorzy ITD ustalili, że samochód nie powinien w ogóle wyjechać na ulicę. Pojazd nie miał ważnego przeglądu technicznego od połowy lipca 2019 roku, za co w sierpniu jego dowód rejestracyjny zatrzymał patrol policji. Kontrola stanu technicznego wykazała, że tarcza hamulcowa przy jednym z kół jest nadmiernie zużyta. Inspektorzy ITD ukarali kierowcę mandatem i wydali zakaz dalszej jazdy.
Oprócz tego inspektorzy zatrzymali tego dnia na radomskich ulicach kilka wywrotek, których kierowcy nie zabezpieczyli ładunku sypkiego plandeką.

Źródło: GITD
STUFF GOES HERE
STUFF GOES HERE
Aktualności

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
2021-10-12

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.
2021-07-23

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.
2021-06-13

Drogi wybrane przez nawigatora
Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.
⛔
Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.
2021-05-13

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH
Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.
2021-04-29
Komentarze
Na razie nie ma komentarzy
Twój komentarz
Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:
lub zarejestruj się.