Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Instrukcja dotycząca nowych zasad parkowania w porcie Nynäshamn

port

W Nynäshamn ściśle obowiązuje kodeks bezpieczeństwa zgodnie z ustaleniami ISPS (Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego). Dostosowanie powierzchni portowych do tego kodeksu wymusiło na operatorze portu wprowadzenie nowych reguł, które oznaczają, że samochody ciężarowe po przypłynięciu do Nynäshamn nie będą niestety miały możliwości pozostania w porcie do następnego dnia.

W przypadku konieczności wysłania albo odebrania maila, wydrukowania CMR-u, wymiany dokumentów lub innych podobnych spraw, istnieje możliwość zatrzymania się na chwilę w porcie i przyjścia do biura.

Samochody ciężarowe, które będą płynąc do Gdańska mogą przyjechać i czekać w porcie do najbliższego odejścia np. od poniedziałku po godz. 18:00 do środy. Po przybyciu do portu pojazdy mogą wjechać i stać na terenie portu, ale niestety bez możliwości wyjazdu z portu.
Kierowca po wjeździe przez bramę powinien ustawić się na pasach 12-20, które są przeinaczone dla pojazdów udających się do Polski (pasy 1-11 są wyznaczone dla ruchu na Łotwę).

Obok bramy znajduje się furtka, przez która można przejść do biura po bilet. Aby otworzyć bramę, należy dzwonić przez domofon do biura, a gdy biuro nie będzie czynne, rozmowa będzie kierowana do centrali portowej. Podczas rozmowy należy podać właściwe numery pojazdu lub rezerwacji (a najlepiej oba) tak, aby kierowca, gdy biuro jest nieczynne, mógł wjechać na plac portowy. Jeżeli właściwy numer nie zostanie podany, to niestety kierowca nie zostanie wpuszczony przez bramę.

Naczepy będą wpuszczane do portu na takich samych zasadach. Naczepa przeznaczona do wysyłki do Gdańska może przebywać w porcie tylko pomiędzy najbliższymi odejściami promowymi, ale tylko w momencie, kiedy jest zarezerwowana na najbliższe odejście. Naczepy po wyładunku z promu mogą stać w porcie maksymalnie 72 godziny.

Aktualnie kierowca nie będzie mógł pozostać w porcie Nynäshamn w ciągniku z naczepą, którą nadaje. Trwają jednakże negocjacje, aby kierowca mógł również uzyskać zezwolenie na pozostanie w porcie w celu oczekiwania na naczepę do podjęcia, którą przypłynie najbliższym promem.

W razie jakichkolwiek pytań odnośnie powyższych zagadnień, prosimy o kontakt z naszymi specjalistami z Biura Obsługi Klienta (kontakt – tutaj).

Źródło: Polferries, za: promy24.com

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Podpis:

Aktualności

dp

Francja chce zmian dla przewoźników do 3,5 DMC. Wśród propozycji m.in. częstsze kontrole techniczne

Francuski poseł Damien Pichereau – znany z dość specyficznego podejścia do branży transportu, dodatkowo odpowiedzialny za wyprowacowanie stanowiska Francji odnośnie do Pakietu Mobilności – przygotował propozycje zmian dla przewoźników do 3,5 DMC. Zakres ich obowiązków, m.in. formalnych, miałby ulec zwiększeniu. Ponadto nowe obowiązki miałby trafić także do Pakietu Mobilności.

2018-04-19
0
Kontrola trzeźwości_LoRes

Piliśmy alkohol? Nie wiemy, że nadal jesteśmy pod wpływem i rano wsiadamy za kółko

Co trzeci kierowca w Polsce wsiadłby za kierownicę wcześniej niż powinien, błędnie szacując czas potrzebny na powrót do stanu trzeźwości, w którym dozwolone jest prowadzenie pojazdu. Podobny odsetek przyznaje, że mógł kiedyś prowadzić samochód pod wpływem alkoholu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy AlcoSense Laboratories. Wnioski z badania pokazują skalę problemu tzw. nieświadomej nietrzeźwości u polskich kierowców.

2018-04-19
0
jak-radza-sobie-przewoznicy-przed-swietami

A czy Ty jesteś przygotowany na RODO? Rozporządzenie dotyczy każdej firmy, także z branży TSL. Sprawdź, jakie masz obowiązki

Przedsiębiorcy z branży TSL nadal nie zdają sobie sprawy, że Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych dotyczy także firm transportowych, logistycznych czy spedycyjnych – innymi słowy, wszystkich tych, które gromadzą i przetwarzają dane: o swoich klientach czy pracownikach. RODO oznacza ogrom nowych obowiązków, na które musimy być przygotowani. 

2018-04-19
0