Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Instrukcja dotycząca nowych zasad parkowania w porcie Nynäshamn

port

W Nynäshamn ściśle obowiązuje kodeks bezpieczeństwa zgodnie z ustaleniami ISPS (Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego). Dostosowanie powierzchni portowych do tego kodeksu wymusiło na operatorze portu wprowadzenie nowych reguł, które oznaczają, że samochody ciężarowe po przypłynięciu do Nynäshamn nie będą niestety miały możliwości pozostania w porcie do następnego dnia.

W przypadku konieczności wysłania albo odebrania maila, wydrukowania CMR-u, wymiany dokumentów lub innych podobnych spraw, istnieje możliwość zatrzymania się na chwilę w porcie i przyjścia do biura.

Samochody ciężarowe, które będą płynąc do Gdańska mogą przyjechać i czekać w porcie do najbliższego odejścia np. od poniedziałku po godz. 18:00 do środy. Po przybyciu do portu pojazdy mogą wjechać i stać na terenie portu, ale niestety bez możliwości wyjazdu z portu.
Kierowca po wjeździe przez bramę powinien ustawić się na pasach 12-20, które są przeinaczone dla pojazdów udających się do Polski (pasy 1-11 są wyznaczone dla ruchu na Łotwę).

Obok bramy znajduje się furtka, przez która można przejść do biura po bilet. Aby otworzyć bramę, należy dzwonić przez domofon do biura, a gdy biuro nie będzie czynne, rozmowa będzie kierowana do centrali portowej. Podczas rozmowy należy podać właściwe numery pojazdu lub rezerwacji (a najlepiej oba) tak, aby kierowca, gdy biuro jest nieczynne, mógł wjechać na plac portowy. Jeżeli właściwy numer nie zostanie podany, to niestety kierowca nie zostanie wpuszczony przez bramę.

Naczepy będą wpuszczane do portu na takich samych zasadach. Naczepa przeznaczona do wysyłki do Gdańska może przebywać w porcie tylko pomiędzy najbliższymi odejściami promowymi, ale tylko w momencie, kiedy jest zarezerwowana na najbliższe odejście. Naczepy po wyładunku z promu mogą stać w porcie maksymalnie 72 godziny.

Aktualnie kierowca nie będzie mógł pozostać w porcie Nynäshamn w ciągniku z naczepą, którą nadaje. Trwają jednakże negocjacje, aby kierowca mógł również uzyskać zezwolenie na pozostanie w porcie w celu oczekiwania na naczepę do podjęcia, którą przypłynie najbliższym promem.

W razie jakichkolwiek pytań odnośnie powyższych zagadnień, prosimy o kontakt z naszymi specjalistami z Biura Obsługi Klienta (kontakt – tutaj).

Źródło: Polferries, za: promy24.com

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

fabryka-mercdesa-w-polsce

Znów zmiany w badaniach technicznych. Kary dla spóźnialskich wyższe o 50 proc.

Czy szykuje się rewolucja w przeglądach technicznych? Rząd pracuje nad nowelizacją prawa drogowego. Wśród najważniejszych propozycji: nowa opłata jakościowa, wyższa kara za przeprowadzenie obowiązkowego przeglądu technicznego po terminie oraz zmiana systemu nadzoru nad Stacjami Kontroli Pojazdów. 

2018-10-23
0
kierowcy-ceizarwek

Przewoźnicy kuszą dobrymi zarobkami, prywatną opieką zdrowotną i służbowymi laptopami, a kierowców ciężarówek wciąż brakuje

Umowa o pracę, 7 000 zł na rękę, prywatna opieka medyczna, służbowy laptop, dodatkowe ubezpieczenie i komórka do celów prywatnych… Aż 43% polskich firm transportowych ma problem ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika[1], co sprawia, że przewoźnicy muszą się mocno wykazać, by przekonać do siebie i zatrzymać lojalnych kierowców. Tylko na ten moment szacuje się bowiem, że brakuje aż 100 000 truckerów. W ciągu najbliższych 7 lat liczba wakatów może zwiększyć się o kolejne 200 000.

2018-10-23
0
bigcarsharing-przyszlosc-foto

Dostawczaki na minuty – nowość w Polsce

Carsharing może być dla firm bardziej opłacalną formą korzystania z samochodu niż leasing czy zakup. Zwłaszcza jeśli pojazd używany jest okazjonalnie, np. w firmach, które działają sezonowo. Teraz rynek samochodów na minuty poszerza swoją ofertę o pojazdy dostawcze. 

2018-10-23
0
odcinkowy-pomiar-predkosci

Ene due, czyli kto dostanie fotoradary? Jednak nie Policja!

Jeszcze pod koniec września informowaliśmy o tym, że Policja przejmie kontrolę nad systemem fotoradarów, m.in. w związku z tym, że ITD ma zająć się innymi, ważniejszymi zadaniami, jak nadzór nad systemem poboru opłat drogowych. Jak jednak ustalił portal brd24.pl, rząd nawet nie zamierza rozpocząć prac nad projektem ustawy zakładającym te zmiany!

2018-10-22
0