Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Francja dyskutowała o Pakiecie Mobilności. Zdaniem parlamentarzystów odpoczynek poza kabiną i nowe regulacje dla przewozów do 3,5 tony to konieczność

shutterstock_240549772

Najważniejsze wnioski francuskiej komisji ds. europejskich dotyczące Pakieru Mobilności? Delegowanie powinno obowiązywać od pierwszego dnia, odpoczynek należy odbierać poza kabiną, konieczne jest wprowadzenie inteligentnych tachografów oraz objęcie przepisów do 3,5 tony unijnymi przepisami. 

Wczoraj w Paryżu we francuskim Parlamencie w komisji ds. europejskich odbyła się prezentacja założeń długo oczekiwanego raportu posła Damien Pichereau o Pakiecie Mobilności. Raport ma stanowić podstawę stanowiska francuskiego w przedmiocie delegowania pracowników, kabotażu, tygodniowych odpoczynków poza kabiną pojazdu oraz objęcia przewozów pojazdami o DMC do 3,5 t unijnymi przepisami dot. transportu drogowego.

Nikt nie oczekiwał przełomu między wypracowywanym przez Francję stanowiskiem a obecnie zajmowanym. Pichereau przekonał francuskich parlamentarzystów dla powiedzenia: tak – dla delegowania w transporcie od pierwszego dnia, tak – dla odpoczynków poza kabiną, tak – dla szybkiego wprowadzenia inteligentnych tachografów, tak – dla objęcia przewozów wykonywanych pojazdami o dmc do 3,5 t unijnymi przepisami.

Sprzeciw odnosił się do propozycji przepisów o kabotażu, które znoszą limit operacji transportowych. Sprawozdawca postuluje poparcie dla utrzymania limitu operacji kabotażowych przy zmniejszeniu liczby dni, w których są one dopuszczalne oraz wprowadzenie okresów zawieszenia między poszczególnymi cyklami kabotażu – 3 tygodnie. Wyraźnie też podkreślono konieczność utrzymania propozycji prawnych zmierzających do eliminacji tzw. letter boxów, które prowadza fikcyjną działalność w kraju, gdzie rzekomo jest ich siedziba, a realną w kraju, do którego delegują pracowników.

Sprawozdawca wyraził także obawy, że obecna prezydencja bułgarska sprzyja mimo wszystko większej liberalizacji rynku a nie bardziej socjalnemu charakterowi Unii Europejskiej.

Podobne stanowisko przyjmują francuskie organizacje pracodawców w transporcie (FNTR), które swoje postulaty prezentowały w toku intensywnych spotkań w Brukseli w dniu 1 lutego br.

Stanowisko polskie TLP prezentowało w Parlamencie Europejskim 30 stycznia br.

Źródło: TLP, oprac.: Joanna Jasiewicz

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

1200px-logo_najwyzszej_izby_kontroli.svg_

Raport NIK o przewozie towarów niebezpiecznych “przedstawia w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego”. TLP z ostrym komentarzem

Raport Najwyższej Izby Kontroli nie pozostawił suchej nitki na organizacji procesu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. NIK ujawniła szereg rażących nieprawidłowości. Zdaniem organizacji pracodawców „Transport i Logistyka Polska” analiza ta jest zbyt rygorystyczna i zbyt krytyczna. “Przedstawia on w fałszywym świetle istotny segment polskiego rynku transportu drogowego, który jest oceniany jako jeden z najlepiej zorganizowanych w całej Europie” – czytamy w komentarzu do raportu. Według TLP  liczba zabitych w wypadkach z udziałem towarów niebezpiecznych jest w raporcie NIK zawyżona o 864% w stosunku do danych Komendy Głównej Policji!

2018-10-17
0