Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Francja dyskutowała o Pakiecie Mobilności. Zdaniem parlamentarzystów odpoczynek poza kabiną i nowe regulacje dla przewozów do 3,5 tony to konieczność

shutterstock_240549772

Najważniejsze wnioski francuskiej komisji ds. europejskich dotyczące Pakieru Mobilności? Delegowanie powinno obowiązywać od pierwszego dnia, odpoczynek należy odbierać poza kabiną, konieczne jest wprowadzenie inteligentnych tachografów oraz objęcie przepisów do 3,5 tony unijnymi przepisami. 

Wczoraj w Paryżu we francuskim Parlamencie w komisji ds. europejskich odbyła się prezentacja założeń długo oczekiwanego raportu posła Damien Pichereau o Pakiecie Mobilności. Raport ma stanowić podstawę stanowiska francuskiego w przedmiocie delegowania pracowników, kabotażu, tygodniowych odpoczynków poza kabiną pojazdu oraz objęcia przewozów pojazdami o DMC do 3,5 t unijnymi przepisami dot. transportu drogowego.

Nikt nie oczekiwał przełomu między wypracowywanym przez Francję stanowiskiem a obecnie zajmowanym. Pichereau przekonał francuskich parlamentarzystów dla powiedzenia: tak – dla delegowania w transporcie od pierwszego dnia, tak – dla odpoczynków poza kabiną, tak – dla szybkiego wprowadzenia inteligentnych tachografów, tak – dla objęcia przewozów wykonywanych pojazdami o dmc do 3,5 t unijnymi przepisami.

Sprzeciw odnosił się do propozycji przepisów o kabotażu, które znoszą limit operacji transportowych. Sprawozdawca postuluje poparcie dla utrzymania limitu operacji kabotażowych przy zmniejszeniu liczby dni, w których są one dopuszczalne oraz wprowadzenie okresów zawieszenia między poszczególnymi cyklami kabotażu – 3 tygodnie. Wyraźnie też podkreślono konieczność utrzymania propozycji prawnych zmierzających do eliminacji tzw. letter boxów, które prowadza fikcyjną działalność w kraju, gdzie rzekomo jest ich siedziba, a realną w kraju, do którego delegują pracowników.

Sprawozdawca wyraził także obawy, że obecna prezydencja bułgarska sprzyja mimo wszystko większej liberalizacji rynku a nie bardziej socjalnemu charakterowi Unii Europejskiej.

Podobne stanowisko przyjmują francuskie organizacje pracodawców w transporcie (FNTR), które swoje postulaty prezentowały w toku intensywnych spotkań w Brukseli w dniu 1 lutego br.

Stanowisko polskie TLP prezentowało w Parlamencie Europejskim 30 stycznia br.

Źródło: TLP, oprac.: Joanna Jasiewicz

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Podpis:

Aktualności

prawo-jazdy

Za kierownicą bez prawa jazdy, za to z mamą lub tatą

Za kółkiem usiądziemy bez prawa jazdy! Konieczne jednak będzie towarzystwo rodzica. Ministerstwo Infrastruktury chce, aby po zakończeniu kursu, a przed przystąpieniem do egzaminu kandydaci na kierowców mogli doszkalać się pod okiem rodziców – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

2018-05-22
0
gallery_big

Bośniacki kierowca przerobił dokumenty zmywalnym cienkopisem

Bośniacki kierowca sfałszował międzynarodowe zezwolenie na przewóz towarów. Zatrzymali go na autostradzie A1 inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Katowicach. Wymierzyli przewoźnikowi karę 10 tysięcy złotych, a sprawę o fałszerstwo dokumentów przekazali policji.

2018-05-22
0
kontenery-witd-gdansk

Zestawy z kontenerami na celowniku ITD. Najcięższy ważył 69 ton

Inspektorzy z Gdańska zajęli się przewozem kontenerów. Ze sprawadzanych zestawów pięć budziło spore zastrzeżenia. Najcięższy ważył 69 ton! Jeden z kierowców zaś od tygodnia nie włożył karty do tachografu, bo… “żadne urządzenie nie będzie mu dyktowało, jak ma pracować.”

2018-05-22
0
tankowanie-tanie

Ile zapłacimy za benzynę w najbliższych tygodniach? Nawet 5,30 zł/litr

To jeszcze nie koniec podwyżek kosztów tankowania na polskich stacjach. Ceny paliw wyrażone w złotym na europejskim rynku cały czas rosną, a benzyna bezołowiowa osiąga poziomy jak wtedy, gdy baryłka ropy kosztowała w okolicach 100 dolarów – pisze Marcin Lipka, główny analityk Cinkciarz.pl.

2018-05-21
0