Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Cała masa naruszeń

powazne_usterki_1

Kierowca jechał bez karty, naruszając normy czasu pracy, a sam pojazd był w fatalnym stanie technicznym. Małopolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego, którzy skontrolowali ten transport, wydali zakaz dalszej jazdy.

Złamanie zakazu wjazdu dla ciężkich pojazdów było przyczyną zatrzymania ciężarówki przez ITD. Kontrola przeprowadzona 4 lutego w Krakowie wykazała wiele innych nieprawidłowości.

Prowadzący jechał bez karty kierowcy. Naruszył normy czasu pracy – przekroczył limit jazdy dziennej, skrócił czas dziennego odpoczynku i nie zrobił wymaganej przepisami przerwy. Inspektorzy mieli także poważne zastrzeżenia do stanu technicznego pojazdu. W naczepie brakowało tarczy hamulcowej, inna była pęknięta.

Ujawnione usterki spowodowały zatrzymanie dowodu rejestracyjnego i wydanie zakazu dalszej jazdy. Kierowcę ukarano mandatem karnym w wysokości 2 tys. zł, w stosunku do przedsiębiorcy toczy się natomiast postępowanie administracyjne zagrożone karą blisko 10 tys. zł.

powazne_usterki_3

Źródło: GITD

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

kwarantanna-a-kierowca

Czy e-commerce rozpędzi branżę transportową? Polski rynek e-commerce rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie

Według najnowszego raportu „Rynek towarowy i logistyczny w Polsce – wzrost, trendy i prognozy na lata 2020-2025” CARG dla rodzimej branży TSL wyniesie około 4 proc.[1] Wiąże się to m.in. z budową nowej powierzchni magazynowej oraz rozwojem segmentu e-commerce. Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych.

2020-09-20
0
Transport mit LKW und Schiff

Po miesiącu od Pakietu Mobilności nadal nic nie wiadomo! Wątpliwości dotyczą m.in. rozróżnienia odpoczynku tygodniowego od definicji tygodniowego okresu odpoczynku

Pakiet Mobilności, zapowiadany od przeszło 4 lat, w końcu zapisał się w historii konkretną datą – 20 sierpnia 2020. Po niespełna miesiącu nadal nie pojawiła się żadna oficjalna wersja wyjaśnień dotyczących zmian wprowadzonych 20 sierpnia 2020 do Rozporządzenia 561/2006. Czy ktoś w końcu wyjaśni branży jaki jest kierunek zmian i jak one wyglądają?

2020-09-18
0