Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Bezpłatny roaming od 2017 r.? Tak, ale tylko przez 90 dni. Co z kierowcami?

shutterstock_150105962

Od wielu miesięcy Komisja Europejska zastanawia się nad zniesieniem roamingu dla mieszkańców UE oraz ujednoliceniu wszystkich opłat. Nastawiliśmy się już na to, że nie będziemy dodatkowo płacić za połączenia i SMSy za granicą. Kolejna propozycja KE brzmi jednak: za darmo, ale przez 90 dni w roku.

Komisja Europejska opublikowała projekt przepisów wykonawczych do decyzji o zniesieniu opłat roamingowych w UE. Od połowy przyszłego roku w trakcie pobytu w innym kraju unijnym będziemy mogli korzystać z telefonu według cennika naszego operatora. Z drugiej strony mogłoby to prowadzić do nadużyć, np. w sytuacji, gdy osoby mieszkające na stałe w jednym państwie będą korzystać z karty SIM tańszego operatora z innego kraju UE. Ustalono więc, że okres, w którym opłata nie będzie naliczana, wyniesie 90 dni.

Po przekroczeniu 90 dni w danym roku, podczas których korzystaliśmy z roamingu, rozpocznie się naliczanie niewielkich opłat dodatkowych. Ich wysokość nie może być jednak wyższa niż hurtowe stawki roamingowe, które maksymalnie mają wynosić 0,04 euro za minutę, 0,01 euro za SMS i 0,085 euro za 1MB.

Pozostaje nam zatem zadać pytanie, co z kierowcami, którzy większość roku spędzają w trasie na terenie Unii Europejskiej. Czy po przekroczeniu 90 dni będą musieli liczyć się ze zwiększonymi opłatami? Nie, o ile tylko Komisja uzna ich za pracowników transgranicznych, którzy według definicji codziennie dojeżdżają do pracy w innym kraju UE. Nie znamy jeszcze jednak szczegółowych przepisów.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

ograniczenia-ruchu

Kiedy mandat za brak opon zimowych w ciężarówce?

Zima może zaskoczyć kierowców. Podobnie mandat, np. za brak opon zimowych w ciężarówce. W wielu państwa zimowe wyposażenie jest regulowane przez prawo. Podczas planowania zagranicznej trasy upewnij się, jakie wymagania danego państwa, aby nie narazić się na wysoką grzywnę.

2020-11-27
0
kontrole-drogowe-francja

Użyczenie licencji transportowej – czy to się opłaca?

Licencja transportowa to jeden z dokumentów, które koniecznie musi posiadać przedsiębiorstwo, aby legalnie realizować przewozy. Czy można skrócić sobie drogę, zrezygnować z mnóstwa formalności i wymagań i po prostu pożyczyć licencję transportową od znajomej firmy? Czy przedsiębiorca może użyczyć innemu licencję za opłatą? Użyczenie licencji transportowej – sprawdź, co mówią na ten temat przepisy.

2020-11-27
0
IMG_20201124_102853

Wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu

Kierowca, a zarazem właściciel firmy transportowej, chcąc uniknąć obowiązku rejestrowania swojego czasu pracy, wyjął bezpiecznik odpowiedzialny za pracę drogomierza i tachografu. Przedsiębiorcę zatrzymali do kontroli łódzcy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego.

2020-11-26
0
IVECO S-WAY NP (1)

Nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo od IVECO

IVECO poszerza portfolio cyfrowych usług IVECO ON o pakiet Safe Driving, czyli zestaw funkcji służących poprawie bezpieczeństwa jazdy. Pokładowy system mierzy szereg kluczowych wskaźników (KPI) i generuje regularne raporty, dzięki którym kierowcy mogą doskonalić bezpieczny styl jazdy, a menedżerowie floty mogą promować wśród załogi kulturę bezpiecznej jazdy.

2020-11-26
0
Magnes_Radom_20.11.2020_Nr1

Kierowca-przewoźnik z magnesem

Kierowca i zarazem przedsiębiorca rejestrował rzekomy odpoczynek podczas jazdy. Ciężarówkę z magnesem przyłożonym do impulsatora skrzyni biegów zatrzymał do rutynowej kontroli patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne. O podejrzeniu popełnienia przestępstwa powiadomiona zostanie prokuratura.

2020-11-25
0