Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Transport drogowy

anglik

Border Force egzekwuje sprawy nielegalnych imigrantów

Nielegalni imigranci stanowią dla Europy problem już od wielu lat. Celem ich podróży są najczęściej najbardziej rozwinięte kraje, takie jak Francja, Niemcy czy też Anglia. Brytyjczycy z problemem nielegalnego przekraczania granic radzą sobie poprzez organ Border Force. Organ, który obecnie rozpoczął egzekwowanie spraw nielegalnych imigrantów nawet sprzed kilku lat.

       2020-10-19
grafika

Czy Pakiet Mobilności będzie administracyjnym obciążeniem polskiego przewoźnika?

Firmy zajmujące się międzynarodowym transportem drogowym muszą wdrożyć zmiany wynikające z unijnego Pakietu Mobilności. Kolejne obowiązki wchodzić będą sukcesywnie do 2026 r. Część zmian weszła w życie już w sierpniu, przykładowo obowiązkowe powroty kierowców co cztery lub trzy tygodnie do tzw. bazy logistycznej.

       2020-09-23
tispol-kontrole-drogowe

Jak oszczędzić ponad 2 litry paliwa na 100 km? Zainwestuj w dobre opony do ciężarówki

W transporcie liczy się opłacalność – dotyczy to także opon. Choć opony w branży transportowej generują ok. 3-5% kosztów, to jednak wpływają one nawet na 40% kosztów operacyjnych firmy. Ich awarie oraz uszkodzenia przekładają się na większe zużycie paliwa i układów ciągnika oraz naczepy, częstszy serwis, koszty części zamiennych, a także ewentualne kary umowne za opóźnienia dostaw.

       2020-08-31
50243622873_46df6f7ee3_b

TIR-em z Iranu do Kirgistanu

Siedem ciężarówek z oznaczeniem TIR przejechało bezpiecznie z ładunkiem pistacji, drożdży oraz opon z Iranu do Kirgistanu. To pierwszy, historyczny transport korytarzem KTAI (Kirgistan, Tadżykistan, Afganistan, Iran) przeprowadzony w ramach porozumienia TIR.

       2020-08-24
ograniczenia-w-ruchu

O czym pamiętać, szukając cargo? Sposoby na rentowne frachty w transporcie drogowym

Jak podaje Eurostat, od momentu przystąpienia Polski do UE do 2017 r. tonaż ładunków transportowanych przez ciężarówki na polskich tablicach rejestracyjnych zwiększył się ponad sześciokrotnie. Częściej jeździmy na trasach międzynarodowych (64 proc.) niż w kraju. Więcej też wywozimy niż przywozimy. Np. w 2018 roku notowaliśmy aż 72 proc. przewozów eksportowych, 45 proc. to import.

       2020-08-19
4 / 92«...23456...102030...»