Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Border Force egzekwuje sprawy nielegalnych imigrantów

anglik

Nielegalni imigranci stanowią dla Europy problem już od wielu lat. Celem ich podróży są najczęściej najbardziej rozwinięte kraje, takie jak Francja, Niemcy czy też Anglia. Brytyjczycy z problemem nielegalnego przekraczania granic radzą sobie poprzez organ Border Force. Organ, który obecnie rozpoczął egzekwowanie spraw nielegalnych imigrantów nawet sprzed kilku lat.

W kabinie, w naczepie, pod pojazdem czy też nad. Pomiędzy paletami, w warzywach, w silosie z chemikaliami czy też w chłodniach – imigranci wykorzystują każdą okazję do tego, aby przekroczyć granicę. Najłatwiej w tym celu jest wykorzystać transport kołowy. Wiedzą o tym doskonale sami imigranci, kierowcy oraz… służby celne.

Border Force strzeże wyspy

Wielka Brytania postawiła sobie cel: strzec bezpieczeństwa na wyspie przed niebezpiecznymi incydentami, w tym również imigrantami. W związku z tym powołano agencję rządową właśnie pod nazwą Border Force. W ramach działań owej instytucji przyznawana jest Akredytacja UK Border Force – wnioskować o nią mogą firmy transportowe, które z najwyższą starannością wdrożyły wszelkie możliwe procedury kontroli pojazdów mające na celu ochronę przed wtargnięciem nielegalnych imigrantów do pojazdu i przekroczenie w ten sposób granicy Wielkiej Brytanii.

Polski wątek wpleciony w angielski problem

Niektóre źródła podają, że nawet około 30% wszystkich spraw dotyczących nielegalnych imigrantów na portach w Calais i Dunkierce dotyczy naszych rodzimych przewoźników. Dodatkowo w ostatnim czasie obserwujemy wzmożoną ilość otrzymywanych decyzji administracyjnych o nałożeniu kary na firmy transportowe i kierowców. Decyzje administracyjne wysyłane są nawet po blisko 3 latach od wykrycia nielegalnych imigrantów w pojeździe. Zatem, jak pokazuje praktyka, brak sygnału ze strony angielskiego urzędu nie oznacza wcale, że sprawa została umorzona, a sama kara poszła w zapomnienie.

Do tanga i do kary trzeba dwojga

Angielski urząd jest zdania, że winnymi przewożenia nielegalnych imigrantów jest zarówno kierowca, jak i przedsiębiorstwo. Za każdego nielegalnego imigranta w pojeździe, na przedsiębiorstwo nakładana jest kara 2 000 funtów, a na kierowcę 600 funtów. – W przypadku wykrycia 5 nielegalnych imigrantów grozi kara w łącznej wysokości aż 13 000 funtów! Co ważne: jeżeli kierowca nie zapłaci w terminie nałożonej na niego kary, organ będzie ją egzekwował od przewoźnika. Wynika to z faktu odpowiedzialności solidarnej – mówi Mariusz Hendzel, ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP.

Światełko w tunelu

Kary, o których mowa, są karami maksymalnymi. Oznacza to, że możemy wnioskować o ich zmniejszenie lub nawet odstąpienie. A zatem otrzymanie informacji o postepowaniu i wizja kary nie jest jeszcze ostatecznym wyrokiem. Bowiem to właśnie w tym miejscu rozpoczyna się najważniejszy etap dla przedsiębiorstwa: podjęcie rozmowy z organem i przedstawienie dowodów świadczących o tym, że dokładaliśmy wszelkich starań, aby zapobiec zaistniałej sytuacji.

Prewencja przede wszystkim

Jeżeli pokażemy, że wdrożyliśmy i stosowaliśmy w firmie efektywny system zabezpieczenia przed wtargnięciem do pojazdu nielegalnych imigrantów, a kierowca nie mógł podejrzewać, że osoba niepożądana ukrywa się w pojeździe, to organ zobowiązany jest wziąć taką okoliczność pod uwagę – Ważne jest, że owe okoliczności, o których mowa, czyli działania mające na celu zabezpieczyć ładunek oraz kabinę, były w należyty sposób udokumentowane. Doświadczenie naszego działu prawnego z zakresu prawa transportowego, ale i też wywodzące się z wielu przypadków i spraw, z jakimi mieliśmy do czynienia, pozwala nam na efektywne wsparcie przedsiębiorstw w tej kwestii. Jesteśmy w stanie nie tylko napisać odwołanie od decyzji Border Force, ale i też przygotować firmę na ewentualne incydenty z imigrantami. Pomożemy wdrożyć rozwiązania mające na celu ochronę firmy i pracowników – mówi Mariusz Hendzel, ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP.

Eksperci Kancelarii prowadzą miesięcznie wiele spraw dotyczących Border Force. – Brytyjska straż graniczna (Border Force) umorzyła postępowanie w sprawie pierwotnie nałożonej kary w wysokości 6000 £. W kwietniu 2018 r. w pojeździe pojazdu należących do naszego Klienta znaleziono sześciu nielegalnych emigrantów. Na przewoźnika nałożona została kara w wysokości 6000 £. Nasza Kancelaria sporządziła sprzeciw od decyzji o nałożeniu kary pieniężnej, w którym wykazaliśmy, że w przedsiębiorstwie funkcjonuje efektywny system zabezpieczający. Po rozpoznaniu sprzeciwu sporządzonego przez naszą Kancelarię, pierwotnie nałożona na przewoźnika kara została uchylona w całości – mówi Marek Kliś, radca prawny Kancelarii.

Jak się bronić przed karą?

Aktualnie organ Border Force co raz częściej proponuje przewoźnikom zawarcie ugody i rozłożenie kary na korzystne raty. Czy jest to korzystne rozwiązanie? Na pierwszy rzut oka wydaje się, że tak. Na przewoźniku ciąży wizja kilkutysięcznej kary i to w zagranicznej walucie, a przed nim leży dokument zawierający ugodę i jeszcze na dodatek pojawia się miły akcent w postaci rozłożenia płatności. – Należy wziąć pod uwagę bardzo istotny fakt: jeżeli ugoda zostanie podpisana, tracimy bezpowrotnie możliwość złożenia wyjaśnień i wnioskowania o odstąpienie od wymierzenia kary lub nawet jej obniżenia. Złożenie podpisu jest jednoznaczne z naszą akceptacją przedstawianej sytuacji. Jest to poważny błąd, który popełnia wiele firm ze względu na to, że wydaje im się, że ta droga jest najlepszym rozwiązaniem. Nic bardziej mylnego! Zachęcamy do kontaktu w sprawach zarówno obrony przed karą, jak i wprowadzeniem zabezpieczeń przed ewentualnym postępowaniem Border Force – tłumaczy Mariusz Hendzel, ekspert Kancelarii Transportowej ITD-PIP.

Zmniejszenie kary możliwe, jednak…

Nie bez znaczenia pozostają również wcześniejsze incydenty z nielegalnymi imigrantami. Jeśli w przeszłości organ prowadził już postępowanie w tym zakresie, to niechętnie godzi się na zmniejszenie kary lub odstąpienie od jej nałożenia. – Przydatna w takiej sytuacji okazuje się akredytacja efektywnego systemu zabezpieczającego. Możemy z odpowiednim wnioskiem wystąpić do organu, aby ten potwierdził, że stosowany przez nas system jest odpowiedni i wystarczający, co niewątpliwie przyczyni się do umorzenia postępowania w przypadku ewentualnego wtargnięcia nielegalnych imigrantów na pokład pojazdu – mówi ekspert.

Należy również mieć na uwadze, że w przypadku wtargnięcia nielegalnych imigrantów do pojazdu przewoźnik może zostać pociągnięty do odpowiedzialności przez zleceniodawcę.

- Co więcej, polisa ubezpieczeniowa może wyłączać odpowiedzialności ubezpieczyciela, jeśli szkoda powstała w związku z wtargnięciem nielegalnych imigrantów do pojazdu. Zalecamy zatem szczegółowe przeanalizowanie zapisów Ogólnych Warunków Ubezpieczenia przed zawarciem umowy ubezpieczeniowej, w czym również możemy pomóc – tłumaczy Mariusz Hendzel.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0