Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Raporty i artykuły

milog

Leasing już nie wystarczy, liczą się dodatkowe usługi

Polska gospodarka ma się całkiem nieźle. W I kwartale 2015 r. GUS odnotował wzrost gospodarczy na poziomie 3,6%, według szacunków w całym 2015 r. będzie to 3,8%. Efekty to wzrost konsumpcji, więcej miejsc pracy i większe wydatki na inwestycje. Przedsiębiorstwa będą się rozwijać, będą też poszukiwać finansowania dla swoich projektów. Silna konkurencja i różnorodność rozwiązań dostępnych dla firm w tym zakresie sprawia jednak, że stają się coraz bardziej wybredne. „Zwykła” oferta leasingu czy pożyczki przestaje im wystarczać.

       2015-09-22
oplaty_drogowe

Jazda bez ważnego szkolenia okresowego = holowanie na parking

Pomimo ogromnego szumu medialnego, jaki powstał wokół ustawy z dnia 20 marca 2015 r. o zmianie ustawy Kodeks Karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2015.541), ograniczającego się w zasadzie jedynie do poinformowania społeczeństwa o możliwości zatrzymania prawa jazdy za pokwitowaniem w przypadku poruszania się pojazdem z prędkością przekraczająca 50 km/h na obszarze zabudowanym, warto wiedzieć, iż w raz z wejściem w życie w/w ustawy zmianie uległo kilka innych artykułów, z których co najmniej część może mieć i – jak pokazuje praktyka – ma zastosowanie przy zarobkowym transporcie drogowym zarówno osób, jak i rzeczy.

       2015-09-16
firma_transportowa

Umowa spedycji czy umowa przewozu?

Jaka jest odpowiedzialność spedytora, a jaka przewoźnika? Jakie ciążą na nich obowiązki? Przeczytajmy, zanim podpiszemy umowę.

       2015-09-15
legaltrans flota 2b

Kiedy pojazd nienormatywny musi być pilotowany?

Niektóre z przejazdów wykonywanych pojazdami nienormatywnym wymagają podjęcia dodatkowych czynności na drodze przez pilota korzystającego z pojazdu wykonującego pilotowanie. Mają one na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego podczas przejazdu pojazdu. Czynności takie powinny być jednak wykonywane przez pojazd odpowiednio wyposażony i oznakowany, zarówno przy zabezpieczeniu przejazdu pojazdu nienormatywnego, jak również kolumny pojazdów nienormatywnych.

       2015-09-08
shutterstock_178050542

Marketing w transporcie, czyli nie ma cię w internecie, to nie istniejesz [Wywiad]

Przewoźnik musi być trochę takim „człowiekiem orkiestrą”. Prowadzi firmę, dbając o jej sprawne funkcjonowanie, pamięta o sprawach papierkowych, wyszukuje ładunki, szuka kontrahentów i klientów, a czasami nawet wsiada za kółko – gdy trzeba szybko przewieźć towar. Idealnie byłoby, gdyby pomiędzy jedną czynnością a drugą znalazł jeszcze czas na… działania marketingowe. Do czego w firmie transportowej nadaje się Facebook, czy warto wysyłać newslettery do klienta i jak zarobić na MiLoGu, powiada nam Artur Lysionok, marketingowiec, autor bloga Marketing w transporcie.

       2015-09-08
shutterstock_246405913

Mandat w Niemczech! Co robić?

Jazda niemieckimi trasami to sama przyjemność. Nie dajmy się jednak ponieść emocjom i uważajmy na drodze. Możemy bowiem dostać mandat. Za co najczęściej? Zapłacić go na miejscu czy później? Jak się odwołać? Podpowiadamy, co powinien zrobić kierowca.

       2015-09-02
4968547474_50d3f5b017_z

W jaki sposób Przewoźnik może dochodzić roszczeń w ramach Unii Europejskiej? Europejski nakaz zapłaty

Funkcjonowanie przedsiębiorców w ramach wspólnego rynku Unii Europejskiej daje wymierne korzyści. Swobody wynikające w prawa wspólnotowego pozwalają na świadczenie usług i dostarczanie towarów bez ograniczeń związanych z przekraczaniem granic. Oczywiście trudno mówić o tym, że jest to stan doskonały. Jak w każdej działalności pojawiają się problemy związane brakiem płatności. I tu zaczynają się „schody”. Pomimo istnienia wspólnego rynku każdy z krajów Unii Europejskiej posiada własny system prawny. Niestety w przypadku zagranicznych kontrahentów nie zawsze mamy możliwość dochodzenia swoich roszczeń w kraju, a pozywanie dłużników za granicą zazwyczaj bywa kosztowne i skomplikowane.

       2015-08-28
71 / 84«...102030...6970717273...80...»