Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Leasing już nie wystarczy, liczą się dodatkowe usługi

milog

Polska gospodarka ma się całkiem nieźle. W I kwartale 2015 r. GUS odnotował wzrost gospodarczy na poziomie 3,6%, według szacunków w całym 2015 r. będzie to 3,8%. Efekty to wzrost konsumpcji, więcej miejsc pracy i większe wydatki na inwestycje. Przedsiębiorstwa będą się rozwijać, będą też poszukiwać finansowania dla swoich projektów. Silna konkurencja i różnorodność rozwiązań dostępnych dla firm w tym zakresie sprawia jednak, że stają się coraz bardziej wybredne. „Zwykła” oferta leasingu czy pożyczki przestaje im wystarczać.

Według wstępnego szacunku GUS, w pierwszym kwartale 2015 r. odnotowano wzrost PKB o 3,6 % (w zeszłym roku było to jedynie 2,5%). Oznacza to, że po zeszłorocznym spowolnieniu, rynek wraca do dobrej formy. Wartość wydatków prorozwojowych była w ubiegłym półroczu o ponad 10 proc. wyższa niż przed rokiem. W niektórych sektorach zwyżki sięgnęły aż kilkudziesięciu procent.

W odpowiedzi na większe zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami i wzrost zapotrzebowana na instrumenty finansowe umożliwiające rozwój, rynek oferuje szeroką paletę rozwiązań w tym zakresie. Firmy mają do dyspozycji kredyty bankowe, programy finansowania z Unii Europejskiej, różne formy leasingu i pożyczek. Żeby zainteresować przedsiębiorcę, zwykła oferta kredytu czy leasingu przestaje jednak wystarczać. Instytucje finansowe szukają więc nowych kompleksowych rozwiązań, które zainteresują polskie firmy.

Do polskich przedsiębiorców ustawia się coraz dłuższa kolejka instytucji oferujących różnorodne formy finansowania – zauważa Marcin Brześciański, manager ds. produktów Raiffeisen Leasing. – Przedsiębiorcy stają się coraz bardziej świadomi możliwości, a tym samym coraz bardziej wymagający, co z kolei wymusza na instytucjach finansujących nowe podejście. Od jakiegoś czasu wojna cenowa przeradza się w  konkurencję w obszarze kompleksowości oferty i jej wielowymiarowości. Widać to bardzo dobrze na przykładzie rynku leasingu, który swój podstawowy produkt wzbogaca o kolejne rozwiązania ułatwiające przedsiębiorcy prowadzenie bieżącej działalności  – ocenia Marcin Brześciański.

Kompleksowość oferty oznacza w tym wypadku rozbudowanie jej o szereg usług dodatkowych, które ułatwiają przedsiębiorcy zachowanie efektywności finansowej firmy. Są to usługi związane z całościowym zarządzaniem flotą lub firmową wartością rezydualną, różne formy najmu maszyn, udogodnienia związane w wykupem (np. wartość końcowa opłacana w ratach), szeroka paleta dodatkowych ubezpieczeń czy wsparcie w zakresie assistance. Niektóre firmy proponują nawet mniej doświadczonym przedsiębiorcom doradztwo w zakresie finansowym. Wszystko to ma na celu przerzucenie jak największej odpowiedzialności z przedsiębiorcy na partnera biznesowego, od finansowania po wymianę opon.

Szerokie możliwości dużych firm leasingowych wynikają z naszej wiedzy o sprzęcie, z długofalowych relacji z dostawcami i umiejętności budowania łańcucha usług dla firm korzystających z dóbr inwestycyjnych – podkreśla Marcin Brześciański. – Obecny kierunek rozwoju skupia się na stworzeniu możliwości konkurowania ofertą finansową z dodatkowymi usługami, które firma leasingowa będzie potrafiła dołączyć do sprzętu.

Firma finansująca inwestycje przestaje być więc postrzegana jako podmiot jedynie dostarczający gotówkę, lecz coraz częściej jako długoterminowy partner w biznesie dla przedsiębiorców inwestujących w swój rozwój. Biorąc pod uwagę obserwowane ostatnio przyspieszenie gospodarcze i optymistyczne prognozy dalszego wzrostu, możemy spodziewać się coraz bogatszej oferty w dziedzinie finansowego wsparcia inwestycji.

Źródło: Raiffeisen-Leasing Polska S.A.

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0
198475766_2849985951879843_7181789932523661835_n

FRANCJA. NOWE WARUNKI PRZYJAZDU

8 i 9 czerwca 2021 r. zostały opublikowane dwa dekrety wprowadzające nowe przepisy zdrowotne obowiązujące we Francji, które wejdą w życie 9 czerwca.W przypadku transportu drogowego, lokale gastronomiczne będą otwarte dla zawodowych kierowców transportu drogowego też w godzinach policyjnych (od 23:00 do 6:00).Wymagania dla pojazdów wjeżdżających do Francji: Transport drogowy przyjeżdżający ze strefy zielonej:Nie ma obowiązku badania ani kwarantanny, ale konieczne jest potwierdzenie, że jesteś zdrowy i nie miałeś kontaktu z pacjentami; Pojazdy przybywające z pomarańczowej strefy:Obowiązek badania (z wyłączeniem UK), obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, brak obowiązku pozostania przewoźników z Wielkiej Brytanii w kwarantannie, co musi być potwierdzone w wytycznych na granicach zewnętrznych (inne kraje) Transport drogowy przybywający ze strefy czerwonej:Obowiązek robienia testów, obowiązek wypełnienia deklaracji o ewentualnych objawach lub kontaktach, obowiązek pozostania w kwarantannie (klauzula do potwierdzenia w wytycznych granic zewnętrznych, które są aktualnie aktualizowane dla innych krajów) W przypadku przejazdu na Korsykę nie są wymagane żadne testy. W przypadku naziemnego transportu pasażerskiego firmy transportowe nie muszą sprawdzać dokumentów potwierdzających posiadanych przez pasażerów przed wejściem na pokład. Dekret ogranicza ten obowiązek do transportu morskiego i lotniczego.

2021-06-13
0
185183561_2828910677320704_9173655083377867007_n

Drogi wybrane przez nawigatora

Drogi wybrane przez nawigatora

Czasami, ale to się zdarza – nawigator nie prowadzi, a zmyla – i wtedy trafiasz całkowicie w niewłaściwe miejsce.

Kierowcy żartują: “Lenka zawiodła”, wspominając kobiecy głos, który jest w nawigacji.

2021-05-13
0
niemcy (2)

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

NOWE ZASADY POBYTU W NIEMCZECH

Od 24 kwietnia 2021 r. ograniczenia dotyczące COVID-19 w Niemczech zostały uzgodnione na szczeblu federalnym. Nowe zasady dotyczą wszystkich regionów i miast w Niemczech, w których wskaźnik infekcji w ciągu 7 dni przekracza 100.

2021-04-29
0