Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Aktualności

niemcy (2)

Niemcy, Bawaria, testy i kwarantanna

W związku z pojawieniem się w przestrzeni medialnej informacji dotyczących wprowadzenia przez niemiecki kraj związkowy Bawaria obowiązkowych testów na COVID-19 dla kierowców ciężarówek TLP informuje, że ze zmiana z 23.10 rozporządzenia rządu bawarskiego (poniżej tekst aktu prawnego, par. 3) nie dotyczy kierowców zawodowych.

       2020-10-30
Wywrotka_piach_28.10.2020_Nr1

Za dużo piachu i nierejestrowanie czasu pracy

Kierowca przeładowanej wywrotki nie rejestrował również swoich aktywności w tachografie – ujawnili funkcjonariusze wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Ciężarówka odjechała z miejsca kontroli dopiero po przeładowaniu nadwyżki piachu na inny pojazd. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne.

       2020-10-30
prekosc-przekorczenie-utrata-prawa-jazdy

Firmy transportowe mogą żądać zwrotu opłat z Niemiec!

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu wczoraj wydał historyczne orzeczenie. Dzięki niemu firmy transportowe mogą domagać się zwrotu nieuczciwie pobranych opłat z Maut – za przejazd niemieckimi drogami.

       2020-10-29
brexit-procedura-celna

Polscy transportowcy zaskarżają Pakiet Mobilności

Polscy transportowcy zaskarżyli pakiet drogowy – Pakiet Mobilności – do Trybunału Sprawiedliwości UE. Jeśli przepisy w tej formie będą nadal funkcjonować, polski rynek przewozów stanie pod znakiem zapytania. Więcej informacji w komunikacie TLP: 

       2020-10-29
Wazenie_Piotrkow_26.10.2020_Nr1

Ważył o 30 ton za dużo!

Dwie przeładowane ciężarówki wycofali z ruchu inspektorzy łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Zestaw przewożący koparkę ważył blisko 70 ton zamiast dopuszczalnych 40 ton. Z kolei zespół pojazdów z drewnem był za ciężki o prawie 15 ton. Ciężarówki skierowano na parking strzeżony, a wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne.

       2020-10-27
kierowca-polski-w-trasie

Nawet Komisja Europejska ma wątpliwości co do Pakietu Mobilności

Zmiany dotyczące czasu jazdy i odpoczynku kierowców w całej Unii Europejskiej obowiązują od 20 sierpnia. Upłynęły więc już dwa miesiące, a w dalszym ciągu nie ma jasnych informacji, jak respektować zapisy, które weszły w życie. Wśród przedstawicieli branży transportowej pojawia się coraz więcej wątpliwości związanych z interpretowaniem nowej dyrektywy. Co więcej, sama Komisja Europejska wskazała kilka zastrzeżeń w konstrukcji nowych zapisów.

       2020-10-27
Zestaw_kontrola_21.10.2020_Nr1

I kierowca, i ciężarówka bez badań

Z poważnymi usterkami, bez ważnych badań technicznych oraz wymaganego zezwolenia lub licencji przewoził niezabezpieczone opony kierowca zestawu skontrolowanego przez funkcjonariuszy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierujący nie miał też orzeczenia lekarskiego i kwalifikacji wstępnej lub obowiązkowego szkolenia okresowego. Niesprawną ciężarówkę wycofano z ruchu. Kierowcę ukarano mandatami. Wobec przewoźnika toczy się postępowanie administracyjne.

       2020-10-26
8 / 529«...678910...203040...»