Włochy – wymagania dla firm transportowych od 4 maja br.
Trwa proces rozmrażania włoskiej gospodarki. Premier Włoch przedstawił założenia oraz wymagania, również związane z transportem.
Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL
Trwa proces rozmrażania włoskiej gospodarki. Premier Włoch przedstawił założenia oraz wymagania, również związane z transportem.
Kierowcy wjeżdżający do Włoch powinni posiadać wypełnioną deklarację oraz dodatkowo dokonać rejestracji deklaracji we włoskiej służbie zdrowia. Poza tym należy pamiętać, że kierowcy nie będą mogli przebywać we Włoszech dłużej niż 72 godziny. Brak zastosowania się do obostrzeń będzie skutkowało nałożeniem kary pieniężnej.
Z danych INLEO wynika, że mimo wyzwań, jakie stawia przed przewoźnikami pandemia koronawirusa, nadal pokonujemy miliony kilometrów po drogach Europy. Przewozy krajowe utrzymują się niemal na tym samym poziomie, co wcześniej. Blisko połowa polskich przewoźników deklaruje podobne obroty finansowe, jak przed rozpoczęciem kryzysu.
Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego już ponad miesiąc temu zadecydowały o zawieszeniu działalności z uwagi na zagrożenie koronawirusem. Teraz pierwsze z nich wracają do pracy, wprowadzając oczywiście niezbędne środki bezpieczeństwa.
Działa już nowelizacja przepisów istotna dla kierowców. Prawa jazdy oraz uprawnienia do kierowania pojazdami, których termin upłynął, zachowują ważność – podało Ministerstwo infrastruktury. Nowe regulacje mają chronić kierowców zawodowych i pozwolić na zachowanie ciągłości dostaw.
Niewypłacalność firmy spowodowana COVID-19 nie wiąże się już z obowiązkiem złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości w czasie zagrożenia epidemią i w czasie epidemii.
Brak obsługi administracyjnej, przede wszystkim związanej z rejestracją pojazdów, stanowiło dość poważne utrudnienie dla branży transportowej. Na szczęście uwzględniono postulaty przedstawicieli przewoźników – najpóźniej do 22 kwietnia urzędy muszą wykonywać działania w tym zakresie.
Aby przedsiębiorcy mogli realizować swoją działalność, prawo musi nie tylko uwzględniać trudności, z jakimi firmy spotykają się na co dzień, ale również nadążać ze zmianami w otoczeniu zewnętrznym. Dotychczasowe odstępstwo od stosowania przepisów rozporządzenia 561/2006 w związku z COVID-19 obowiązywało do północy 16 kwietnia. Po tym dniu przedsiębiorcy mieli wrócić do normalnych reżimów czasu pracy kierowców, które w sytuacji pandemii paraliżują możliwość pracy przewozowej.
Podczas epidemii COVID-19, gdy przedsiębiorcy i ich pracownicy mimo kryzysu rynkowego i ograniczeń administracyjnych starają się nadal pracować na rzecz całego społeczeństwa, pojawiają się wciąż nowe bariery skutecznie im to uniemożliwiające.
Wprowadzono obowiązek noszenia maseczek, a w zasadzie zakrywania nosa i ust w przestrzeni publicznej – od dziś, 16 kwietnia. Czy dotyczy to również samochodu? Czy kierowcy pracujący w podwójnej obsadzie również muszą używać maseczek? Odpowiedź na tę chwilę brzmi: to zależy.