Portal giełdy ładunków i transportu Cargo.PL

Przedłużono tymczasowe odstępstwa w zakresie czasu pracy kierowców

adamczyk-czas-pracy-kierowcow

Aby przedsiębiorcy mogli realizować swoją działalność, prawo musi nie tylko uwzględniać trudności, z jakimi firmy spotykają się na co dzień, ale również nadążać ze zmianami w otoczeniu zewnętrznym. Dotychczasowe odstępstwo od stosowania przepisów rozporządzenia 561/2006 w związku z COVID-19 obowiązywało do północy 16 kwietnia. Po tym dniu przedsiębiorcy mieli wrócić do normalnych reżimów czasu pracy kierowców, które w sytuacji pandemii paraliżują możliwość pracy przewozowej.

Dzięki interwencji TLP, a także szybkiej reakcji kierownictwa resortu infrastruktury, ministra Andrzeja Adamczyka i wiceministra Rafała Webera, odstępstwo zostało przedłużone od 17 kwietnia do 31 maja 2020 r. Ta natychmiastowa decyzja, podjęta w przeciągu kilku godzin od pisma TLP pozwoli nam na utrzymanie ciągłości przewozów, a także spójność przepisów z innymi krajami Unii Europejskiej. O decyzji zostaliśmy poinformowani wczoraj wieczorem przez Ministra Webera, dziś rano Ministerstwo wydało komunikat potwierdzający tę decyzję.

Zgodnie z tymi odstępstwami:

  • dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 11 godzin (odstępstwo od art. 6 ust. 1),
  • tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 60 godzin (odstępstwo od art. 6 ust. 2),
  • łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 96 godzin (odstępstwo od art. 6 ust. 3),
  • po okresie prowadzenia pojazdu trwającym pięć i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut (odstępstwo od art. 7),
  • kierowca, jeżeli dokona takiego wyboru, może wykorzystać również regularny tygodniowy okres odpoczynku w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsca do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju (odstępstwo od art. 8 ust. 8).

Ponadto kierowca może wykorzystać regularny tygodniowy okres odpoczynku w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsca do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju

Odstępstwa mają również zastosowanie do kierowców wykonujących przewozy drogowe osób, ale wyłącznie w sytuacji przewozu realizowanego w związku z powrotami obywateli do ich krajów miejsc zamieszkania.

Należy również pamiętać, że kierowcy korzystający z odstępstw odnotowują ich realizację poprzez odręczne zapiski na odwrocie wykresówki tachografu analogowego lub wydruku z tachografu cyfrowego. Ich zastosowanie nie może również powodować pogorszenia warunków pracy kierowców i poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źródło: Beata Gorczyca – TLP, gov.pl 

Fot.: gov.pl

Komentarze

Na razie nie ma komentarzy


Twój komentarz

Jeśli chcesz napisać komentarz, zaloguj się:

lub zarejestruj się.

Aktualności

cargonews_m2cargo

Nowy projekt Cargo.LT – M2Cargo.EU

Zespół Cargo.LT ma przyjemność przedstawić nowy projekt M2Cargo.EU – usługę, która pomoże Ci znaleźć magazyn logistyczny.

2024-02-26
0
245104594_2935851109959993_1411399817438034755_n

Polska znosi kary za niepłacenie e-TOLL

Polska tymczasowo znosi kary za niepłacenie e-TOLL. Jak informuje Ministerstwo Finansów RP i operator systemu e-TOLL, 30 września 2021 r. rozpoczął się okres przejściowy przeniesienia elektronicznego systemu płatności za opłaty za przejazd na płatnych drogach w Polsce viaTOLL do nowego elektronicznego zakończenie systemu płatności e-TOLL. Od 1 października system e-TOLL jest jedynym systemem, za pomocą którego można dokonywać płatności elektronicznych. Od tego dnia nie działają również urządzenia viaBOX i viaAUTO.Konto w systemie viaTOLL musi zostać usunięte.Według Ministerstwa Finansów RP, w początkowym okresie po odłączeniu viaTOLL, za naruszenia korzystania z systemu e-TOLL będą stosowane nie kary, ale ostrzeżenia. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.

2021-10-12
0
220300993_2878300922381679_1943562348840315047_n

UE zaostrza politykę emisyjną

UE zaostrza politykę emisyjną14 lipca Komisja Europejska przyjęła pakiet propozycji pod nazwą Fit for 55 w celu dostosowania unijnej polityki klimatycznej, energetycznej, użytkowania gruntów, transportu i podatków do redukcji emisji CO2 o co najmniej 55% do 2030 r. (w porównaniu z 1990 r.).Trzej wiodący producenci samochodów ciężarowych, Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, podpisali niewiążącą umowę, która ustanowi sieć ogólnodostępnych, wysokowydajnych stacji ładowania pojazdów ciężkich w całej Europie.

2021-07-23
0